Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål ang. lenkeverdi

sKrud

Meget sliten student
Lurer egenlig bare på en enkel sak..

Har en go del lenker på sider der hovedsiden gjerne har høy PR, mens der lenken min befinner seg er lengre "inn" i siden..

Feks. wvvw.domenet.com har PR7, men min lenke ligger på wvvw.domenet.com/index.php?do=artikler-om-siden-mi=001 som ikke har noen PR rangering...

Hvordan ser google på dette? Vil denne linken da rangeres som PR 0 eller vil de se at det er en side med PR7 som har skrevet en artikkel om min side, og derfor rangere dette som om jeg har en innlenke fra PR7?

Mulig dette var litt teit forklart.. men men..


-morten
 
Sist redigert:

sKrud

Meget sliten student
okey..var nesten det jeg regnet med, men er ikke det litt rart da??

Har feks. en lenke partner på et par av sidene mine, å han genererer vell ca. 1500 nye backlinks til meg vær eneste uke..Men ingen av disse er på forsiden på siden som har PR8, alle lenkene er på under sider..å alle disse sidene har pr 0.. skikkelig irriterende..

men om det er slik det funker, så får man vell bare akseptere det da..

-morten
 

Dre_C

Medlem
Hvis hoveddomenet har pr 8, er det vel liten sjangse for at undersidene har pr 0?
 

sKrud

Meget sliten student
Thja..ikke si det, men det er det som irriterer meg.. Siden hoveddomenet har høy PR, men artiklene (som ligger i verdens lengste lenker har ingen PR) har null... Dvs. de har ikke 0, men er ikke gradert i PR...

Det er derfor jeg lurer på om Google bare ser bort i fra de 10 000 artikelsidene når det gjelder gradering av PR..

-morten
 

sKrud

Meget sliten student
Joda..men har bestemt meg for å gi fan i alt som har med PR å gjøre.. Å bare satsen på mengde! Mengde, mengde og kvalitet..:) Så satser vi på at PR skyter av gårde på nesten oppdatering..skal hvis nok kommer ca. 20 november..
 

basicus

SEO Eggspert
vil rangere høyeste på et bestemt søk..men må vente å se litt hvordan de neste dagene arter seg..har nemlig bygget over 3000lenker bare nå i helgen..:)

Bare sånn for å ha det sagt: Det er fullt mulig å knuse et domene med 3000 lenker på en helg. Har et selv som ligger i grus og har gjort det i snart et år nå..

Vet ikke hva det kalles, men jeg pleier å omtale det domenet som brunsvidd i Google.

Lenker dukker vanligvis ikke opp med 3000 stykker på en helg, så det er ikke akkurat vanskelig for Google å sandboxe det..
 

sKrud

Meget sliten student
Basicus: Har vanskelig heter med å få det du sier til å stemme, om det er slik du sier vil det stortsett bare være å gjøre dette for mot mine konkurrenter..vil det ikke..? Har liten tro på at det lar seg gjøre å lenke seg til en sandbox....

I så fall må man trenger jeg ikke bygge lenker på mine sider...men bare "brunsvi" alle mine konkurrenters sider...

-morten
 
Topp