Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål ang WP og "daglig drift"

Beergear.no

Medlem
Er i ferd med å bli litt bedre kjent med WP, og har noen spørsmål.

Har testet en del theme. Ser at de ofte legger igjen "rester" etter seg når man har avinstallert dem igjen. F. Eks sider som dukker opp når man går tilbake til forrige theme.
Hva gjør dere andre før og etter at dere har prøvd et theme, for å unngå dette?
Eller tester dere ikke theme på wp som er i produksjon?

Hvilke "daglige" rutiner har dere. Tenker da på bortsett fra backup.
Er det ting man bør gjøre regelmessig?

Er det noen "bøker" om WP eller Woocommerce man bør ha lest for å drive en WP site med woocommerce.

Hvordan kvalitetssikrer dere et theme før dere legger det inn?
 

hansson

Langveisfarende
Hvordan ser du disse "restene"? Er det databaseoppføringer fra woocommerce-themes som ligger igjen? Vanlige themes har jeg aldri opplevd noe krøll med, det er bare å deaktivere og slette via ftp, så er alle spor borte.
 

Beergear.no

Medlem
Det er fra woocommerce theme.
Siden jeg er ganske fersk har jeg testet ut flere theme for å finne en butikk løsning jeg liker.
Det jeg har sett er at det ligger igjen sider i menyen på toppen. (checkout og lign) men selv om jeg sletter dem er jeg ikke 100% sikker på at alle rester er borte.

Er det noe smart og enkelt man kan gjøre for å være sikker på at man er tilbake der man var før man la inn et theme?

Hvordan kan man sjekke om det ligger noe i databasen?
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Hvis du sletter hele themet og det fremdeles er menypunkter igjen, har sikkert woothemes lagt inn noen greier i menysystemet som er innebygget i wordpress. Dette administrerer du enkelt under appearance - menus (tror jeg det er).
 

Beergear.no

Medlem
Har prøvd flere. Blant annet dette: http://www.kriesi.at/themedemo/?theme=replete
Og hver gang har jeg måtte "rydde" etter dem.
Lurte derfor på om dette var normalt eller ikke...
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
De har jeg ikke slettet. Mine var på Norsk (de du nevner)
Etter å ha testet diverse theme satt jeg med en blanding av Norske og Engelske sider.
Det er ikke noe stort problem.
Tar meg 10-20 minutter å slette alt å legge inn på nytt om jeg ønsker å rydde skikkelig opp.

Men kunne vært greit å ikke oppleve det samme igjen når butikken er full av varer og bloggen full av poster :)
Tror jeg bare setter opp et eget domene for testing fra nå av.

Er det ellers noe lesestoff dere kan anbefale ang wordpress?
Tester dere ut theme på ting som er i produksjon?
 

Beergear.no

Medlem
Det som er enda mer snodig. I går kveld satte jeg opp en wp for test.
Der har jeg nå prøvd flere theme. Også de samme som laget problemer sist.
Nå er alt i orden :) mulig jeg herjet litt for mye den første....
 

zapotek

Medlem
Snodig, men nå bruker jeg stort sett alltid themes jeg lager selv, så da vet jeg jo at de ikke genererer masse rart :)

Jeg også - eller rettere sagt, jeg modifiserer veldig basic themes til eget bruk. De ekstrafunksjonene jeg trenger, lager jeg selv eller bruker et plugin.

Synes det er veldig mye unødvendig dilldall på mange av premium themene som er å få kjøpt. Mange themes er så kompliserte og består av så mange filer og innstillinger, at det er nærmest som å lære seg Wordpress på nytt.
 

Beergear.no

Medlem
Kanskje det jeg må lære meg også.
Egentlig kunne jeg fint klart meg med en av de themene som følger med wp om jeg kunne gjort de om litt.
Og da er det stort sett woocommerce delen jeg måtte endret på.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ja, jeg har begynt å love meg selv at jeg aldri mer skal ta en jobb med å modifisere premium themes (men så var det det med å følge det opp...), det er ALLTID mer jobb enn det er verdt. Men jeg skjønner jo greia - premium themes blir jo stort sett laget for folk som ikke kan kode, og som dermed trenger knapper og kontrollpaneler for å endre alt mulig rart av farger og ting og tang, og da blir det tungvint å endre i koden senere. Og unødvendig tungt å kjøre det.
 
Topp