Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål om %page title% og %post title%

Dag Frogner

Supermedlem
På de Wordpress-nettsidene jeg har laget hitill, har det ikke vært brukt innlegg, kun sider, så under "permalenker" har jeg brukt egendefinert og /%page title%. Det fungerer bra og blir seende ut som mittdomene.no/sidetittel

Men nå jobber jeg med en ny side hvor jeg også vil ha en egen blogg som skal bruke innlegg. Kategorien heter "blogg".

Hvordan får jeg til å bruke mittdomene.no/blogg/navn-på-innlegg samtidig som mittdomene.no/sidetittel fungerer?
 

picxx

Well-Known Member
Skriv inn "blogg" i kategoriprefiks.
 

agrimsrud

Medlem
Egendefinert permalenke: /%category%/%postname%/ bør gjøre susen. Alle posts vil havne bak kategorinavnet, menmvanlige sider/pages legges rett bak hoveddomenet.
 

picxx

Well-Known Member
Det enkleste er vel kanskje om du bare fjerner "category base"?

.htaccess
Kode:
RewriteRule ^category/(.+)$ http://www.yourblog.com/$1 [R=301,L]
 

picxx

Well-Known Member
Eller...ganske enkelt deg benytt deg av wp's eget menysystem.
Da slipper du køddet med category base.
 

agrimsrud

Medlem
Bumper eget svar jeg, men ser jeg ikke var helt presis...

Installer en plugin "FV Top Level Categories". Den vil gjøre alle permalenker fra mitdomene.no/category/kategorinavn til mittdomene.no/kategorinavn.

Deretter:
Egendefinert permalenke: /%category%/%postname%/ bør gjøre susen. Alle posts vil havne bak kategorinavnet, men vanlige sider/pages legges rett bak hoveddomenet.

Bruker dette selv på en side, og alle inlegg som postes under kategori "blogg" havner på mittdomene.no/blogg/postnavn. Pages havner under mittdomene.no/sidenavn
 

Bjørnar

Gründer
jeg bruker wp no category base - plugin for å fjerne "category" fra url, og så bruker jeg /%postname%/ som permalinkstruktur.

dersom du får trøbbel med at /%postname%/ ikke fungerer, så sett den til standard, lagre, og bytt til /%postname%/ igjen - mulig litt hikke i .htaccess-fila.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Med All-in-One-Seo-pluginen kan du definere alle titler selv, også kategorisider som det var spørsmål om her.
 
Topp