Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Speech Recognition

Gomlers

Member
Brukernavn:
https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/1771-speech-recognition-i-vista-premium.html

Innlegg nr. 4. (Bare for å gjøre det litt tungvint, og nekte å poste lenken her. - Du kan jo uansett bare redigere det anderledes ;))

Speech Recognition er genialt. Alle disse programmene har valget "Dictation" som betyr at du kan lese/snakke i en mikrofon, og så skriver pc'n det for deg i f.eks. Word e.l.

I tillegg bruker man det når en skriver mail.

Mitt bruk er alt mulig.
Blant annet kan jeg, bakoverlent i stolen med henda i fanget, si f.eks:
"Open Firefox" -> "Go to location bar" -> type: "dobbelju dobbelju dobbelju dot vg dot no" så går det 2 sekunder, og så er jeg inne på VG.no ;)

Eller så kan jeg si, "open mediaplayer" -> "file" -> (finn en fil og si navnet på den) -> "open" -> "play". Når telefonen ringer, og jeg må svare den istedet, så sier jeg mens jeg ser på en film, "pause" -> "stop listening" også svarer jeg telefonen :D

En kjapp innføring i Speech Recognition, som ikke må forveksles med Speech to text...!!
To forskjellige ting med to vidt forskjellige bruksområder.

PS. Pass på å ha en maskin med min. 2GB RAM og helst dobbelkjerne prosessor.

Lykke til.


EDIT: Jeg har enda til gode å se et slikt program som fungerer ved å snakke med telemarksdialekt - eller annen norsk da:)
De fleste er på engelsk, kinesisk, fransk, tysk og spansk... verdensspråkene med andre ord. Norsk måler seg dessverre ikke helt opp til å være et verdensspråk riktig enda.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Og for oss som holder oss til XP finnes dette.. Virker som gode greier.. :)
Som det kom frem i en annen tråd jeg leste tidligere idag:

Nuance

Dette er ikke noen affiliatelink.

Har dette programmet, men jeg har ikke testet det enda.. Tenker jeg skal få installert nå og finne ut om det virkelig er så bra som man skulle tro :)
 
Topp