Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Speedtest side - Prisoverslag

duppsko

Medlem
Hei!
Jeg bare lurer på om noen har et prisoverslag på å lage en side slik som speedtest.net eller bredbåndsguiden ?

Altså at man sjekker opp og ned hastighet osv. Gjerne med kontakt skjema som kan fylles ut og bli oppringt. Trenger ikke å være like fancy som speedtest.net
 

duppsko

Medlem
Det jeg basicly er ute etter er en side veldig lik bredbandsguiden.no. Istedenfor "tast inn postnummer" ønsker jeg å ha "sjekk din bredbåndshastighet her". Etter hastigheten er målt må de få mulighet om å enten "bestill bredbånd her" bestillingskjemaet må være bygget slik at man kan måle opp fasttelefonnummer eller adresse mot kapaks/operatør sitt system, slik at det kan gi svar på hvilket produkter sluttkunde kan få. eller "Kontakt en rådgiver nå" hvor de legger igjen navn og nummer.

Ønsker en "billigutgave". Er ikke opptatt av å få siden fancy osv. Men den må være brukervennlig og enkel og forstå.
 

Nutz

Med lem
Et slikt script, eller en slik løsning bør settes opp på en server på et datasenter med alle kraner åpne når det gjelder trafikk begge veier for å få gode måledata.
-Bare der kommer det relativt store kostnader i form av linje-leie.
Se på prosjektet som to-delt.
Trenger ingen "kobling/datautveksling" mellom speed-testen og bredbånd-utvalget som tilbys.
Må nok også finne en spesialist som kan fremlegge de tekniske linje-data fra Kapaks til bruker på en god og riktig måte, vil anta at man må betale dyrt for også dette.
Ville nok overlatt den jobben til nett-leverandørene.
-Slik at jobben til din programmerer "bare" blir å spørre om en XML-feed fra hver av dine partnere som han presenterer.
 
Topp