Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spikeren på kista for Flash?

Ole Avranden

utvandret
Spikres heftig i den kista nå. Firefox blokkerer, Facebook fraråder og Adobe anbefaler å deaktivere Flash (frem til sikkerhetshullene er fikset, hvilket jo kan ta litt tid, siden det finnes nye hull før de gamle "lappes").
 

xdex

Medlem
Ganske utrolig at Hacking Team satt på info om diverse hull i populær programvare uten å si ifra til produsenten.

Utrolig? hva er så utrolig med å holde det aller helligste hemmelig? Man tjener ikke penger på å fortelle en produsent at det finnes feil, det må utnyttes, holdes hemmelig og mest mulig må skadelig-gjøres!

That said, har ikke hatt flash installert siden youtube startet med html5 videoer!
 

zapotek

Medlem
Et par dager uten Flash aktivitert i nettleseren har ihvertfall lært meg at det fortsatt brukes "overalt".
 

zapotek

Medlem
Regner med disse sikkerhetshullene er fikset nå 14 dager etter. Eller? (Finner merkelig nok lite info om dette når jeg Googler)
 
Flash er jo noe mer en bare video da. Det drives heftig mange nettsider som spesialiserer seg på flash spill bla.a worldwide. Overgangen til html5 spill tar litt tid, ikke minst for alle dem som fortsatt tjener gode penger på å lage enkle flash-spill jo også skal "omvendes"
 

zapotek

Medlem
Som et forsøk slo jeg av Flash i Firefox (som jeg bruker mesteparten av tiden) i går. Må si jeg er overrasket over hvor mye raskere nettleseren ble..
 

kongen

kongemedlem
Heller litt dårligere fart, enn elendig bruker-opplevelse!

Dårlig fart == elendig bruker-opplevelse.

Kan jo slå av CSS også, for den ultimate boost opplevelsen!

I FireFox har man et "Gå til lesevisning"-ikon i adresselinjen. Klikkes denne så strippes siden for alt av unødvendig støy og styling. Kun tekst og bilder vises. Den ultimate boost opplevelsen :)
 
Topp