Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sponsing/konkurranser - regnskap?

Duper

Medlem
Noen som er inne på alle lover med tanke på sponsing/konkurranser gi ut varer fra nettbutikk ?

* Sponsing av produkter til blogger og deler ut premier med vareverdi på over kr 100, hvordan gjøres dette. regnskapsmessig :)
 
Sist redigert av en moderator:

hendrix

Medlem
Føres som en vanlig kostnad på 7000 området da det skal gis fradrag for kostnader som er pådratt for å erverve inntekten. Så lenge du får noe tilbake i publisitet/reklame er det skattemessig fradragsber.
 

Beergear.no

Medlem
Jeg gjør det veldig enkelt.
De jeg sponser legger rett og slett inn en ordre på "drømme pakka"
Så fjerner jeg det jeg ikke vil/kan sponse.
Gir så 100% rabatt på ordren.
Er det lokale folk jeg sponser får jeg de til å skrive under på faktura, som er på 0 kroner.
Holder de til langt unna bryr jeg meg ikke om det.
Skulle det bli spørsmål ved et bokettersyn kan jeg da dokumentere hvor varene har tatt veien.
 

Duper

Medlem
Hvorfor er det ikke godt nok? Hva savner du?

Regnskapsførern min sier det ikke holder. men har enda ikke fått noe klart svar fra han. bare en mange pdf filer om det ene og andre.
som hovedregel regnes uttaksmerverdiavgift av premier brukt i reklameøyemed.
Selv om du ikke er mva-registrert skal dette inntektsføres og telle med som grunnlag for avgiftspliktig omsetning. Imidlertid vil du kunne føre dette til fradrag som en reklamekostnad i regnskapet.

:rolleyes:
regner med regnskaps fyren finner ut av dette. :D
 

Beergear.no

Medlem
Regnskapsføreren min har godkjent dette i en årrekke.
Dette blir det jo "orden på" ved hver vareopptelling.
Altså jeg har produkter for så mye mindre som jeg har sponset bort.
Nå er det ikke så veldig store summer vi snakker om.
Så hadde det ikke gått å gjøre det på denne måten hadde jeg vel ført det som "svinn"
Men det slipper jeg heldigvis. Liker å ha mitt på det tørre, så jeg er fornøyd med dagens ordning.
 

Duper

Medlem
Regnskapsføreren min har godkjent dette i en årrekke.
Dette blir det jo "orden på" ved hver vareopptelling.
Altså jeg har produkter for så mye mindre som jeg har sponset bort.
Nå er det ikke så veldig store summer vi snakker om.
Så hadde det ikke gått å gjøre det på denne måten hadde jeg vel ført det som "svinn"
Men det slipper jeg heldigvis. Liker å ha mitt på det tørre, så jeg er fornøyd med dagens ordning.

Virket som en okey regnskaps fyr :) he he. kanskje jeg må bytte :D
 
Topp