Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sportsnerd.no - Sportsnyheter

Marius-H

Medlem
Hva syntes dere om denne siten som jeg har fått mekka.

Sportsnerd

Den samler alle sportsoverksrifter fra alle landes aviser(ink lokalaviser) og fordeler nyhetene i kategorier. En Twitter like app for Iphone og Android er på vei.

Marius
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Synes den så bra ut jeg :)
Er vel en "mylder for sportsfolka" :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
tror jeg ville ha gjort overskrifter og ingresser en del større, de forsvant litt som det var nå

det er også kanskje litt vel mye "topp" (header/meny et.c.) før du kommer ned til det virkelige innholdet

litt dumt at det blir forskjellige avstander mellom "filter"knappene, ser grunnen, men tror du burde overveie å finne en annen løsning på det. Fikser du det, gjerne med knappene litt tettere generelt, så kan du også slippe at motorsport og basket detter ned på en egen linje, og dermed fikse litt i forhold til det forrige punktet
 

Nutz

Med lem
Du er nok garantert klar over det, men {#META_KEYWORDS#} & {#META_DESCRIPTION#} er ikke fylt ut av scriptet. :)
 

Ole Avranden

utvandret
Likte designet. Fint at det ikke "skriker" slik som sportssider har en tendens til å gjøre. (Men hvor er det blitt av Tennis?)
 

Marius-H

Medlem
Takk for tilbakemeldinger og kritikk. Det var en utfordring og lage et design til en side som bare inneholder kjedelig tekst. Derfor er headeren såpass stor. Jeg tror mobil appn her kan bli større enn selve nettsiden. Ja hvor ble det av tennis? Også midt i US open. *me fix*
 

Marius-H

Medlem
Du har en stor utfordring. Mange av avisene har de samme artiklene. Når det skjer noe viktig, som når "Torkildsen vant med kjempekast" så kommer samme artikkel mange ganger.

At du kan velge/blande flere idretter ved å klikke på dem er utrolig tøfft.

Spesielt når mange aviser bare henter ting fra NTB. Det er litt av meninga med mest klikka fanen. Men da trenger man flere brukere for å få den funksjonen til å fungere skikkelig.

Ny ting som kommer:
Mobilapps
Custom filtre, eks 'John Carew filter'.
Nyhetskilder fra andre land
Velge hvilke nyhetskilder man vil ha nyheter fra.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Hei Marius!

Som du vet, så føler jeg litt med på Sportsnerd.no innimellom. Selv om jeg kategoriserer meg selv som fotballidiot, så har jeg likevel ikke klart å innarbeide å bruke tjenesten din ordentlig hyppig enda. Jeg sier enda, fordi du er en smart type som nok kommer til å tweake (finjustere) på tjenesten til du finner en oppskrift som gjør at du ser at brukerne kommer igjen om igjen.

En ting som slå meg er headeren. Den er veldig stilfull, men tar mye plass på toppen. Er dette hensiktsmessig i forhold til at man må ble nedover for å få med seg det mest relevante innholdet. Kanskje jeg ville brukt tjenesten hyppigere om det jeg var interessert i slo i ansiktet på med med en gang jeg laster Sportsnerd.no? I mine år som mediamann på nett, så vil jeg si at man ved flere anledninger har sett at innhold som er plassert over den såkalte bretten gir bedre konvertering enn det som ligger lengere nede. Og headeren konverterer jo kun slik at første gang jeg lastet siden tenkte jeg: "oj, det var en kul header Marius har satt opp der". De neste 10 eller 100 gangene man kommer inn på siden får man kanskje mer en statisk følelse.

Sportsnerd.no er ment som en nyttetjeneste, så la den være det. Det er ikke uten grunn at min gamle arbeidsgiver ABC Startsiden fortsatt er en av landets mest besøkte sider, til tross for at den vel strengt tatt ikke har fått noe markant "ansiktsløft" grafisk siden den ble lansert på midten av 90'tallet. Kun finjusteringer underveis.
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
Du har et stilfult design og artige funksjoner - men det som får folk til å bruke siden hyppig, er innholdet.

Mine tanker
- Jeg mener du bør fremme innholdet i mye større grad. Eksempel: Større overskrifter, litt lengre og større ingress osv. Siden din er "lang", men har kun design i toppen. Kanskje det hadde vært en idé og ha litt sportsbilder i høyre marg for å skape variasjon og "liv"? Ville ikke plaget meg om det lå annonsebannere i sidebaren - så lenge de ikke er bredere enn plassen som allerede er satt av. Her har du jo også muligheten til å dra inn noen kroner i annonseinntekter!
- Du bør også sortere filteret i toppen litt mer relevant. Nå fortiden er det stort sett ski som gjelder - ikke tour de france. Besøkende begynner å lete øverst til venstre, og leser siden som om det skulle vært en "bok".
- Om "English" er valgt, bør ikonet endre til "norsk" etc.
- Er det egentlig nødvendig å bruke 1-2 linjer på å forklare at det er et filter? Jeg tok meg ikke tid til å lese det en gang - det sa seg selv. Kun når jeg grundig igjennom siden leste jeg det.
- Twitter-link er over facebook. Er dette bevisst eller tilfeldig?
- Det står "clicks". Burde være "klikk". Du har jo (kun) norsk målgruppe
- Siden er laget på en måte som gjør at du omtrent ikke vil være synlig i google i det hele tatt. Kanskje lurt å gjøre noe med akkurat det?
- Du har lite, faktisk nesten ingenting, i footeren. Bevisst?

Rått design!
 
Sist redigert:
Topp