Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Standard annonseformater

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jobber med å utvikle en designmal jeg skal bruke på en liten serie med nettsider og vil på forhånd denne gangen tilpasse den etter de mest vanlige annonseformatene.

Jeg har inntrykk av at Google Adsense sine standarer er de mest vanlige, men kan jo selvfølgelig ikke lage plass til alle sammen. Er det noen som har en god oversikt over hvilke som er de mest brukte?

Jeg ser for meg at det er:

  • Leaderboard (728 x 90)
  • Banner (468 x 60)
  • Wide Skyscraper (160x600) (PS: med varierte høyder)
 

Ståle

Medlem
hvis du tenker internasjonalt så er google sine formater greie å benytte seg av. Men en del av Norges sider har forelsket seg i 768x150px formatet.

For å ikke snakke om 468x400. :p Hehe.
 

Niclas

New Member
Selv bruker jeg utelukkende 248x712, de annonsørene som ikke leverer det formatet er jeg ikke interessert i.

Utover det er det de tre formatene som Kenneth nevnte som er standard.
 

picxx

Well-Known Member
Brukernavn har et meget godt poeng, det kan sees på 468x60 og 468x80 annonsene. Det skal være veldig gode og fengende annonser i den størrelsen om man skal få noe særlig med klikk på dem. Action tekst i forbindelse med annonsene er nesten et "must" om man skal prøve å få noen klikk (annonsørene får sin branding selv om det ikke blir klikk på annonsene).

Selvlagde annonser (selv om de er dritdårlige) har jeg opplevd fått langt høyere klikkrate enn de fancy annonsene annonsørene selv stiller med. Ren tekst får også mye høyere klikkrate enn standard annonseformater.

Om man derimot skal masseprodusere sider er det enklest med standard annonseformater slik at man bare kan lime kodene rett inn, men jeg ville holdt meg unna 468X?? formatet...jeg våger å påstå at de eneste som tjener på slike formater nå til dag er annonsørene som får branding.
 
Topp