Kjapp og trygg hosting for Wordpress

start av nettbutikk-kundeservice

Moderne

Medlem
Hei
Vi skal snart starte nettbutikk og skal drive den på fritid, det vil si kveldstid og i helgene.

Vi er veldig opptatt av kundeservice, så det er viktig for oss å være tilgjenglig mest mulig. Jeg regner med at over 95% av alle henvendelser skjer via email og resten over telefon. I denne sammenheng tenkte vi å ha "telefontid" man-tor fra 18:00-20:00. På nettsiden vår under linken "kontakt" skal vi ha et felt under telefonnr vårt, hvor man kan skrive en beskjed til oss, dersom man ønsker å bli oppringt på et tidspunkt utenom "telefontid".

Synes dere at det er bra nok, eller syner dere at det er dårlig service?
(siden vi har faste jobber, så kan vi ikke svare på tlf hele tiden, derfor tenkte vi på denne løsningen)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Det er jo en kjempeide!

Om jeg ikke husker feil skjer 70% av alle salg mellom 18.00 - 22.00. Å kunne ha åpen kundeservice på kveldstid vil jeg tro er en bonus så fremst dere retter dere mot privatmarkedet.
 

Moderne

Medlem
Ja, det er rettet mot privatmarketed, aldersgruppe fra 20-45 (eller eldre, dersom man liker modernt interiør:))

Det er egentlig det vi også tror....de som jobber dagstid er hjemme til den tiden og ungene er i seng, de som jobber natt har vel akkurat stått opp, så det passer for de fleste:)
 

quicktech

Medlem
Så lenge du svarer henvendelser ila 24 timer så holder der nok for de fleste. Problemet er hvis det går 3-4 dager før kundene får svar....

Synes også det er fornuftig å legge inn en livechat løsning. Da får kundene mulighet til raske svar når dere er tilgjengelig, samt at det hjelper på salget.
 

Moderne

Medlem
Så lenge du svarer henvendelser ila 24 timer så holder der nok for de fleste. Problemet er hvis det går 3-4 dager før kundene får svar....

Synes også det er fornuftig å legge inn en livechat løsning. Da får kundene mulighet til raske svar når dere er tilgjengelig, samt at det hjelper på salget.

Det tenkte jeg også på, det er en stor fordel. Ulempen er bare at også denne chaten kun betjenes utenom vår fast jobb. Er det ikke negativ å ha en chat funksjon, men som er stot sett ikke tilgjengelig, eller tror dere at det ikke er så nøye?
 
Topp