Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte en nettside for kjøp og salg

Frank

New Member
Heisann,

Ser at det er en hel haug med folk her som har mye peiling på dette med nettsider, så jeg håper å bli litt klokere innpå her. Jeg har tenkt til å starte en nettside der vanlige folk kan selge og kjøpe alt mulig. Nesten sånn som finn.no, bare med et HELT annet kjøpssystem. Så det er på ingen som helst måte en klone av FINN eller Ebay... Og det er absolutt ingen andre som har tenkt på denne måten å kjøpe og selge på. Jeg har vært i kontakt med en programmerer som kan lage denne nettsiden for 12000,-. Denne personen har et veldig godt portfolio, og han sier han bruker en måned på nettsiden. Betalingen skjer litt etter litt, med slike "milestones".

Det jeg lurer på, er det ingen vits å starte en slik nettside når du bare er en person? Jeg har hatt denne idèen i hodet mitt i ca.2 år nå, men har på ingen som helst måte noen peiling på hva du gjør etter nettsiden er ferdig. Jeg bare tror utrolig mye på konseptet mitt. Ville det vært bedre for min del å ta kontakt med andre firmaer, for eksempel FINN, om de kan hjelpe meg med å utvikle konseptet mitt? Takker for alle svar, og som sagt så er jeg helt fersk i dette med nettsider.
 

Frank

New Member
Så dere anbefaler meg å starte dette prosjektet alene, i stedet for å ta kontakt med et firma?
 
A

aabbcc

Guest
12.000 høres for billig ut for å være sant. Er du sikker på at dette er en dyktig utvikler og at dere har samme forståelse av hva som faktisk skal gjøres?

Jeg spør for å hjelpe, selv om det kanskje høres litt krast ut. Men om du har en utvikler som gjør en god nettside lignende finn.no eller ebay på en måned for 12.000 da vil jeg gjerne ha navn og mailadresse til han, selv om det skulle være 12.000 euro :)

aabbcc
 

Frank

New Member
Ja han har et veldig godt bilde av hvordan nettsiden skal bli, og han har lagd noen utrolig fine nettsider. Har hans fulle navn og adresse jeg, så det skal nok gå bra. Har hatt en lang Skype samtale med han, og han er utrolig dyktig. Mottar snart en hel liste som han har lagd, over slik han forstår hva jeg trenger å ha med. Så der får jeg sa om han har fått med seg alt. Savner et svar på spørsmålet mitt: "Så dere anbefaler meg å starte dette prosjektet alene, i stedet for å ta kontakt med et firma?"

Er evig takknemlig for alle svar.
 
A

aabbcc

Guest
Hvis du har litt cash å svi av på dette og skikkelig tro på det, så ja kjør på. Tror det er ganske vanskelig å få solgt denne ideen uten å ha noe å vise til uansett. Men om du bor i utkantnorge så ta kontakt med innovasjon norge så kanskje du kan hente ut 100.000-200.000 i oppstartsstøtte. Da har du jo litt penger igjen til å markedsføre nettsiden når den er ferdig. (Men IN har vel fellesferie i mai,juni, juli og august, så det kan være du må vente litt på svar. )

aabbcc
 
Ja han har et veldig godt bilde av hvordan nettsiden skal bli, og han har lagd noen utrolig fine nettsider. Har hans fulle navn og adresse jeg, så det skal nok gå bra. Har hatt en lang Skype samtale med han, og han er utrolig dyktig. Mottar snart en hel liste som han har lagd, over slik han forstår hva jeg trenger å ha med. Så der får jeg sa om han har fått med seg alt. Savner et svar på spørsmålet mitt: "Så dere anbefaler meg å starte dette prosjektet alene, i stedet for å ta kontakt med et firma?"

Er evig takknemlig for alle svar.

Kan være interessert i et samarbeid. Send gjerne en e-post til kontakt@whitemono.no
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Dette høres kanskje i overkant mistenksomt ut, men - er du sikker på at det faktisk er han som har laget det han viser deg? Vi har sett eksempler her på forumet før på at folk rett og slett har kopiert andres portfolio og satt inn sitt eget navn der. Hvis du googler han (f.ex. navn, navn+svindel, navn+scam), dukker det opp noe mistenkelig da? Hvis du går inn på nettsidene til prosjektene han har vist deg, står det da f.ex. "Webutvikling av NAVN/Firma" eller noe liknende noe sted nederst på sidene da?

...men stemmer alt så vil gjerne jeg også ha navn og mail/tlf til fyren... :)
 

frskby

Medlem
Er vel ingen oppegående personer som jobber for 12.000 for en måneds jobb? Dette er rett og slett for godt til å være sant.
Hvordan har du tenkt til å nå ut til det norske folk? Det å "bli kjent" er ikke bare-bare, og koster fort penger....
Er noen som har forsøkt å gå i fotsporene til Finn uten spesielt hell før deg. Mulig ditt konsept er annerledes, men er det lignende har du en gedigen oppgave foran deg. For all del - ønsker deg lykke til, og flott at du selv har stor tro på din ide
 

hvaer

Medlem
Er vel ingen oppegående personer som jobber for 12.000 for en måneds jobb? Dette er rett og slett for godt til å være sant.

Tja, det står ikke med ett eneste ord at utvikleren er fra Norge, og da finnes det brått mange som kan jobber for 12.000 NOK i en måned.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Selv om et prosjekt alt i alt tar en måned, så er jo det absolutt ikke det samme som at det er en måned med arbeidstid. Ofte går mye av tiden med til å vente på svar, for de fleste firmaer er tross alt nettsidene deres ikke det de primært jobber med, men noe de bare må ha i tillegg til alt mulig annet. Dermed kan en jobb som egentlig kanskje er snakk om under en ukes arbeidstid kjapt ta flere uker.
 
Topp