Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte nettbutik

firepires

Medlem
Hei,

Jeg har i en lang tid nå alltid ønsket å starte en nettbutikk. Det går i hode mitt hele tiden ''starte nettbutikk, starte nettbutikk''. Jeg har vært på tanken i dette i mange år, kunne være min egen sjef, skape noe selv. Det er en hobby for meg, jeg er en kremmer. Elsker å selge ting, det er en hobby.

Nå er det på tide at jeg starter dette og gjør noe med dette med å starte en nettbutikk. Jeg har funnet host og alt mann trenger (Magento av mystore.no). Har makredsføringplan og den vet jeg vil funke. Har et stort kontaktnettverk av bloggere osv. jeg vet jeg skal klare makredsføringen bra. Betalingsløsninger fra DIBS, klarna og dette.

Jeg har tenkt å starte å selge tilbehør til telefoner og etterpå videreutvikle nettsiden med masse flere ting en kun tilbehør til telefon. Til å selge tilbehør til smarttelefoner har jeg funnet navn TETI som står får ''Telefon tilbehør''. Har kjøpt opp domenet Teti.no. Men så er det at markedet får tilbehør til telefon nå er ganske stort på markedet. Men jeg mener om du har bra markedsføring som mest sannsynlig kommer til å funke, så skal det være muligt? Jeg ser på det prosjektet her som en hobby. Så lenge jeg går i 0 så blir det bra. Men hadde vært kult å kunne leve med det og etterhvert etabelere en butikk.

Men nå kommer spørsmålet, tror dere at jeg kan klare å starte med deklser og tilbehør?
Har dere noen forslag så jeg kunne solgt å startet nettbutikk? Som kan være lønnsomt, om ikke penger er problemet?

Mvh,
Sander
 

Laser

Medlem
Jeg tror du har den rette energien som skal til for å sette i gang med noe eget, og det høres ut som om du har stor selvtillit til at dette skal gå veldig bra, men...

Du bør sette deg litt inn i netthandelens verden. Du bør gjøre litt research på hva som finnes i dag av konkurrerende virksomhet, posisjonere din forretning realistisk ift til dette, se evt om det er noen "hull"i markedet som du kan fylle med dine tjenester/produkter. Mobiltelefon-tilbehør markedet er ganske utvannet, men kanskje du har en ny ide?

At du har en markedsføringsplan er bra, men hvordan VET du at den kommer til å fungere? Hva har du gjort tidligere for å kunne vite hva du ikke skal gjøre?
Skal du kjøpe all trafikken til butikken, eller skal du optimalisere nettsidene for å bli funnet via relevante søkeord? Hvordan skal du evt gjøre det?
Hva er din ny-kunde strategi, hva er din eksisterende-kunde strategi?

Det vil alltid være oppstartskostnader ved etablering av en nettbutikk, det være seg varekjøp, lagerkost, hosting, markedsføring, emballasje, + mye mer. Hvor mye penger har du, hvilket budsjett har du på disse ulike postene?

I tillegg er denne posten din stappfull av skrivefeil, og setningene er rotete og forvirrende. For å skape et profesjonelt og troverdig uttrykk i din nettbutikk anbefaler jeg at du får noen til å korrekturlese dine tekster før du publiserer dem.

Lykke til!
 
Topp