Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte nettbutikk, mangler varer

Coulix

Medlem
Så...

Jeg sitter her ivrig og vil begynne å tjene penger for meg selv og vil komme raskt i gang da jeg har litt press på meg. Jeg er kunnskapsrik nok iht. firmadrift til å starte ENK og AS. Jeg sitter også med nok ressurser til å lage så og si hva som helst av webapplikasjoner og e-butikk. Jeg har også gode kontakter og midler for kraftig markedsføring. Jeg har egen dedikert server i Oslo på en stabil 100mbit linje med kompetent administrasjon.

Så mye ligger tilrette, men jeg mangler noe å selge...

Og det er jo hele grunnmuren. Jeg er registrert hos SaleHoo og har vært det en stund nå, men sliter med å finne produkter som ikke allerede ligger overalt på e-bay til helsprøe priser. I tillegg til fysiske varer har jeg også vurdert digitale varer men der mangler jeg også kreativitet til å finne på noe å selge. Utviklingstjenester og slikt har jeg gjort tidligere men det ble for mye surr med kunder og oppdragsmengde. Nå har jeg lyst å drive/gjøre noe for meg selv og bare gi enkel kundeservice.

Så jeg lurte på om det er noen her som kan tipse meg om norske dropshippere? Evt. små varebeholdninger til å begynne med? Produkttype er ikke så veldig viktig, men det må være markedsdyktig nok til at det er mulig å tjene nok på det til en personlig inntekt. Om det er dropshipping så hadde det også vært greit å kunne ha tilgang til lagerbeholdning i sanntid, eller hvertfall en garanti for antall varer tilgjengelig, slik at jeg kan simulere lagerbeholdning. Samt at det må være en langtidsavtale dersom jeg får solgt ting, dette er noe jeg har lyst å kunne drive i flere år fremover.

Gjerne også spesifiser om du kan levere bare til norske kunder eller også internasjonalt dersom du tar kontakt som en dropshipper.

Eller bare gi meg tips og råd generelt! :) Vil begynne å selge og klare meg selv i går!
 

Coulix

Medlem
Takk, dere har nok et godt poeng i at jeg ikke burde overvurdere e-bay. Jeg skal tross alt ikke overta noe marked, bare prøve å leeche nok fra det til å leve på. Jeg er ofte overkritisk til egne idéer, og det hjelper å høre slike meninger fra andre for å jekke det ned litt.

Hvis du ikke finner noe som matcher - hva med å lage en tjeneste ala mystore og således skape ditt eget digitale produkt/tjeneste, der du stort sett bare kan pusle med videreutvikling og litt support?

Definitivt noe som kunne vært midt i blinken og noe jeg har tenkt mye på uten særlig kreativ evne. Igjen har jeg kanskje bare vært for kritisk og tenkt at konkurransen er for stor, sannheten er vel at det meste er laget men at markedet enda tillater litt flere tilbydere på forskjellige områder. Vil evt. finne noe som ikke krever så mye kundekontakt, noe som snakker for seg selv igjennom tredjeparts reklame og nettside. Folk skal selvsagt få brukerservice, men må ikke trenge salgsmøter og annet unødig pes. Men dette er jo mye opp til hva jeg selv gjør det til.
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
Markedet for folk som vi etablere nettbutikk vil nok øke i mange år fremover. Bare husk at det tar lang tid å etablere en så stor potofolie til at du kan leve av de kundene du har. Mystore startet som en hobbyprosjekt for "start din egen gratis nettbutikk" i 2006 under navnet Y1 LTD. I dag er det flere ansatte og en del konsulenter som jobber med løsningene deres. Når løsningen først er laget, er kostnadene lave. Dette skaper svært gode marginer. Ingen dum idé !
 

MortenHake

Medlem
Mange gode ideer allerede. Jeg tenkte at det går an å selge affiliate info produkter da. Clickbank osv. Da slipper du noe som helst jobb med håndtering og support.

Ellers er jeg veldig enig i at å velge en sjangersom du selv brenner for er utrolit viktig. Det er først da du får den lille ekstra motivasjonen til å gå den ekstra mila i det lange løp. Husk at NÅR nettbutikken din er suksessfull ;) så kanskje du skal jobbe med det samme om 10-20 år
 

Coulix

Medlem
Jeg tenkte at det går an å selge affiliate info produkter da. Clickbank osv.

Er litt usikker på hvordan man egentlig går frem med dette på en effektiv måte. Man burde vel pakke inn slike lenker inn i en slags info/innholdsportal og antagelig også med egne sporing/cloaklenker, men samtidig være ærlig og ikke prøve å virke som en vanlig butikk men en videreformidler slik at kundene ikke mister tillit når du sender dem videre.

Hvis noen har god suksess med affiliatsalg alene, så setter jeg gjerne pris på en PM med tips til generelt opplegg som er pakket rundt det. Jeg vet at blogger er en typisk ting, men har ikke 2-3 år å satse på noe som kanskje aldri leder noe sted og kommer til å være umotivert. Jeg har tidligere lekt litt med å bygge butikk rundt CJ.com sitt API, kanskje noe som kan være aktuelt å ta en mer seriøs kikk på igjen. Vil gjerne finne på noe unikt - og det er kanskje hele problemet mitt.

Må heller se å bare komme meg i gang med noe.
 
Sist redigert:

Torstein

Medlem
Hei.

Ser du skriver at du har resursser til å utvikle nesten hva som helst av webløsninger kan jeg spørre om dette er kunnskap du har selv eller er det gjennom nettverk og samarbeidspartnere?

Hvis du ikke alt har funnet noe å satse på kan du gjerne sende meg en PM for jeg sitter selv på mange ideer som jeg mangler ressurser/kapasitet til å sitte ut i live. I frykt for å missforstå setningen ovenfor ønsker jeg å pressisere at tankene ikke er typiske hobbyprosjekter, men alle økonomiske og komersiell prosjekter. Per dags dato har vi ferdigstilt og lansert ett vellyket prosjekt og jobber med å utvilke 2 nye prosjekter, men ideene og tanker på hvordan man skla kunne bruke IT til å effektivisere og levere bedre løsninger enn hva som er der i dag er veldig mange, problemet er bare tilgang på dyktige nok utviklere til å løse de utfordrende oppgavene:)

Håper å høre fra deg, og ønsker det uansett lykke til, dette er en interessant branske med utallige muligheter.
 
Topp