Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Startsiden.no

-Ave-

Medlem
Takker for oppmuntrende tilbakemeldinger og råd. Eg har lang tidshorrisont, og er klar over at eg trolig ikke vil gå med pluss i regnskapet før tidligst 1 til 2 år. Til gjenngjeld, kan det bli gode ressultater om sidene først kommer over et vist antall besøkende(et kritisk nivå).

Eg kan fortelle at eg gjennom tidligere jobb bestillte annonse-link på Startsiden.no ... eg tror det var i 1998. Da var det en person som hadde pappa-permisjon og lagde Startsiden.no hjemmenfra. Hvis eg videre ikke erindrer feil, så fikk han dobbeltsides oppslag i Dagens Næringsliv 1 år senere og solgte størstedelen av firmaet til Schipsted for 5 mill kr. Eg tror han fortsatt sitter på noen prosenter eierandel.

Noen andre som kjenner til historien og eventuelt kan bekrefte/avkrefte det eg forteller?
 

-Ave-

Medlem
Søker hjelp til å estimere anonnse-intekter..

Hei, kan dere hjelpe meg litt på veien til å estimere hvor mye eg kan få in på annonseintekter? Eg er klar over at det blir veldig usikkre tall, men likevell vil det kunne være nyttig å gjøre et forsøk.

Er noen av dere villige til å svare på følgende:

Har dere nettside?
Hvor mange besøkende i snitt pr dag har siden?
Hvor mange annonsekroner tjener du i snitt pr dag?
Eventuelt hva er de viktigste virkemidlene få å få et slikt resultat?

Svaret kan være f.eks.:
Nettsiden; Favoritt.no:
Gj.snitt 110 unike besøkende pr dag(tall for 2008),
14,- kr i annonseintekter i snitt pr dag
Bruker 10,- kr pr dag i GoogleAdWords.
Bruker Tradedoubler-annonser.
Domenene; SalgsFormidling.no, ImportForum.no, PresseNett.no peker videre til Favoritt.no
 

-Ave-

Medlem
Hørte en lik historie om startpagina.nl - han gjordet det visstnok fra kjøkkenbenken.
Mye av det som sies er public relations-snakk, tror jeg.

Eg sjekket ABC Startsiden på Proff.no, og fant ut at de har følgende aksjonærer
Telenor Telecom Solutions AS (morselskap) 87613 99.6%
Espen Udland 258, 0.29%
Harald Sommerseth 60, 0.07%
Asbjørn Opstad 30, 0.03%

Med andre ord har ting forandret seg ganske drastisk siden eg var i kontakt med Startsiden.no. Men uansett så var eg i kontakt med han som laget siden for å bestille annonse, og han fortalte at han hadde Pappa-permisjon fra annen jobb. Dette var ca.10 år siden... og eg vil tro at han hadde godt utbytte av det. Ble litt nysjerrig nå.... kanskje eg skal ta meg tid til å gjøre litt mer reaserch?
 

picxx

Well-Known Member
Eg kan fortelle at eg gjennom tidligere jobb bestillte annonse-link på Startsiden.no ... eg tror det var i 1998. Da var det en person som hadde pappa-permisjon og lagde Startsiden.no hjemmenfra. Hvis eg videre ikke erindrer feil, så fikk han dobbeltsides oppslag i Dagens Næringsliv 1 år senere og solgte størstedelen av firmaet til Schipsted for 5 mill kr. Eg tror han fortsatt sitter på noen prosenter eierandel.

Noen andre som kjenner til historien og eventuelt kan bekrefte/avkrefte det eg forteller?

Han kan sikkert bekrefte/avkrefte selv. Han er medlem her på WF.
 

picxx

Well-Known Member
Tråden er skilt ut fra en annen tråd, derfor den litt rare starten.
-Picxx-
 

picxx

Well-Known Member
Biip er jo et eksempel. Ble solgt for 100 millioner til en media bedrift.

Nå var det vel ikke "bare" siden som ble solgt i biip's tilfelle, men det stemmer jo at de fikk 100mill. for hele avtalen ja.
 

Bjrl

Medlem
Nå var det vel ikke "bare" siden som ble solgt i biip's tilfelle, men det stemmer jo at de fikk 100mill. for hele avtalen ja.

Kanskje det blir litt off topic, men det var altså ikke 100 millioner i kjøpesum for Biip.no. Det var derimot "noen penger" i kjøpesum samt en mulighet for å tjene 100 millioner på hard jobbing gjennom flere år.

Stormen skriver litt om dette i tråden https://www.webforumet.no/forum/gen...-forumet-har-nettopp-tjent-litt-penger-2.html

Mvh
Bjørn Jarle
 
Topp