Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Startsiden tapte strid om lenker til spillsteder

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Startsidenn driver ulovlig markedsføring av pengespill på nettet. Det konkluderer Lotterinemda med.

ABC Startsiden bryter loven når de formilder pokerspill på nettet. Startsiden har en egen nettside for pengespill, hvor det ligger aktive lenker dirkete til utenlandske spillselskaper. Disse selskapene er ulovlige i Norge.

– Dette er et endelig vedtak, og vi forventer at Startsiden respekterer denne avgjørelsen og fjerner lenkene til spillselskapene, hvis ikke vil selskapet bli ilagt bøter, sier informasjonssjef i Lotteritilsynet, Rune Timberlid, til Dagens Næringsliv.

Se:
Ulovlig markedsføring - Medier - Kampanje.com

Jeg fant ikke "pokersidene" til startsiden nå. Men her virker det som om lotterinemnda kjører sammme linje for lenking, som for lenking til ulovlige MP3 nedlastingssider.

Tipper ABC startsiden kommer til å anke dette her.

Randulf Småfix
 

Knut

Medlem
De kommer garantert til å anke dette. Selv er jeg ikke så lei meg for det, liker ikke gamblingsider eller rettere sagt, jeg liker ikke at man blir lurt.
Lurt?? Jeg har spilt poker i endel år på forskjellige sider, men aldri opplevd å blir lurt. Ikke har jeg hørt andre har blitt det heller. ( Om man ser bort fra de som står fram i media fordi de har spilt bort penga og kona er sur )
 

Tonny Kluften

Administrator
- Det verste jukset er når spilleselskapene programmerer sine sider og roboter til å følge visse regler når det gjelder utdeling av kort. Utdelingen av kort skjer IKKE tilfeldig. Kortene blir delt ut på en sånn måte som gjør at folk byr høyest mulig. Dette selvfølgelig for at spilleselskapene skal tjene mere, jo høyere pott, jo bedre inntjening. De fleste gamblingsidene gjør dette.

- Spilleselskapene gjør det lett å vinne på prøvespill slik at du lettere skal begynne å spille med ordentlige penger.

- flere folk rundt spillebordet sitter i samme rom på Tåsen og samarbeider om å loppe deg.

- Noen spiller med programmer, disse programmene går automatisk og de byr, kaster seg, syner osv. helt automatisk, basert på sjanseprosenter.
 
Sist redigert:

Christian

Medlem
Et par kjappe svar, uten at jeg gidder finne linker med fakta om tingene.

1. Det er jo bare tull. Det verserer en del rykter om det. Gjerne blandt folk som kun har spilt poker foran en pc-skjerm og ikke tror det kan være noen annen forklaring hvis de taper når de er stor favoritt. Mange av aktørene har latt eksterne firma gå inn og se på systemene og algorytmene (eller hva det heter) og enda har ingen funnet noe mistenkelig som skulle tilsi at utdelingen av kort ikke er tilfeldig. Kanskkje noen svindleraktører finnes, men på de store, kjente nettverkene er ikke det noe problem.

2: Se punkt en.

3: Det er noe man kan slite med uansett i poker, ikke bare nettpoker. MEN, pokersidene jobber aktivt med å få bukt chip dumping multiaccounting osv, og det er ikke noe man trenger å være kjempebekymret. Det har skjedd mange ganger at spillere har fått pengene sine tilbake av spillselskapet, når de har oppdaget det du prater om. En nordmann mistet blant annet rundt 40 000 dollar nå, fordi det var flere som hadde spilt på kontoen hans under en turnering. For et par dager siden måtte en fyr betale tilbake 1,4 millioner dollar som han hadde vunnet, fordi han hadde spilt med flere forskjellige brukere under samme turnering. Juks blir slått ned på, og det jobbes aktivt med å få fjernet jukserne.

4. Det trenger man nok ikke bekymre seg for. I limitpoker så har vel noen greid å få noen boter til å tjene bittelitt penger. I no limit, som de fleste spiller, er slike boter tapende spillere. Iallfall de testene av de botene jeg leste for en stund siden, men tviler på at de har greid å skape vinnende NL boter.

Det var min offtopic for i dag.
 

Tonny Kluften

Administrator
1. Ikke bare tull. Aktørene velger selv og betaler selv de firmaene som skal inn å sjekke. Bukken og havresekken.

2. Er harde fakta

3. Nemlig, det jukses

4. Sikkert ikke veldig utbredt

Men uansett. Om man liker det eller ikke så bør vel lenker til disse sidene tillates i ytringsfrihetens navn.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Litt off-topic, men noe av det verste jeg ser er folk som overhodet ikke eier erfaring eller ferdigheter innen pokerspillet absolutt skal hive seg med på $20,000 turneringer eller NM i poker og slikt. Og så mener de at de har sjans å vinne og what not. Og så klager de etterpå på uflaks.

I biljardklubben har vi en kar som alltid skal spille om penger. Han er da også JÆVLA bra å spille. Og folk spiller faktisk med ham. En dag måtte jeg si til en av motstanderne hans, Fredrik at:

Hvorfor gidder du? Han er jo så soleklart mye bedre enn deg? Hva faen er vitsen? Du har tapt 1000 kr til nå, gi deg mens leken er god..

Han: Nei, jeg slår ham neste gang. har bare vært uheldig til nå.

Det er sånne folk og pokergærne nordmenn som gjør det mulig med WGI, T5pc og slike greier. Hadde det ikke vært for alle de nyttige idiotene hadde dette ikke vært et tema engang. Da hadde det vært null problemo med linker til pokergreier eller what ever.

Da hadde startsiden faktisk hatt en sak.

(for ordens skyld; jeg ga meg med poker da jeg skjønte at jeg ikke kan spille poker. Og jeg spiller ikke biljard om penger heller.)
 

Christian

Medlem
1. Ikke bare tull. Aktørene velger selv og betaler selv de firmaene som skal inn å sjekke. Bukken og havresekken.

2. Er harde fakta

Bare avslutningsvis, jeg orker ikke en lang diskusjon om poker. Føler kanskje at det hverken passer her eller er like interessant.

Hadde du hatt harde fakta/bevis på at et spillsted jukser hadde du vært en rik mann :D
 

picxx

Well-Known Member
ang. gamblingsider...
Siden den nye gamblingloven ble innført i usa er nå markedet så tettet at de færreste prøver seg på slike svindelmetoder som var mer eller mindre vanlige for 10 år siden.

Om man i tillegg holder seg til gode stabile selskaper er vel den største trusselen deg selv.
Partypoker er den største aktøren på gambling på nettet, og man overlever ikke år etter år ved å svindle folk....noe som flere og flere begynner å skjønne.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
[...]Selv er jeg ikke så lei meg for det, liker ikke gamblingsider eller rettere sagt, jeg liker ikke at man blir lurt.
Jeg er lei meg for det. Jeg liker ikke gambling, og er sannsynligvis Nord-Europas dårligste pokerspiller. Men prinsippet om at det er OK å forby en ytring fordi man selv ikke liker det som blir sagt, tilhører middelalderen.

Du vil bytte ut ytringsfriheten med en ytringsrett der man har lov til å si ting som ligger innenfor et regelverk.

Jeg liker ikke gambling, men vil støtte Startsidens rett til å fortelle andre om at det er noe som heter gambling, hva dette er og hvor man kan finne det.
 
Topp