Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Startskjerm på touchscreen kiosk

n0stra

Medlem
Har et system jeg har forsøkt å lage et litt bedre grensesnitt til. Er en kioskløsning hvor brukerne lokkes til automaten blandt annet ved å bli tilbudt hurtiglading for alle typer mobiler, pda og mp3 spillere.

Skjermen er foreløbig 17" og er utstyrt med touch for input. Alle har nettilkobling enten gjennom router lokalt eller 3g modem der ingen annen løsning eksisterer.

Skjermen kjører stills, video og slides som normalt med rss/xml innhenting av informasjon som til quiz greier, nyheter, værmelding osv i fullskjerm til normalt. Når noen trykker på den hopper den over til en skjerm hvor brukeren skal kunne underholdes mens man lader eller bare er nyskjerrig.

Har vurdert å lage noe med basis i wordpress med store ikoner, innhold som rss nyhetssider fra NRK.no (har snakket med de hos aktivum angående dette), videoer av type "americas funniest home videos", været (yr.no) osv. Normal nettilgang er ikke en mulighet da dette kan missbrukes og jeg ser for meg scenarioer hvor personer setter på både det ene og det andre.

TEnkte en løsning hvor vi setter opp siden, maskinen står i en slags screensaver modus når den vanlige visningen foregår.

Trenger input til følgende:

- hvilken nettleserløsning skal man evt bruke? Siden man benytter touchscreen er jo høyreklikking som jeg vet heldigvis et problem man slipper. Men vi trenger en stabil løsning og den blir kjørt fullskjerm.

- har laget et kjapt utkast bare for å få en viss ide hva jeg ser for meg designmessig, tok bare noen royalties free ikongreier og lagde et designutkast i ps.

- er det noen løsning for at en side reverseres til den første siden etter en viss lang tid uten aktivitet?

Vi ønsker å unngå den vanlige fella hvor alt er enveis og man bare blir en passiv mottaker av informasjon.
 

Vedlegg

  • ladepunktdemo.jpg
    ladepunktdemo.jpg
    82,4 KB · Sett: 28
Topp