Det har blitt populært å publisere saftig statistikk den siste tiden, se: FINN labs – FINN.no - Jeg synes dette er en god trend som hjelper mange med å se hva som foregår i den store verden. Kan webforumet publisere litt statistikk?
God ide. Presenterer gjerne nettleserstatistikk osv, men det må skje automatisk. Hvordan kan det gjøres?
Analytics APIet fungerer utmerket. Anbefaler gapi-google-analytics-php-interface - Project Hosting on Google Code
Det fungerer sikkert veldig greit, men jeg har ikke tid til å sette meg inn i dette nå. Finnes det ikke et ferdig script mon tro hvor jeg bare kan lime inn analyticskoden min med de rette parameterne?
Du kan bare melde deg på Google Analytics og registrere WebForumet.no der. Da får du en kode som du kan copy/paste inn i template til vBulletin.
@lpride. Jeg måler trafikken her med analytics allerede. Det jeg er ute etter er hvordan jeg automatisk kan vise statistikken her på WF.
Hvis du skisserer hva du har lyst på så kan jeg se om jeg får tid f.eks. til helgen. Sjekk Kautokei.no - Meta - Informasjon om Kautokei.no helt på bunnen der har jeg litt realtime data fra Analytics. Er det noe slikt du har lyst på?
Det ser jo bra ut. Ville vært morsomt med noe slikt her. Ikke akkurat de dataene du har kanskje, men det er vel enkelt å bestemme hvilke data man skal vise?