Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Statistikk på kjøpsvaner?

cg1990

Medlem
Hei!

Er det noen her som har noe statistikk på kjøpsvaner / når på døgnet det blir lagt inn flest bestillinger (netthandel)?

Vært kjekt å vite slik at man evt kan utløse annonsebudsjettet innenfor en gitt tidsramme på døgnet.
 

erlsae

Medlem
Det kan jo tenkes at helgene er gode dager, og kanskje innenfor tidsfrister som Expert bruker å ha. Søndag fra 18-24:00. Ellers vil jeg alltid tro at det er om kvelden da folk kjøper mest (20-22:00)
 

spikre

peterhamre.no
helgene er gode dager
Søndag kveld, ja. men fredag ettermiddag og lørdag er det svært lite trafikk.

Av de nettbutikkene jeg har gått i dybden på, er det størst aktivitet
søndag 20-23, mandag og tirsdag. Mer generelt er det mye trafikk rundt lunchtider (10-11:30), samt rundt nyhetssendingene kl. 21. I rushtiden står netthandelen relativt sett stille.
 

erlsae

Medlem
Søndag kveld, ja. men fredag ettermiddag og lørdag er det svært lite trafikk.

Basert på egne erfaringer? Jeg vil tro at både fredag og lørdag kan være gode dager, men at lørdag er best. Kommer an på målgruppe, komplett opplever nok en økning i salg på lørdager feks.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hei!

Er det noen her som har noe statistikk på kjøpsvaner / når på døgnet det blir lagt inn flest bestillinger (netthandel)?

Vært kjekt å vite slik at man evt kan utløse annonsebudsjettet innenfor en gitt tidsramme på døgnet.

Det går ikke an å gi deg ett korrekt svar på dette! Her har vi både demografiske forskjeller, bransjeforskjeller og sikkert noen flere parametre som slår inn også.

Jeg tviler sterkt på at bestilling av dildoer og sexleketøy foregår fra kontorpc, mellom 15 og 16 eksempelvis, men kanskje andre produkter har sin peak på dette tidspunkt.
 

cg1990

Medlem
Har en del av de samme erfaringene som dere har. Hos meg er det betraktelig mindre aktivitet fra rundt 13.00 til det braker braker løs rundt 17.00-tiden og utover kvelden. Lørdager er feks noe dårligere enn mandager. Stiller dere inn annonsekronene/dagsbudsjettet innenfor de tidspunktene dere nevner? Evt noen erfaringer med dette?
 
Topp