Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stengt Adsense-konto, igjen.

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg hadde tidligere en Adsense-konto på trommeportalen.no, men denne ble av fortsatt ukjente grunner, stengt for lenge siden.

Nylig tok jeg over en ny nettside og søkte om Adsense her og begynte å ta det i bruk. Det har vært annonser på denne nettsiden i to uker ca. Så i natt kom det mail fra Adsense-huene at kontoen var stengt fordi "AdSense-kontoen din utgjør en betydelig risiko for AdWords-annonsørene våre". Kontoen hadde 3 klikk som ble utført i løpet av én dag, that`s it.

Nei, jeg har ikke klikket på annonsene, jeg har ikke oppfordret noen til å gjøre det, jeg har ikke hatt flere annonser enn tillatt på siden og jeg har "Privacy Policy" på siden.

Kan noen av dere med litt mer peiling ta en titt på nettsiden for å se om dere kan finne en grunn til at kontoen ble stengt?

Kredittkort, aksjer, lån, sparetips, finans | Finn Ditt Kredittkort.com

Adsense skal være der det nå er feilmeldinger.
 

domain

Medlem
Spørs om google er så glad for at du benytter tradedoubler ei tillegg til adsense. Goggle og tradedoubler "kriger " om de samme kundene og derfor ser jeg på det som en mulighet. Som det står under så går det pålikhet i annonser.

Can I use Tradedoubler-ads on the same website as Google Adsense?!?


Popular answer
Yes, you can display third party ads along with Google Adsense ads. But keep in mind, ads from different vendors should not mimic each other. That is, it should be different in styles/colours etc.
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Kan det være at du har signet opp med samme e-postadresse (eller rett og slett navn) som er svartelistet? Leste et sted at Google trolig har for mange tilbydere og at de kan tillate seg å være så kresne som helst på hvem som skal få vise adsense, så det er mulig de bare svartelister personer og gmailkontoer for permanent.
 

Travellingman

Nettgrunder
Nylig tok jeg over en ny nettside og søkte om Adsense her og begynte å ta det i bruk. Det har vært annonser på denne nettsiden i to uker ca. Så i natt kom det mail fra Adsense-huene at kontoen var stengt fordi "AdSense-kontoen din utgjør en betydelig risiko for AdWords-annonsørene våre". Kontoen hadde 3 klikk som ble utført i løpet av én dag, that`s it.

Har tidligere eier hatt adsense på siden?
 

allegretto

Medlem
Du kan bare glemme å opprette flere adsense-kontoer.. google tar vare på ip´en og stenger deg ut på nytt.
Har selv fått stengt min adsense-konto.. og aner ikke hvorfor. Har fulgt alle retningslinjer.
 

i-net

Medlem
Tonny: Hvor har du det fra at adsene over og under annonsebilder ikke er lov?

For dette tror jeg ikke stemmer helt altså.

Det som ikke er lov er som følger og hentet fra deres retningslinjer:

Ikke plasser bilder i nærheten av annonser på en måte som kan villede brukerne til å tro at bildene er knyttet til annonsene.


Annonsebilder over og under adsense vil jo ikke være villedende ikkesant? Derimot kan bilder til høyre og venstre for adsense ved visse tilfeller være villedende.
 

Tonny Kluften

Administrator
Tonny: Hvor har du det fra at adsene over og under annonsebilder ikke er lov?

For dette tror jeg ikke stemmer helt altså.

Det som ikke er lov er som følger og hentet fra deres retningslinjer:

Ikke plasser bilder i nærheten av annonser på en måte som kan villede brukerne til å tro at bildene er knyttet til annonsene.


Annonsebilder over og under adsense vil jo ikke være villedende ikkesant? Derimot kan bilder til høyre og venstre for adsense ved visse tilfeller være villedende.

Jeg mener at bilder over eller under kan være villedende.

"We ask that publishers not line up images and ads in a way that suggests a relationship between the images and the ads. If your visitors believe that the images and the ads are directly associated, or that the advertiser is offering the exact item found in the neighboring image, they may click the ad expecting to find something that isn't actually being offered. That's not a good experience for users or advertisers."
 

i-net

Medlem
Har du da et eksempel på hvordan bildeannonser over og under adsense mest sannsynlig er villedene?

Mener du spesifikt at Dag Frogner sin plassering her var villedene?

Her er mitt eksempel på hva som ikke er lov med villedende plassering med bilde til venstre for adsense:

Screenshoted with Lightshot

(bortsett fra at eksempelet tilfeldigvis her ikke er adsense, men konkurrenten).
(Dette er strengt forbudt og er en sikker måte å bli bannet på, så aldri gjør dette folkens :p)


Tror ikke jeg har sett eksempler på villedende adsense plassering der andre annonsebilder er plassert over eller under adsense nemlig. For tror ikke at Dag Frogner sin plassering var villedende jeg da.

Grunnen til at han ble bannet kan være så mangt... og aldri godt å vite med sikkerhet hva det var..
 
Sist redigert:
Topp