Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Streamserver i Norge

lifeform

Medlem
Hei,

Vi leiter nå etter en streamserver som skal serve lokalsamfunnet med TV via en nettside.

Teknologi: Windows Live Media, evt. annen teknologi om denne måtte funke bedre.

Jeg hater Microsoft som pesten, men ene samarbeidspartneren har utrykkt ønske om dette.

Noen som har noe tips om lynrask norsk server på dette...? Gjerne i Bergen.

Må takle enkelt strømmer på minst 1Mbit. Altså mange slike strømmer (1Mbit Windows Media eller annet format... sikkert noe komprimering her?).

Lifeform
 

onlyme

New Member
Hvorfor Norge? Dette vil koste penger. Sats på østeuropa. Der er prisen nesten på det halve. exmasters.com
 

onlyme

New Member
I sjekkislovakia. Jo de har mange store tubesider som kunder, og er like gode som leasiweb. De hjelper også med innstalering av script etc. Populært hosting selskap for de som har sider med veldig stor trafikk på grunn av prisen.

Ping er ikke noe å tenke på når de ligger i europa.
 
Sist redigert:

Knut

Medlem
Og når du dealer med en host som har spesialisert seg på adult så vil du veldig ofte være garantert en god service. Min erfaring er ihvertfall at adult host er veldig ofte mye mere pållitelige enn ann "vanlig" host. sikkert fordi dem vet at om de yter dårlig service så tar det en kunde noen få minutter å finne en ny.
 

Corzani

New Member
Uenig, til det formålet du ønsker bør du ikke ha en server med over 25-30 ms.
Du må ta høyde for at det er ikke alle som har 3-4 mbit bredbånd.
Jeg har streamet mye opp gjennom årene, å vet det at det beste er å ha en server
lokalisert i Norge, sverige eller danmark.
Det er overhode ikke dyrt, ikke i ditt tilfelle.
hetzner.de, er et tyskt selskap med bra helt ok ping.

Men på GigaHost.no får du servere lokalisert i Sandefjord, å du kan kjøpe deg tilgang til fritrafikk fiberen demmes.
Det finnes mange andre i danmark & sverige også som kanskje er billigere.

Det jeg mener å si er, du sparer 3 til 400 kr i på å kjøpe en vare som er 3 til 4 ganger dårligere i utlandet.

Til nettsider er det ikke noe problem med litt høy ms, men du skal streame media, å da burde du ikke rote rundt i sjekkislovakia å slikt.

Lykketil
 

lifeform

Medlem
K... :) Det ser ut som kunden her heller mest mot Webdeal sitt tilbud, men vi får se. Jeg har overhodet ikke noe interesse av å lære meg noe mer servernørdings fremover, så blir mer innkjøp av ting som funker noelunde på direkten eller der vi får managed support.

Har du forresten noe tips til rask managed server i enten Danmark eller Tyskland...? Målte raskere fart til Tyskland enn f.eks. Nederland og England tidligere i vinter...

Vet ikke om det er tilfellet med ALLE servere, men har m.a. hørt at Telenor har linjer direkte gjennom Danmark og Germanyen...

Har pr. i dag dedikert webserver i Texas, men denne er noe treg mot Europa og Norge. Kjører ene hovedprosjektet vårt på den DiveTube - Underwater videos, video, marine biology, diving, dive, apnea, ocean, deep, sea, scuba, cave, freediving, spearfishing, shipwreck + kommer til å beholde andre sider i USA og Asia på den tror jeg...
 

lifeform

Medlem
Hvordan er GigaHost sammenlignet med Serve the world på supporten ?

Vi hadde EKSTREMT dårlige erfaringer med STW tidligere i høst. Overhodet INGEN hjelp når det brann som mest.

Vakttelefonen klarte til og med å presetere å legge PÅ når jeg prøvde å ringe de der en gang på natta.

Har du noe erfaring med hvordan GigaHost opptrer i slike situasjoner?
 

lifeform

Medlem
Corzani: Hvor viktig er det med god ping på webcam-servere...? Dette går vel mye for det samme som en streaming server ell...?

Jeg begynner helle veldig din vei her... Stort pluss om vi hadde funnet oss en norsk leverandør med stabil og solid support.

Vet du noe om hvor god en server i Norge vil være til f.eks. enkel webcam streaming mot Spania og Italia...? Går det kjapt nedover der...?

Har også vurdert RackCorp i Tyskland nå. Hvordan vil du si pingen er nedover der...? ref. speedtesten: http://de-nd-vhost1.rackcorp.com/100mbtest.bin

Tipper vi går for en norsk server nå. Enten GigaHost eller Itpays. Litt lite bandwidth fra ItPays eneste..
 

Corzani

New Member
Dedikert Server

Hei igjen,

Gigahost leverer mye for pengene, jeg har ikke hatt noe dårlig erfaring med dem tidligere vedr. support å har heller ikke hørt noe dårlig om dem.
ITPays vet jeg er et bra selskap som leverer kvalitet, MEN som sagt det er en pris-forskjell her.
Per dagsdat har jeg server fra Hetzner Online AG å er veldig fornøyd.
Kan uten tvil si at jeg har aldri hatt en så stabil server tidligere.
Har aldri opplevd nede tid, den runder 1 år uptime om noen dager, har opplevd nedetid kanskje 15 min, EN gang for et drøyt halvt år siden.
Der får du mye for pengene.

Så til sist:
Lavest pris og kvalitet:
Norge: Gigahost
Utlandet: Hetzner
Høyest pris å høyest kvalitet:
Norge: ITPays
Utland: Hetzner(Kan ikke anbefale andre en dem for jeg har kun gode ord om dem, men skal du ha teknisk support på serveren utover basic os installasjon koster dette penger)
 
Topp