Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Strippe single quotes i denne koden

testdriver

Ha det bra..
Jeg sliter med å strippe single quotes i $snippet her. Noen som ser en rask løsning?

PHP:
function updateCCC($dbid,$header,$snippet) {
		$this->query("UPDATE `op_CCC_data` set `ccc_header`='$header',`ccc_snippet`='$snippet' where `id`='$dbid'");
	}
 

testdriver

Ha det bra..
Ah, takker! Jeg så meg helt blind å legge på str_replace på en annen måte. Ja, addslashes brukes på $this et annet sted.
 

Toak

Medlem
Ah, takker! Jeg så meg helt blind å legge på str_replace på en annen måte. Ja, addslashes brukes på $this et annet sted.

Han mener vel mer at dataen bør kvalitetsikres før den sendes til databasen, i form av at de er validert på en eller annen måte, slik at du foreksempel unngår SQL-injections og får den datatypen du faktisk spør etter ;) Men nå vet ikke jeg kilden til denne queryen, men ville ikke utelukkende stolt på addslashes() før jeg sendte data til databasen.
 
Sist redigert:

testdriver

Ha det bra..
Gikk litt fort i svingen. Jeg kjenner ikke scriptet, skulle bare gjøre en fiks. Men ja, det valideres skikkelig et annet sted før input. Det har blitt testet for SQL-injections. Her var det bare snakk om en litt merkelig feil, derfor måtte single quotes strippes.
 
Topp