Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Studentrabatt.org

KristianM

Medlem
En venn av meg hadde for noen uker siden planer om og lage en slags studentrabatt-side, og jeg kjøpte domene studentrabatt.org, som da var ledig.

Nå ser jeg inne hos studentrabatt.no, under Rettigheter:
Mecenat Norway NUF har rettighetene til alt som finnes på www.studentrabatt.no/.net/.org og dens undersider. Norsk Lov setter retningslinjene for den grad av utnyttelse av informasjon og materiale på denne siden som fritt kan utnyttes av andre. Brudd og overtredelse av disse retningslinjene kan bli rettslig forfulgt, ubønnhørlig hjulpet av lovens lengste arm.


Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Bør jeg ta kontakt med de, og høre om de kan være intressert i domene, og hva bør jeg evnt. skrive?

Er litt ny i denne domeneværdenen...

Takk for alle svar!
 

Robert

Mr. 66
Det høres jo bare idiotisk ut. Har de ikke domenet har de heller ikke rettighetene til det. Om dere lager unikt innhold der ser jeg virkelig ingen problemer.

Men så er jeg ikke advokat heller.
 

KristianM

Medlem
Hvordan kan du være så sikker på det?

Vet de er nøye på det, men om de "glemmer" og fornye et domene, så har de da ikke noen rettigheter på det lenger?
 

KristianM

Medlem
Det er jeg enig i, men målet litt er jo som sagt og tjene penger på domene...

Så burde jeg prøve meg på og selge det (til de), eller hva anbefaler du?
 

hansson

Langveisfarende
Nei det har de selvsagt ikke. Jeg blingsa, beklager. Men merkenavnet vil de kunne gå rettens vei for å beskytte, og da gjelder datoen foretaket deres ble stifta. Spørsmålet er hvor langt de kommer i forliksrådet ettersom greiene ligger på et .org-domene, det kan kanskje andre synse noe om.
 

KristianM

Medlem
Ja, men får da heller håpe de gir meg et "lite" tilbud, istedefor og gå rettenes vei...

Nå har ikke jeg så god greie på Juss, men finner ikke noe merkenavn under "Studentrabatt"...
 

hansson

Langveisfarende
Du kan jo heller sende dem en kort og grei e-post der du forklarer situasjonen, at du kjøpte domenet i god tro men innser at de har rettighetene til navnet, og at du derfor ønsker å la dem overta domenet. "Siden jeg ikke er ute etter å spekulere i dette kan dere få det for kr....." (så setter du den prisen du vil ha). Kanskje noe sånt?

Og hvis det ikke blir noe salg kan du jo få dem til å si at det er greit at du bruker domenet og fyller på innhold, og at de lover å ikke saksøke deg :cool:
 
Topp