Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Subdomener og pagerank

Dre_C

Medlem
Hvordan blir subdomener behandlet i søkemotorene? Hvis en har flere subdomener under ett domene, blir da sidene som ligger på subdomene behandlet som egne sider, eller blir de behandlet som en del av hoved domenet?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Etter sigende blir de behandlet som egen domener, men google vet at det er subdomener så f.eks. hvis det kun er spam på subdomenet kan domenet bli suspendert også.
Nettopp. Dersom det er mange henvisninger på hoveddomenet til subdomenet, kan begge bli svartelistet. Dersom det er mange henvisninger på subdomenet til hoveddomenet, blir bare subdomenet svartelistet.
 

Dre_C

Medlem
Takk for svar. En kan da altså ha flere subdomener som blir behandlet som egne sider så lenge det ikke er for mange linker til hverandre? er det slik å forstå?
 

Tonny Kluften

Administrator
Takk for svar. En kan da altså ha flere subdomener som blir behandlet som egne sider så lenge det ikke er for mange linker til hverandre? er det slik å forstå?

Ja. Du kan også ha mange linker hvis sidene er relatert til hverandre. (dette med at relaterte linker er bedre enn ikke relaterte linker er litt omstridt, men jeg velger å tro at google vil være fornuftige og relevante)
 

basicus

SEO Eggspert
Ja. Du kan også ha mange linker hvis sidene er relatert til hverandre. (dette med at relaterte linker er bedre enn ikke relaterte linker er litt omstridt, men jeg velger å tro at google vil være fornuftige og relevante)

Jeg har testet mye rundt tematisk lenking, og har kommet til at Google gjerne skulle ha fått noe slikt til, men er ikke i stand til å løse dette enda i hvertfall. Altså - tematisk lenking betyr ingenting (i dagens situasjon i det minste).
 
Topp