Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Suger virkelig One?

Sindre

Medlem
Jeg har i det siste lest meg blind på alt som har med webhosting å gjøre. Jeg har vurdert en rekke utenlandske som har fått mye skryt bl.a. her inne, men jeg har selv brukt One tidligere, og har egentlig gode erfaringer med dem. Riktignok på en side som drar ca. 0 trafikk. :p

Men One tilbyr altså (påstår de) fri trafikk for så lite som 10 kr. mnd. Her er et utdrag fra FAQ'en til One:

Vårt unike oppsett gir oss muligheten til å tilby våre kunder fri trafikk på sine webhotell. Flere av våre konkurrenter vil hevde at dette er umulig. Ikke desto mindre har vi siden 2002 levert denne tjenesten til våre kunder. I dag har vi kunder som har over 25 millioner treff og mer enn 1000 GB trafikk per måned.

Og her er et utdrag fra Peterandrej i en annen tråd:

Ta et annet gitt eksempel: Siden havner på forsiden av digg. 30,000 besøkende flommer inn. Da holder det ikke med en 10/mnd løsning fra One.com.

Altså, jeg er egentlig forvirret. Hvis jeg skulle valgt One, så er det fordi de tilbyr såkalt "fri trafikk", men er det virkelig sånn at dersom siden plutselig får ekstremt mange besøk, så flipper de helt ut, eller at man opplever noe annet krøll? Hvordan kan de da samtidig "friste med" at de har kunder med 25 millioner treff og 1000 GB trafikk hver måned? :confused:

Hvis One virkelig skulle vært så god som de hevder, så trenger jeg ikke dedikert server med det første. Men er det noen her som har relevant erfaring med One, og hvorfor de er bra, evt. ikke bra?
 

Ole

Medlem
One er bra de, sett i forhold til hva du betaler. Så hvis du skal fortelle verden om kattene dine, så velg One.

Har du litt større ambisjoner så velg leverandør ut i fra ambisjonene dine. Skal du tjene til livets opphold på nettsidene dine, så gambler du ikke med kvaliteten for å spare noen hundrelapper i året.
 

Gaasehud

Medlem
Jeg har flere webhotell hos One og jeg er storfornøyd. Det er svært billig, litt under snittet tenker jeg, og det er bra. Ingen nedeproblemer, svært god support også. Sa her om dagen på deres 24/7 Live Help at jeg trøbla med å sette opp mail på min ipod touch. Det tok ca. 20 sekunder og så kommer hjelpen med en guide for å sette opp one-mail på ipod touch. Det er da ganske bra? Bare at de hadde liggende en guide for akkurat det. Et bevis på at Live Helpen for mange spørsmål og *merk deg* gir svar. ;)

Et minus er kanskje at man bare får én database, men det er ikke noe problem for meg i hvertfall. :)
 

Sindre

Medlem
Jeg har flere webhotell hos One og jeg er storfornøyd. Det er svært billig, litt under snittet tenker jeg, og det er bra. Ingen nedeproblemer, svært god support også. Sa her om dagen på deres 24/7 Live Help at jeg trøbla med å sette opp mail på min ipod touch. Det tok ca. 20 sekunder og så kommer hjelpen med en guide for å sette opp one-mail på ipod touch. Det er da ganske bra? Bare at de hadde liggende en guide for akkurat det. Et bevis på at Live Helpen for mange spørsmål og *merk deg* gir svar. ;)

Jeg har selv også opplevd god support da jeg som nybegynner kom med mine dumme spørsmål (selv om noen virket litt oppgitt enkelte ganger, f.eks. da jeg spurte: Hvorfor står det "http:// netadresse.com", jeg skulle virkelig gjerne ønske at det sto "www" i tillegg.. :rolleyes: )

Men jo, det jeg skulle spørre om: Har du mye trafikk på noen av sidene du har hos One? Jeg innbiller meg at One er helt greit dersom man ikke er ute etter mye trafikk, men at det kan oppstå problemer ved større trafikk. Jeg tenker jo på blogging, og da er det "fare for" at jeg plutselig kan få 30,000 unike på en dag, hvis saken gjør det bra et eller annet sted. Har hørt fra noen at den såkalte "fri trafikken" plutselig ikke ble så fri lenger hvis noe sånt skjedde. Men jeg vet ikke jeg, derfor jeg spør dere. :p
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Det er godt mulig. Har ikke veldig liten trafikk på disse sidene, så det kan vel være derfor det har gått greit. I tillegg er det ikke fri trafikk hvis siden er en såkalt downloadside tror jeg. Sto et sted med liten skrift.
 

Knut

Medlem
Jeg har i det siste lest meg blind på alt som har med webhosting å gjøre. Jeg har vurdert en rekke utenlandske som har fått mye skryt bl.a. her inne, men jeg har selv brukt One tidligere, og har egentlig gode erfaringer med dem. Riktignok på en side som drar ca. 0 trafikk. :p

Men One tilbyr altså (påstår de) fri trafikk for så lite som 10 kr. mnd. Her er et utdrag fra FAQ'en til One:



Og her er et utdrag fra Peterandrej i en annen tråd:



Altså, jeg er egentlig forvirret. Hvis jeg skulle valgt One, så er det fordi de tilbyr såkalt "fri trafikk", men er det virkelig sånn at dersom siden plutselig får ekstremt mange besøk, så flipper de helt ut, eller at man opplever noe annet krøll? Hvordan kan de da samtidig "friste med" at de har kunder med 25 millioner treff og 1000 GB trafikk hver måned? :confused:

Hvis One virkelig skulle vært så god som de hevder, så trenger jeg ikke dedikert server med det første. Men er det noen her som har relevant erfaring med One, og hvorfor de er bra, evt. ikke bra?


Det er forskjell på å fordele trafikken over 1 mnd og å få masse trafikk på 24 timer.
Fra deres forretningsbetingelser:
Det er som utgangspunkt fri trafikk. Dog forutsettes en normal trafikkavvikling som ikke forstyrrer trafikken for andre
kunder. Såfremt kundens trafikk forstyrrer andre, har One.com rett til å lukke kundens webhotell uten forvarsel og/eller
til å oppkreve en særskilt avgift for trafikkforbruket. One.com har rett til enerådig å vurdere om overtredelse har funnet
sted eller ikke. Ved lukking av kundens webhotell refunderes ikke eventuelt resterende forutbetalt abonnement.

"Fri trafikk" er ikke altid fri trafikk
 

i-net

Medlem
Kan man fortsatt kun ha 1 domene på hvert webhotell på One.com? Det er i så fall fortsatt ganske håpløst, og grunn nok til å velge noe annet.
 

Sindre

Medlem
@ Knut: Ut fra det sitatet å dømme så er det jo direkte galskap å velge One, hvis man har en blogg som "risikerer" å plutselig få en større mengde trafikk enn normalt. Takker for at du opplyste meg om akkurat det. Liker ikke tanken på at One bare skal kunne stenge av webhotellet på den måten, så jeg kommer nok til å gå for en utenlandsk aktør, som f.eks. Hostgator, Bluehost eller Leaseweb.. Noen som har gode erfaringer med stor trafikk på webhotell hos dem?
(Håper ikke de har tilsvarende forretningsbetingelser med liten skrift som One.) :p
 
Lønner seg generelt å være skeptisk til de som tilbyr fri trafikk. Men det jeg tenkte på, uten at jeg husker det nøyaktig, var det ikke en eller annen kjent (kjendis?) side som ble stengt for en stund tilbake? Hos en av disse som tilbød ubegrenset trafikk?

Mener jeg leste noe slikt et sted, men klarer ikke å plassere det...
 

Boo

Medlem
Bruker hostgator på en javaspill side, og er rimelig fornøyd med dem. Nå har ikke siden meget stor traffik, men ettersom den hoster alle spillene selv så blir det noen mb til dagen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
One suger ikke. de leverer et helt OK produkt som passer til små nettsteder. jeg har en "portefølje"-side hos dem (peterandrejensen dot no) og synes webhotellet og alt er meget greit. blir vel å flytte domenet bort fra one i løpet av høsten siden jeg tross alt har en dedikert server, så da blir det litt teit å sløse bort noen hundrelapper på one - men jeg synes likevel one er helt greit altså.

men, har du en side med brukbar trafikk (la oss si opp mot 100,000 månedlige sidevisninger og 40-50 GB trafikk - bare for å ta et eksempel) så blir det teit å basere sitt "levebrød" på en hostingpakke til 10 kr i måneden. du kan jo bli kasta ut plutselig, du deler maskin med opp mot 1000 andre brukere, osv. så da ville jeg gått for en egen boks, som du jo får for så lite som 10.000 kr i året. Jeg har en sånn boks nå og kan starte, avslutte og bygge prosjekter helt uten begrensninger, papirarbeid og bekymringer. vurderer å tilby hosting som en del av en sånn pakke med design, wp-oppsett og slikt, men har ikke fått rotet meg til det ennå.

så, har du en blogg om noe annet enn katten din, så er one litt smått.
 
servage

Jeg bruker one, og er ganske fornøyd. Skulle jeg valgt om igjen hadde jeg nok gått for Servage (afflink). Der har jeg nå 5 domener, og all den serverplass jeg trenger. Har vel nevnt i en annen tråd her på forumet at den ene bloggen min (afishblog) hadde flere dager med 8-10 000 besøk, uten at dette var noe problem. Servage er billig og du kan ha flere domener tilknyttet samme konto. De har også et verve-program som gjør at du tjener opp gratis hosting. Vet at ikke alle her på forumet er glade i servage, men mine erfaringer har vært så gode at jeg kommer til å bruke dem til fremtidige domener.
 

zapotek

Medlem
Har noen opplevd at One har stengt dem av pga for mye trafikk? Fint med noen eksempler om så er tilfelle.

Forøvrig har det jo mye å si hvilken side det er snakk om. Har man en side med kun statiske HTML sider så krever det mye mindre av serveren enn av dynamisk side med mange PHP oppslag (sett at begge nettstedene hadde det samme antall sider)
 
Topp