Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Superbløff fra ONNET.NO

eplebiten

Medlem
Etter å ha jobbet med søkemotoroptimalisering i over 10 år og skrevet mange artikler om temaet som bygger på langvarig reacher, har jeg lært at Google faktisk vurderer hvilke C-klasser som linker til et domene.

Har du dokumentasjon utenom dette anekdotiske beviset som bygger opp under påstandene dine?

Jeg har ikke sett noe dokumentasjon, hverken fra deg eller andre, som tilsier at du har rett.
 

ÖnNet

New Member
Har du jobbet med SEO i 10 år burde du vite forskjellen på en link og en 301.

Det har du rett i. Beklager upresis språkbruk. Gikk litt fort når jeg skrev innlegget 1-tiden på natten i går.

Vi snakker selvfølgelig om en 301-redirect av et domene og ikke en link.
 

ÖnNet

New Member
Har du dokumentasjon utenom dette anekdotiske beviset som bygger opp under påstandene dine?

Jeg har ikke sett noe dokumentasjon, hverken fra deg eller andre, som tilsier at du har rett.

Viser til svaret jeg gav deg på forrige tråd med samme spørsmål, og som jeg sa der. Du har krav på dokumentasjon og jeg vil prøve å bli flinkere til å legge ved linker til kilder i fremtiden.

Sitatet du refererer til over er et uttrykk for min magefølelse og min egen overbevisning etter å ha jobbet med temaet siden 1997/1998 og profesjonelt etter 2000. Litt vanskelig å dokumentere din egen overbevisning, dessverre :)

At Google registrerer alle IP-adresser og legger vekt på dem, sammen med masse andre innsamlede data, når de analyserer sine data trodde jeg imidlertid var godt dokumentert. Kanskje tar jeg feil her. Har ikke sjekket før jeg svarer.
 
Det at google ikke legger vekt på linker som kommer fra forskjellige domener men som er eid av samme person vil jo være ganske logisk. Eller missforstår jeg diskusjonen deres?

Hadde det ikke vært lettere å stenge ned noen av de andre onnet trådene å bare holde seg til en tråd?
 
Topp