Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Supergevinst.com ?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg fikk for noen dager siden en epost fra Supergevinst.com.
Jeg registrerte meg for og for å sjekke litt mer ut hva dette var, og ble litt sånn.. Skeptisk kanskje..?

Jeg ser for meg at dette er nok en idé fra utvikleren av vinnting.no?
Er litt usikker, men ikke finner jeg noe informasjon om eieren med whois heller. Det står dog noe på nettsiden om at det er Smartweb Solutions som driver nettstedet, men finner søren ikke noe navn...

Noen som vet litt mer om dette? Er eventuelt du som har smelt isammen dette registrert her på webforumet kanskje?
Tror dere dette er seriøst, eller er dette noen som plutselig kommer til å forsvinne ut i det blå?

Linker over er min affiliate-link. (Så er det også sagt)

- Det jeg også lurer på er i dette tilfellet.. Hvem i all verden har tillatt dette nettstedet og sende meg spam på denne måten?
 
Sist redigert av en moderator:

clinton4

Medlem
Jeg fikk også denne epost. Jeg kan foresten forsikre deg om at denne siden ikke har noen ting med Vinn valgfri premie i vår sms konkurranse. Nye vinnere hver uke. - VinnTing.no å gjøre, men jeg så de hadde kopiert og redigert vilkårene fra Vilkår for konkurransen - VinnTing.no. De hadde til og med kopiert kodeordet :)

Da jeg holdt på å utvikle vinnting.no, var jeg egentlig på leting etter et partner. Jeg var da i dialog med med han som eier advertising.no, så jeg renger med det er han som har kopiert ideen.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Siden minner meg litt om en "auksjonsside" som var et hett tema for ca. ett år siden.
Skal ikke forundre meg om det er samme personen som står bak.. :D
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, det er jo ikke noen umulighet at dette er fra samme mann som denne auksjons-siden.
Det som irriterer meg er at det ikke er mulig å finne noe navn på denne siden. Jeg klarer ikke oppdrive noen navn på Smartweb Solutions sine nettsider heller. Og heller ikke en shit med nytting info om jeg kjører en whois på SmartWeb Solutions: Create - Communicate - Innovate (som er domenet til Smartweb Solutions.)
Er det umulig å få fatt i dem som er bak denne siden? Noen tips?
Ble svindleren bak denne auksjonen for rundt ett år siden tatt?
 

picxx

Well-Known Member
Er det umulig å få fatt i dem som er bak denne siden? Noen tips?
Ble svindleren bak denne auksjonen for rundt ett år siden tatt?

Niks, det tror jeg ikke.
Vi gravde vel tilslutt fram hans virkelige navn, og etter det tror jeg han "gikk under jorden". Det var en engelsk, fake kontoradresse som var oppgitt på siden som eiere, noe som ser ut som også er det samme på denne siden. Slike sider skal vel ha synlig og korrekt kontaktinfo om jeg ikke tar feil? Mulig Magne vet noe mere ang. lovene omkring dette?

Domenet ble forøvrig registrert den 8. august, og står med disse opplysningene:
Super Gevinst
postboks 643
norge
norge, 6096
Norway.
Ta kontakt med eieren av denne siden : advertdeal.com/ ... mulig han kjenner til prosjektet..hehe ;) :D
 

seastart

Medlem
Alt dette er nå i allefal nok til at jeg tar den bort fra siden min. vet ikke om han er en svindler, men jeg HATER SVINDLERE. ikke folk som er uheldig å ikke får ting til slik det hadde tenkt, men folk som er ute etter å lure folk.
så lenge det er tvil her så vil jeg ikke ha noe med han/henne å gjøre.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg kommer hvertfall ikke til å bruke dette systemet noe mer. Om noen av dere med rettighetene kunne tatt vekk min afiliatelink i første post ville det vært veldig ok :)
Etter clinton4 begynte å skrive her i forumet har jeg begynt å se mer positivt på vinnting.no, og tror så absolutt at jeg kommer til å bruke siden din om ikke så altfor lenge. Har ikke vært for mye borti den før skjønner du...
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har vært affiliate hos vinnting.no en god stund, fungerer bra det :)

Var forøvrig jeg som bygde opp første versjon av det som en gang var smartbud.com.. Solgte så prosjektet av åpenbare grunner.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Litt syns at det gikk som det gikk syns jeg. Det er jo forsåvidt ett genialt konsept, og se vidt jeg vet er det den dag i dag meget gode penger i det og drive en sånn side.
Hadde vært så kjekt å vite hvor den karen bor. Skal ikke si mer.. hehe :p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Reagerer litt på det at konkurransetilsynet kaller det pyramidespill..

Om jeg ikke husker feil, så var det ikke annet enn affiliateløsninger der? Er affiliateløsninger nå ifølge konkurransetilsynet pyramidespill?
 
Topp