Supermetrics og AdWords

En tråd i 'Adwords' startet av barentshavet, 5 Jul 2016.

  1. barentshavet Active Member

    Innlegg:
    419
    Noen som har et mer eller mindre innarbeidet oppsett i Supermetrics for Google Sheets med AdWords-integrasjon og har lyst å dele? Prøver å finne noen themes eller setups på nett, men finner veldig lite. Eventuelt om noen har noen fine linker til et setup i Supermetrics, det hadde også vært veldig nyttig! :)
     
  2. kongen

    kongen kongemedlem

    Innlegg:
    2.748
    Hva er Supermetrics?
     
  3. Stoppet Banned

    Innlegg:
    2.037
    barentshavet liker dette.
  4. kongen

    kongen kongemedlem

    Innlegg:
    2.748
    Hva kan Supermetrics gjøre som Google Analytics ikke kan gjøre? Man kan jo importere data i Analytics og lage egne rapporter, akkurat slik som Supermetrics. Hvorfor gå innom Supermetrics og gi fra seg all data til en privat aktør?

    Altså, man betaler for å gi fra seg data om hvilke annonser og annonseplasseringer som funker til å selge hvilke produkter. Hvordan vet man at Supermetrics ikke benytter denne dataen til å starte egne nettbutikker etc?
     
  5. barentshavet Active Member

    Innlegg:
    419
    Store kunder (tenk H&M, BMW) som omsetter for millioner eller hundretusener i mnd på betalt søk krever ofte hyppige, tunge og tidskrevende hand-made rapporter. Hvis man har Supermetrics trykker du på oppdater og deretter får du real-time info fra APIet til Google og slipper å plotte dette inn i excel selv. Fungerer også fett på mindre kunder.

    Tror aldri jeg har brukt ferdigbygget eller bygget egne AdWords-rapporter eller Analytics-rapporter i arbeidet mitt og har ingen planer om å gjøre det heller. Supermetrics er forøvrig også digg fordi du kan koble til DoubleClick, Insta, Facebook, Adobe Analytics mm. og har full tilgang til APIet. Og ang. privacy så lover Supermetrics at ingenting deles videre og at svært lite faktisk blir lagret på serveren, evt. kun en cache i et lite tidsrom.

    Supermetrics er ganske innarbeidet i bransjen og jeg tror at nesten alle profesjonelle byråer bruker lignende software og unngår ferdigbygget Google-rapporter så mye som mulig.
     

Del denne siden