Superrask indeksering av google

En tråd i 'Google' startet av sta, 26 Mar 2008.

1. sta Medlem

Jeg har lenge undret meg over hvordan Google detekterer endringer på mine nettsider og indekserer nytt innhold. Spesielt er Google News veldig rask til å snappe opp nytt innhold. Normalt tar det ikke mer enn 15-20 minutter før den nye siden er å finne i indeksen og i dag opplevde jeg at et nytt blogginnlegg jeg skrev var å finne i Google News mindre enn 2 minutter senere.

Hvordan gjør Google dette? Betyr den raske indekseringen at Google har en spider som er innen om siten 10-20 ganger eller mer i timen? Isåfall er dette vel noe som genererer en hel del trafikk bare for å foreta indekseringen.

2. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

Kanskje den bruker newsfeeden din, hvis du har det? Er det en blogg, så plukker den det også sikkert opp fra diverse sider du pinger...

3. Mr Vest

Mr Vest Sjefen over alle sjefer!

Har det ikke også mye med Pagerank hvor høyt Google faktisk prioriterer siden din? Jeg har 0 peiling når det kommer til slike ting, men jeg er vel ikke så langt ute på ville veier, er jeg det?

4. sta Medlem

Dere er sikkert inne på noe begge to. Newsfeeden høres ut som en fornuftig forklaring på hvor google får fat i informasjonen. Men fremdeles må Google da lese feeden ganske ofte får å detektere endringer, korrekt?

Jeg bruker ikke ping mot andre sites.

Del denne siden