Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Svindler Geir Larsen / Geir Helge Danielsen

Spelly

New Member
Beskrivelse
Nettstedet hotzone.no er klar for salg.
Dette er en nettside som er meget inntektsbringende og har flere hundre tusen google annonser og antall sidevisninger stiger hver eneste dag og dermed DINE inntekter på annonser og statistikk.

Traffic Data:
Country %User Rank
UNITED STATES 18.7% : 411244
INDIA 16.0% : 203423
INDONESIA 12.3% : 63057
GERMANY 6.0% : 398533
BRAZIL 4.1% : 143310
TURKEY 3.6% : 133827
SLOVAKIA 2.7% : 26039
OTHER 36.8%

Her er det mye bullshit gett....

Dataene som nettsiden han har brukt genererer er ca som tatt ut av ræv#n. Verdien på domenet er langt mindre en hva den kunne vært, siden Hotzone er forbundet med svindel.

olafmoriarty. grunnen til at jeg ikke har gått videre med det er pga jeg har ingen kontrakt. Per definasjon kan jeg ha mitt på det tørre (siden vi har kontaktet hverandre fortløpende på mail). Jeg har bare latt saken gå, gidder ikke å bruke enda mer tid og penger på noe som nødvendigvis går min vei.

Har forøvrig sendt mail til finn om fyren, så satser vi på at annonsen er fjernet snarest.
Geir er jammen meg en grisk Idiot.
 
Sist redigert:

hclement

New Member
hundre tusener

han har lurt for hundre tusener de siste årå.og han er prykriatisk pasient så han ler av han av at han er fengsel utdyktig og liker å lure alle for egen gevinst,jeg sier bruk et alvorligt innkrevnings "bedrift" slik som reportasjen på tv2.
 

hclement

New Member
Takk for tips, men dropper som sagt dette for denne gang – det var ikke en altfor stor sum, så inkassobyrå kan gjøre at det egentlig går opp i opp med pengene og kaster bare bort tiden.

Tråden er kun for å advare andre mot denne svindleren.
hvor mye dreier det seg om?jeg har mange allerede som er klar med ett felleskrav.hiv dere på.ikke la han få komme seg unna med dette.det har pågått i nesten 10 år!!
 

Maritius

New Member
Dette er jo litt sent da, men jeg ble svindlet for 7500kr av denne såkalte Geir Helge Danielsen, men han hadde byttet navn til Geir Larsen... Angrer nå for at jeg ikke brukte litt ekstra tid på å sjekke han ut.. Jeg anmeldte saken og hadde alt av bevis og de fant ut at hans virkelige navn var det navnet dere nevner... Men selvfølgelig ble saken henlagt pga "manglende bevis". og summen var ikke stor nok til at det ble så prioritert.. Han vet å holde seg under grensa, men tør vedde han har klart å karre til seg mange "små" summer som er blitt flere hundre tusen kr.
 

Spelly

New Member
Er det noen her som har anmeldt idioten? Er det noen som vet om dette har gitt han noen konsekvenser?
Jeg valgte å bare gi faen i hele greiene...
 

xdex

Medlem
Er det noen her som har anmeldt idioten? Er det noen som vet om dette har gitt han noen konsekvenser?
Jeg valgte å bare gi faen i hele greiene...

Ofte derfor slike folk holder på i en liten evighet. Folk gir seg alt for lett, anmeld og legg frem dokumentasjon. Blir saken henlagt, vil fortsatt informasjonen ligge der, og tas opp igjen ved flere tilfeller.
 

Maritius

New Member
Jeg anmeldte han. Og de fikk all info jeg hadde på han, tlfnr, kontonummer han hadde fått pengene på, alle samtalene jeg hadde hatt med han osv. De henla saken pga mangel på bevis... Selv om de faktisk ikke kunne hatt mer informasjon på han... Men det viste seg at idioten bodde i Spania nå, sitter der og lurer folk for penger. Han skifter navn like ofte som han skiter truser også virker det som. Men jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere anmelder han slik at de MÅ ta tak i det. Jeg ba om å få komme inn å få innsyn i alle papirene de hadde fra saken min, og jeg fatter ikke at de mener de hadde for få bevis. De hadde til og med vitner og adresse og alt mulig.
 

Spelly

New Member
Ofte derfor slike folk holder på i en liten evighet. Folk gir seg alt for lett, anmeld og legg frem dokumentasjon. Blir saken henlagt, vil fortsatt informasjonen ligge der, og tas opp igjen ved flere tilfeller.
Grunnen til at jeg valgte det var pga jeg ikke jobbet under noen foretak da, var dermed litt usikker på det tidspunktet om jeg hadde noe særlig sak.
 

hansson

Langveisfarende
Politiet gjør ikke noe for å stoppe slike folk. Verdun Group og co. holder jo på fremdeles med NUF-svindelen sin, til tross for at disse er mye mer velorganiserte virksomheter enn det som skjer på Finn.no.

Hvis ikke Finn.no stenger ute slike folk så vil det aldri bli noen løsning på dette problemet. Det kan foreligge så mange politianmeldelser på denne mannen som helst, det vil aldri bli tatt ut tiltale mot ham.

Det var minst 20 anmeldelser mot Verdun Group som kom fram i et medieoppslag for et år eller to siden, toppen på isfjellet, sannsynligvis. Det har ikke ført til at noen har gjort noe for å stoppe folkene. Økokrim har f.eks. ikke tatt en telefon til Companies House for å sjekke om firmaet som står bak og som er registert i England faktisk betaler skatt og oppgir inntekt. Det gjør de selvfølgelig ikke. Firmaet står oppført med 0 i omsetning, og sender sannsynligvis alle kredittkortbetalingene via anonyme netthandelsløsninger i skatteparadis. Companies House hadde vært glade for å i det minste tvangsavvikla firmaet hvis noen hadde tatt kontakt.

Beklager at dette ble litt off topic, men det er for lett å være svindler i Norge. Jeg tok i fjor kontakt med Skatteetaten for å melde fra om en skattesvindelsak der firmaet mitt ble ufrivillig innblanda, og fikk til svar at de dessverre ikke kunne lage noen sak av det og få gjort noe, fordi [ett eller annet tåpelig byråkratisk hinder]. Og der snakka vi store penger. Svindelen pågår nok ennå for alt jeg veit.
 
Beklager at dette ble litt off topic, men det er for lett å være svindler i Norge. Jeg tok i fjor kontakt med Skatteetaten for å melde fra om en skattesvindelsak der firmaet mitt ble ufrivillig innblanda, og fikk til svar at de dessverre ikke kunne lage noen sak av det og få gjort noe, fordi [ett eller annet tåpelig byråkratisk hinder]. Og der snakka vi store penger. Svindelen pågår nok ennå for alt jeg veit.

Du fikk hvertfall svar, har prøvd å melde ett titalls personer her i byen som driver svart og aktivt markedsfører seg på finn.no og i @Tony J sine etterhvert ganske store facebook grupper.
Endte med at jeg trakk meg ut av disse gruppene da ingen ønsket å gjøre noe med problemet. Det må da være en lov man kan benytte mot slike grupper og nettsteder?
 
Topp