Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sykling

Andersen

Member
er mangen mujligheter, jeg har selv kjøpt en innesykkel som skal bruke kun når kjeder meg, og ser på tv. en time om dagen rolig sykling mens man ser på tv er min plan, men jeg kombinerere dette også med 2 timer daglig styrketrening. Men ja du må nesten finne ett opplegget som passer deg, trening er en livsstil, så finn noe du kan tenke deg drive med på lang sikt
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis du skal gå ned skal du først og fremst spise frokost + regelmessige måltider ellers. Være i "aktivitet" hver dag..... En lang gåtur kan mange ganger være like bra som andre typer treningsøkter..... Varier treningen. Styrketrening forbrenner ikke noe særlig, men bygger muskler.....noe som forsåvidt er bra!
Sykling og svømming er bra aktiviteteter som er lite belastende på kroppen hvis du er utrent og lett kan få belastningsskader.
Det finnes mange bra øvelser du kan gjøre hjemme uten mye fancy utstyr! Mange ganger er det beste å brukle kroppen som vekt ;)
 

Tonny Kluften

Administrator
Kjør en treningsøkt som gjør at du blir god og sliten og driv på med dette tre ganger i uka. Spis kun så mye at du er mett. Det kan være at det tar noen uker før du begynner å gå ned i vekt, men det har sammenheng med at du får mer muskler. Dette vil videre føre til større forbrenning -> vekt ned.

Takk for tipset. Tenkte å sykle hver dag. God og sliten er en god målestokk :) Lett å skjønne for en treningsnoob som meg.
Spis kun så mye at du er mett er også et godt tips. Her har jeg litt å gå på.

Sykling og svømming er bra aktiviteteter som er lite belastende på kroppen hvis du er utrent og lett kan få belastningsskader.
Det finnes mange bra øvelser du kan gjøre hjemme uten mye fancy utstyr! Mange ganger er det beste å brukle kroppen som vekt ;)

Så sykling er ikke noe jeg vil få belastningsskader av selv om jeg er utrent, gode nyheter, jeg har vært litt bekymret for det.
 

Gaasehud

Medlem
Jeg er ikke helt sikker på hvor ofte man bør sykle, men når man holder på og det er gøy, synes jeg ikke man skal tenke på tiden. Sett deg heller mål om hvor langt du skal sykle. :)

For min del sykler jeg mest enhjuling. Det er veldig morsomt, når man har lært det. Da kan man lære seg triks, eller sykle "langturer" og lignende. Startet for et års tid siden et nettsted for enhjuling:
Enhjulingsida.com Der er det også et forum hvor man kan få hjelp og tips til å lære enhjuling, eller dele erfaringer hvis man allerede kan det. :) Det er ikke mange medlemmer i forumet enda, for det er enda nyere enn sida, men det ligger hvertfall her:
Enhjulingsida Forum.

Jeg leste en gang i avisa at du trenger ikke så veldig god kondis for sykling, men du må ha styrke i beina.

Lykke til med syklinga, brukernavn! :)
 

Gomlers

Member
OG her er JEG igjen da.. på sykkeltråden.. Begynt å sykle selv. Merkbar forskjell etter 3 uker. Jeg satt utrent etter nesten 10 år, og startet med en kjapp økt hver kveld på 10-11 minutter, 3.8km - bare for å komme igang. Nå sykler jeg ca 1.3 mil om dagen, ca. 50-60 minutter. Merker stooor forskjell allerede.

Så å si at all sykling under en time er bortkastet <- er en bortkastet setning

Utrent = all trening er kanon
Trent = all trening er kanon, men merker kanskje ikke så mye oppturer ved korte økter.
 

Msites Ltd

Livsnyter
OG her er JEG igjen da.. på sykkeltråden.. Begynt å sykle selv. Merkbar forskjell etter 3 uker. Jeg satt utrent etter nesten 10 år, og startet med en kjapp økt hver kveld på 10-11 minutter, 3.8km - bare for å komme igang. Nå sykler jeg ca 1.3 mil om dagen, ca. 50-60 minutter. Merker stooor forskjell allerede.

Så å si at all sykling under en time er bortkastet <- er en bortkastet setning

Utrent = all trening er kanon
Trent = all trening er kanon, men merker kanskje ikke så mye oppturer ved korte økter.

I treningsøyemed er all sykling under en time "bortkastet".... Men, når man er så dårlig trent at man omtrent ikke klarer å bevege seg holder det med all bevegelse.....

Og, hvis du mener at 10-11 minutter på sykkel er trening så bør jeg vel fortelle deg at det knapt er oppvarming av kroppen....og jeg er sikker på at du på det tidspunktet kunne fint klart å sykle 45-60 minutter hvis du ville!
 
Topp