Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tap av inntekt hvis en annonsør ikke kan betale..

Martin R

Medlem
Hallo dere,

Har noen erfaring med affiliate nettverk som ikke betaler inntjent provisjon, når annonsøren ikke har betalt til nettverket? Eksempelvis om annonsøren har gått konkurs eller av andre årsaker ikke kan/vil betale. Selv har jeg alltid fått riktig provisjon fra alle de ulike affiliate nettverkene, uten noen form for trekk eller store forsinkelser.

Var innom et affiliate nettverk jeg har benyttet i flere år, og kom tilfeldigvis over teksten under. Har ikke som hensikt å henge ut noen, men syntes det oppriktig virker spesielt at det skal gå utover oss som "vanlige" publishere om annonsøren ikke kan betale for seg. Kanskje man burde vært mer forsiktig med hvilke annonsører man velger å prioritere ovenfor andre, i tilfelle de ikke betaler for seg til nettverket?

Om du blir godkjent som utvalgt premium publisher i dette nettverket, så vil du få denne fordelen:
"Ingen ventetid for annonsøren å betale nettverk eller tap av inntekt hvis en annonsør ikke kan betale.
 

Morph

Svart belte i snoking
Tenker dette kan være litt situasjonsbetinget, men generelt tenker jeg det gir mening at publisher ikke får betalt om affiliatenettverket ikke får betalt.
 

BEN

New Member
Dette må du se på vilkår og betingelse mellom deg og affiliatenettverket. Du har "kontrakt" med affiliatenettverket, ikke med annonsøren. Om affiliatenettverket ikke får betalt fra annonsøren, da er det problemet mellom annonsøren og affiliatenettverket.

Affiliatenettverket må betale til publishers hva publisher har opptjent!
 
Topp