Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tar du SEO-utfordringen?

pleb

Medlem
Hehe. Poenget med tråden er vel at du skal hjelpe andre om andre skal hjelpe deg. ;)

Vel.. du bør ta deg tid i å skaffe alt på samme språk. "Contact", "You are here" og "Home" ser ikke bra ut og Google liker det heller ikke.

Selv prøver jeg å rangere på hårtap for tiden.
 

Speca

Medlem
Hårtap... For det første er det en .info du bruker. Min egen erfaring og alle jeg stort sett har snakket med mener at det er ett must med .no i Norge. Ikke for at du ikke kan få ranket .info, men .no er bedre likt både av google og av folket som skal lese.

For det andre, flytt menyen over til høyre siden. Man leser fra venstre mot høyre, og siden din gjør at man begynner å lese meny fremfor innhold. Dette øker sannsynligvis din transittstoppfrekvens, noe som er totalt unødvendig.

For det tredje, så bør du ikke bruke identiske bilder i flere poster. Det er nok creative commons bilder du kan bruke på nett til at det er noe poeng. Forsiden din ser ganske fæl ut med de samme bildene.

Jeg har egentlig ikke noen side som jeg jobber med akkurat nå ettersom jeg i går bestemte meg å omfokusere fra engelske til norske sider, men når jeg begynner å tjene litt mer penger på dette, så skal denne siden ranke høyt på innovation. Det fordrer selvsagt 4-500 artikler mer enn den basisen som ligger der...
 

mojens

New Member
Hei,
Jeg har mitt eget firma Happy Natural Life, det er hovedsakelig basert på verdensmarkedet så foreløpig er alle mine artikler på engelsk bortsett fra en. Denne artikkelen ble optimalisert for Helsekost og jeg kom på førstesiden av Google dagen etter at jeg skrev artikkelen.

Flott forum,
 

typisk

Utvikler
Prøver å rangere på et par nisjenettsteder som har forholdsvis laber konkurranse. Kjøpte domenene Vorte.no (ikke påbegynt) og Vorter.no, hvor vorte.no er tiltenkt en blogg for å fjerne vorter og linker til selve informasjonssiden vorter.no. Nøkkelord som ønskes rangert høyt er vorte, vorte, salisylsyre, vorter barn og vorter {insert kroppsdel}.

I tillegg driver jeg med Fargeblind.no som er informasjon om fargeblindhet. Rangerer nr 10 allerede, og er på stadig stød kurs oppover. Lite konkurranse her også.

Mitt neste prosjekt er kebaboslo.no (ikke påbegynt) som skal være en slags kopi av kebabguiden.no, bare spesialisert for Oslo. Har også domenet oslokebab.no, som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med enda, men regner med det blir en slags blogg om kebab :D

Startet i sommer og har flere prosjekter på lur. Regner med å lansere en nettside i mnd.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå sklier det tydeligvis ut her. LES FØRSTE INNLEGG FØR DERE POSTER VIDERE.

Poenget er at dere skal gi et SEO-tips til personen over dere og be om et SEO-tips for personen som kommer etter dere.
 

kek91

Webutvikler
Prøver å rangere på et par nisjenettsteder som har forholdsvis laber konkurranse. Kjøpte domenene Vorte.no (ikke påbegynt) og Vorter.no, hvor vorte.no er tiltenkt en blogg for å fjerne vorter og linker til selve informasjonssiden vorter.no. Nøkkelord som ønskes rangert høyt er vorte, vorte, salisylsyre, vorter barn og vorter {insert kroppsdel}.

Prøv å få bannerbytte avtale med diverse helsesider, for eksempel klaraklok. Jeg er sikker på at det er ekstremt mange der som ønsker å vite mer om vorter etc.

Jeg ønsker å rangere høyere på gratis domene uten reklame eller evt gratis domene - dette er et søkeord som blir brukt en del i forhold til for eksempel gratis underdomene.
Jeg har prøvd å optimalisere innholdet på siden litt for gratis domene (og gratis underdomene), men kunne godt tenkt meg å få noen tips for å øke rangeringen.
Domenet ble registrert 2011-02-25 så den er ikke HELT ny :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg ønsker å rangere høyere på gratis domene uten reklame eller evt gratis domene - dette er et søkeord som blir brukt en del i forhold til for eksempel gratis underdomene.
Jeg har prøvd å optimalisere innholdet på siden litt for gratis domene (og gratis underdomene), men kunne godt tenkt meg å få noen tips for å øke rangeringen.
Domenet ble registrert 2011-02-25 så den er ikke HELT ny :)

Jeg har selv en lignende tjeneste på y0pi.com
Det jeg ser som negativt på din side er:
1. Man må opprette en profil. De færreste gidder dette om man heller kan bruke bit.ly eller goo.gl
2. Etter man har opprettet profilen kan man ikke logge inn, man må finne ut at man må trykke på administrasjon for å logge inn
3. Uten en venteside kan du ikke tjene penger på en slik side

ang. SEO: Bruk siden så ofte som mulig selv.
Hvorfor brukte du ikke siden med f.eks. plr.plr.no når du opprettet dette innlegget?

===============================================================

Ønsker å rangere godt på TrollAds.com. Forslag mottaes med takk :)
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Prøv å få bannerbytte avtale med diverse helsesider, for eksempel klaraklok. Jeg er sikker på at det er ekstremt mange der som ønsker å vite mer om vorter etc.

Jeg ønsker å rangere høyere på gratis domene uten reklame eller evt gratis domene - dette er et søkeord som blir brukt en del i forhold til for eksempel gratis underdomene.
Jeg har prøvd å optimalisere innholdet på siden litt for gratis domene (og gratis underdomene), men kunne godt tenkt meg å få noen tips for å øke rangeringen.
Domenet ble registrert 2011-02-25 så den er ikke HELT ny :)

En ting jeg legger merke til er at siden ikke er optimalisert for iPad... Nå har jo ikke dette så mye med SEO og gjør men.. På iPad blir siden veldig uoversiktlig "boksene" siden er bygget opp av legger seg under hverandre .. Så man må scrolle ganske langt ned for å faktisk få lest noe.
(kan hende detter er pga sist nevnte ) Designet på siden så litt døll(?) ut.. Kanskje noe mere livlig ?
SEO ... Eneste måten jeg ser for meg å markedsføre slikt må nesten være Facebook... Gruppe med teksten " lag egen nettside gratis " eller noe i den duren...

Selv ønsker jeg å ranke på Nederland.
Dette er viktig for min side da det er en side som kun handler om Nederland.. Har jo nå lest fra denne tråden og ser det er noe jeg må gjøre.. Men gjenta gjerne dere selv ...

Kul idé Kenneth... Gøy å se at man hjelper hverandre


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=58.465203,8.780225
 

Flysta

Medlem
Jeg ville prøve å få litt mere tekst inn på de forskjellige sider istedet for kun RSS feeds. Prøv å søkemotoroptimalisere for mindre søkeord der er relatert til "nederland", som f.eks. "byer i nederland", "historie i nederland" osv. Jeg ville også bruke interne tekst-links til å forsterke brukervenlighet og forsterke fokus på dine søkeord.

Selv er jeg ved å lave en hjemmeside om søkemotoroptimalisering. Det er mer ment som en fritidshobby og en utfordring til meg selv.

En ting jeg legger merke til er at siden ikke er optimalisert for iPad... Nå har jo ikke dette så mye med SEO og gjør men.. På iPad blir siden veldig uoversiktlig "boksene" siden er bygget opp av legger seg under hverandre .. Så man må scrolle ganske langt ned for å faktisk få lest noe.
(kan hende detter er pga sist nevnte ) Designet på siden så litt døll(?) ut.. Kanskje noe mere livlig ?
SEO ... Eneste måten jeg ser for meg å markedsføre slikt må nesten være Facebook... Gruppe med teksten " lag egen nettside gratis " eller noe i den duren...

Selv ønsker jeg å ranke på Nederland.
Dette er viktig for min side da det er en side som kun handler om Nederland.. Har jo nå lest fra denne tråden og ser det er noe jeg må gjøre.. Men gjenta gjerne dere selv ...

Kul idé Kenneth... Gøy å se at man hjelper hverandre


---
I am here: Google Maps
 
Topp