Kjapp og trygg hosting for Wordpress

TD-annonser på VGnett og MSN

kongen

kongemedlem
Har lagt merke til at VGnett og MSN har hatt td-annonser. Er dette rene affiliate annonser som overskriver cookies til andre affiliates, eller går disse som egne kampanjer og skriver ikke over cookies til andre affiliates?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Uhm, for og hakke,: spørsmålet til TS var altså om kakene blir overskrevet dersom noen klikker på disse annonsene?
 

picxx

Well-Known Member
VG (og muligens msn) bruker vel egne annonseavdelinger, men mange, som f.eks. startsiden, bruker firma som adtech for å selge annonser for seg. I disse tilfellene ser jeg for meg at firmaet selger ut pakker til sidene basert på cpm, mens selve firmaet stikker av med cookie salgene....uten at jeg vet noe videre om dette, men jeg ville gjort det.

Er nok mange "cookie cutters" som vi "hederlige" affiliates er lykkelige uvitende om.
 

Mats@TD

Medlem
Hvis du ser TradeDoubler-annonser på store nettsider så kan det være mange årsaker til at den ligger der.

1. Kampanjenettverk
Nettstedet deltar i TradeDoublers kampanjenettverk hvor TradeDoubler kjøper opp overskuddstrafikk og selger dette på CPM til annonsører. Dette nettverket er et lukket nettverk for nettsider med mye kvalitativ trafikk og her er det ofte helt andre annonsører enn i affiliatenettverket. Dette nettverket er også blindt, dvs. at vi selger trafikken til våre annonsører uten at de vet nøyaktig hvilke nettsteder de havner på. Vi kan heller ikke si hvilke nettsteder vi samarbeider med, siden vi selger de samme visningene til en mye lavere pris enn mediet selv. Her er det også vi som gjør hele jobben for nettstedet med å legge dytte ut nye annonser.

2. td Integral
Annonsøren du ser på nettstedet kan benytte seg av TradeDoubler sitt sporingssystem td Integral. Flere store annonsører og også byråer i Norge og utland benytter seg av TradeDoubler sin plattform for å spore all sin online aktivitet. Du vil da se "TradeDoubler-annonser" på alle mulige nettsteder selv om vi ikke har noe med dette å gjøre, utover å tilby vår sporingsplattform. Vi håndterer raskt et par hundre millioner visninger i måneden gjennom td Integral i Norge.

3. Affiliate
Det hender også at store nettsteder selv går inn å henter ut affiliatekampanjer fra TradeDoubler og legger dette ut på sine sider. Dette er derimot relativt sjeldent, men i det siste har det skjedd oftere enn før. Jeg vil anta mye på grunn av finanskrisen og sviktende annonsesalg.

Det er kun når affiliateprogrammer benyttes at iSale/Sale cookies vil bli overskrevet. Som vanlig er det "last click that counts" og klikk er mer verdt enn iSale-cookies. Dvs. har affiliate 1 et klikk i går, og affiliate 2 en visning i dag så er det affiliate 1 som vil få salget.
 
Topp