Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Telefinans og massivt avslåtte leads

kongen

kongemedlem
Et lead er kontaktinformasjon. Og hvis kriteriene som alder, ingen betalingsanmerkninger etc er i orden så er det et godkjent lead, samme om denne personen skriver under på et lånepapir eller ikke i ettertid.

Et klikk på en annonse er et klikk på en annonse, samme om personen bestiller noe i nettbutikken etter klikket.

Hvis en bank velger å betale "per lead" så skal ALLE godkjente leads betales for, samme hva som skjer med denne personen i ettertid. At banken ikke følger opp sine leads med å ringe, sende lånepapirer etc i ettertid skal ikke affiliates lide for. Et lead er et lead. Et lead er kontaktinformasjon.
 

appelsin

Medlem
Det burde vært en standard for alle annonsenettverk når det gjelder kredittkort og forbrukslån:

Rød er for hver innsendte søknad, uansett kvalitet. Provisjon bør være 100 kr
Gul er for hver godkjente innsendte søknad som inneholder minstekravene f.eks. 20 år, 200.000 inntekt og ingen betalingsanmerkninger. provisjon bør være minst 300 kr
Grønn er for hvert innvilgede lån. Provisjon bør være minst 750 kr.

Som regel finner man ikke ut dette før man spør annonsenettverkene. Noen er imidlertid flinke til å opplyse om dette. Hos Telefinans står det forresten forskjellige krav til minstekravene på TDs Telefinans-side og på nettsiden.

Bransjestandard ønskes!
 

Bjrl

Medlem
Til dette med approval rate for kredittkort.

Min approval rate på kredittkort i perioden 15/11-2011 til 15/12-2011 var 37 %. For perioden 15/12 -2011 til 15/1-2012 var den 48,9 %. 15/1-2012 til 15/2-2012 var den på 41,3 %. Volumene er såpass store at jeg mener det er forsvarlig å oppgi tallene. Så for min del kjenner jeg meg godt igjen i det som blir sagt om at i allefall 30-40 % av kredittkortsøknadene bør bli godkjente salg/leads (men dette kan sikkert variere utfra type medie og markedsføringsmetoder).

Mvh
Bjørn Jarle
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Er jo bortkastet å diskutere konverteringsrater.
Er mulig å kjøpe godkjente leads også, noe som vil gi en konvertering på 100%.
 

Mikkel79

Medlem
Jeg er usikker på hva som har skjedd med denne provisjonen på 30,- men jeg skal ta det opp med gjeldende Account Manager.

Gjennomsnittlig avslagsrate på kredittkort ligger et sted mellom 60-80% - alt avhengig av sesong og kvaliteten på trafikken som leveres.

Kommet noe oppdatering på denne? Har ikke sett noe til denne provisjonen per søknad i TD ihvertfall.
 

appelsin

Medlem
Kommet noe oppdatering på denne? Har ikke sett noe til denne provisjonen per søknad i TD ihvertfall.

Ja jeg har fått kompensasjon for nesten alle avslåtte leads. Du må ta kontakt med Telefinans direkte og opplyse hvilken nettside det gjelder, og hvilket tidsrom.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det burde vært en standard for alle annonsenettverk når det gjelder kredittkort og forbrukslån:

Rød er for hver innsendte søknad, uansett kvalitet. Provisjon bør være 100 kr
Gul er for hver godkjente innsendte søknad som inneholder minstekravene f.eks. 20 år, 200.000 inntekt og ingen betalingsanmerkninger. provisjon bør være minst 300 kr
Grønn er for hvert innvilgede lån. Provisjon bør være minst 750 kr.

Som regel finner man ikke ut dette før man spør annonsenettverkene. Noen er imidlertid flinke til å opplyse om dette. Hos Telefinans står det forresten forskjellige krav til minstekravene på TDs Telefinans-side og på nettsiden.

Bransjestandard ønskes!

Støttes!

Jeg brukte stort sett bare TD i starten, men det var alltid like deprimerende når man først sjekket saldoen på mandag og det lå en pen sum der etter helga, mens man på torsdag/fredag så at halvparten var borte pga "invalid lead". Kan tro jeg fikk litt sjokk da jeg så dette første gangen.

Jeg bruker nå 4-5 forskjellige nettverk og ser at praksisen er veldig forskjellig.

Noen gjør som TD og gir deg alt på konto, men fjerner det igjen i etterkant om søknaden ikke blir godkjent, noen betaler pr innsendte søknad uansett, mens noen har en mellomting, hvor noen krever godkjenning i etterkant mens andre blir utbetalt uansett utfall.

Min erfaring er at Guava og Adservice er de som er mest "stabile" hvor det som står på kontoen faktisk er det som blir utbetalt. Hos sistnevnte blir de programmene som trenger godkjenning fra annonsøren i etterkant plassert som "pending" og vises ikke på konto før de faktisk blir godkjent.

Jeg liker ihvertfall denne måten mye bedre enn førstnevnte hvor alt kommer på konto for så å forsvinne i etterkant.
 

Frode

Medlem
Ja jeg har fått kompensasjon for nesten alle avslåtte leads. Du må ta kontakt med Telefinans direkte og opplyse hvilken nettside det gjelder, og hvilket tidsrom.

Fikk endel x30 kroner forrige uke, men dette må da TD ordne? Litt av greia med å bruke dem er jo at de ordner opp med annonsørene. Telefinans minner forøvrig om selveste googledansen i forhold til provisjon.
 

Frode

Medlem
Støttes!

Jeg brukte stort sett bare TD i starten, men det var alltid like deprimerende når man først sjekket saldoen på mandag og det lå en pen sum der etter helga, mens man på torsdag/fredag så at halvparten var borte pga "invalid lead". Kan tro jeg fikk litt sjokk da jeg så dette første gangen.

Det er jo forsåvidt ikke værre enn at man regner med kanseleringer på 75% på de som betaler per godkjente, så man "vet" hva man har tjent, men klart det er litt kjedelig.
 

appelsin

Medlem
Tradedoubler har blitt altfor store. De har ikke tid til verken affiliates eller annonsører lenger. Alle de små nettverkene svarer på e-post innen kort tid.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Støtter den også. :D

Jeg har hatt veldig god kommunikasjon med flere "mindre" selskaper og det er gull verdt for en som er relativt fersk i affiliateverdenen. Skal man sende en epost til TD, får man en automatisert mail tilbake og svar etter 3-4 dager fra en random kundebehandler. Hos Guava og Adservice f.eks har man èn person å forholde seg til og jeg får stort sett svar samme dag eller dagen etter.

Begge disse har også kontaktet meg for å få meg på sitt lag, TD har jeg aldri hørt noe fra.

Nå er sikkert jeg bitteliten i den store affiliateverdenen, men jeg tror at TD har alt å tape på å ikke være mer på offensiven. Alle vil jo tjene mest mulig penger på nettsiden sin, men for min del er også service en viktig faktor.
 

Mikkel79

Medlem
Nei helt enig der, har også merket mye bedre oppfølging og raske svar fra AdserviceMedia, Guava, etc.

Tradetracker som faktisk betaler mere enn Tradedoubler på Telefinans nå også har vært veldig raske, vurdere veldig å flytte denne kampanjen over til dem viss ikke Tradedoubler får ut fingeren snart.....
 
Topp