Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Telefonkatalog, hvordan gjør man det?

sKrud

Meget sliten student
Har domenet 188.no..Kunne tenke meg å sette opp en telefonkatalog på domenet..
Men så kommer jo spørsmålet: Hvordan i alle dager får man tak i telefonnummer, adresser etc etc...?

Er dette noe man må kjøpe/leie/abonnere dem fra telenor? eller kan man samle det inn på andre måter?

Håper noen kan komme med innspill på dette...
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hør med 1881 eller 1880 eller noe i den duren om dere kan kjøre noe sammarbeid der.
Du kommer jo ikke store veien med 188 som telefonnummer, så blir jo i tilfelle kun nettsøk.

Enda bedre er vell å høre med mindre aktører på markedet som driver med telefonkatalog på nett. Du får oftere bedre og lettere svar av de mindre aktørene.

Telenor/Netcom har etter det jeg vet egentlig ingenting å gjøre med de katalogene.
Det blir vel kanskje sendt ut oppdaterte lister etterhvert.

Ikke akkuratt det beste svaret du kan få, men var hvertfall et innspill/forslag ;)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Slik jeg har forstått dette, er det slik at disse store som 1881 og 1880 mottar oppdaterte lister fra teleleverandørene, med ett avtalt mellomrom.
Som dere alle sikkert vet, kan dere velge når dere bestiller ett nytt abbonement, om dere ønsker ett hemmelig nr eller ikke. Dette er fordi leverandøren av teletjeneste må vite om ditt nr skal inn på denne listen som blir sendt videre til teleleverandørene.

Det beste er nok som Caper sier, at du tar kontakt med de mindre leverandørene, og hører hvordan dem har gått frem for å få sine ting slik dem er.. Eventuelt kan du jo også ta kontakt med 1881's afiliateprogram gjennom Tradedoubler. Kanskje dem kan hjelpe deg med en løsning som du kan få integrere på dine nettsider?
 
Topp