Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Telefonløsning med ringegrupper / kø funksjon

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Vi har tidligere benyttet NetComs Trådløs Bedrift løsning. Denne var meget fleksibel da vi har våre medarbeidere over hele landet (1 i Finnmark, 1 på konstant reise, 2 i Oslo). Problemet var jo bare at NC flår sine kunder med høye abonnement priser, høye tellerskritt og en kundeservice som egentlig ikke holder mål.

Etter mye fram og tilbake valgte vi å gå over på Telio sin IP telefon løsning, som fungerer utmerket. På mobil gikk vi over til Chess. Til sammen har dette gitt oss kutt i telefonutgifter på nesten 50%. Noe som sier litt om nivået til NC.

Problemet nå er at vi har behov for en ringegruppe eller et kø system for vår vakttelefon. I dag er dette et simkort vi viderekobler til den som har vakt. Men hva om han sitter opptatt i en annen telefon, er i dusjen, handler på butikken. Da hadde det vært OK med en løsning lik NC med mulighet for å sette opp flere nummer til å besvare innkommende.

Telio har en slik løsning, men den støtter deres egne IP-telefoner og et mobilnummer. Med bare et mobilnummer er vi like langt som i dag.

Noen som har vært borti en tredjepart som leverer en slik løsning? Der vi f.eks. kunne fått satt opp vårt mobilnummer direkte på en kø og anngitt et X antall personer som skal svare etter kl 16, og koble den til kontoret i vanlig kontortid?


På forhånd takk for hjelpen!
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Telio tilbyr også vanlig mobiltelefonabonnement. Hvorfor ikke samle mobiltelefon også hos Telio slik at dere får "kommunikasjonsfaktura" fra samme selskap fremfor Chess OG Telio? Nå vet jeg ikke prisene, men jeg har fanget opp at Telio forsøker å konkurrere på pris ganske hardt i markedet. Dette nevner jeg fordi du sier at Telio har akkurat den løsningen du nevner at dere trenger.

Andre alternativer er at dere setter opp egen sentral som tar imot alle inkommende annrop og viderekopler alle disse anrop akkurat dit disse anropene skal. Jeg er usikker på om disse sentralene kan sjekke om et nr er opptatt eller ikke men det vil jeg absolutt tro. Derimot ser jeg for meg at dette er en grisedyr løsning dersom dere ikke er mange ansatte.

Det som er negativt med sistnevnte her, det er at når dere ligger lokalisert rundt omkring i landet, da koster det penger med overføringer uansett fordi det hele går over mobiltelefon. Om alle sammen derimot hadde holdt til i samme lokale - da kunne dere ha viderekoplet samtaler til andre telefoner internt helt gratis.
 
Sist redigert:
K

Kontoristen

Guest
Noen som har vært borti en tredjepart som leverer en slik løsning? Der vi f.eks. kunne fått satt opp vårt mobilnummer direkte på en kø og anngitt et X antall personer som skal svare etter kl 16, og koble den til kontoret i vanlig kontortid?

Jeg bruker selv dette firmaet som leverer denne løsningen.
Kan ikke få rost systemet godt nok, køsystemet er web-basert.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Spennende, Kontoristen!

Kan du si noe om kostnadene ved løsningen? Jeg finner priser på to abb., men ingenting om hva callmanager (PBX) løsningen koster pr måned. Er denne løsningen stabil?

Jeg ser også at dem tilbyr en softphone. Hvis jeg da har en telefon på kontoret. Kan jeg da ha en softphone på mitt hjemmekontor og besvare samme nummer på den?

Skal ta kontakt med dem for litt mer informasjon!
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Vi byttet i dag fra Netcom trådløs bedrift til Oyatel. Kjøpte oyatel løsningen + softphones for vell en måned siden, men satt det ført i drift i dag. Så langt så bra. Savner ikke noe fra Netcom trådløs bedrift(enda). Regner med jeg kommer til å savne høye telefonutgifter etterhvert ;)
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Jeg har fått tilbud fra Oyatel som ser ganske bra ut. Ulempen er en litt høy oppstart avgift hos dem, og siden vi mulig går fra Telio til Oyatel, så har jeg ikke noe håp om å spare det inn. Dog blir man mer fleksibel med Oyatel med tanke på køstyring og vaktordninger. :)
 
Topp