Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Teorien min ang. reklamebruk, hva tenker dere?

Marita

ordleker
Man har en blogg/webside som er full av artikler, og man ønsker at leseren skal få en nettavis/magasin-følelse når de besøker siden.

Vil det ikke da være en fordel å ha reklamebannere på siden (noen få, ikke mange), fremfor å ikke ha det? Nå tenker jeg ikke i forhold til inntjening, men i forhold til hva man ønsker at leseren skal oppleve?

Jeg tenker iallfall som så at leseren går inn med en forventning - og at man forventer reklamebannere på nettaviser/magasiner. Altså at (noen få) bannere faktisk er positivt for hele opplevelsen?

Hva tenker dere om det?
 
Jeg er enig. Om man ønsker en magasin-følelse, blir opplevelsen litt rar om man kommer inn på en side helt strippet for reklame. Balansen er å finne noen få velplasserte og relevante reklamer. Det ser "proft" ut, synes jeg.
I den andre enden av skalaen har vi blogger med tusen blinkende, irriterende og irrellevante bannere. Men i et online magasin synes jeg det er en del av opplevelsen som sagt, og kan også være av interesse og nytte for leseren om det er et relevant produkt.
 

Marita

ordleker
Vicky Pollard, ja jeg tenker som deg - at man får en litt rar og "tom" følelse om man kommer inn på en "naken" side. Men balansen er jo såklart utrolig viktig. Jeg tror man kommer langt med sin egen magefølelse, om man klarer å være objektiv og utelukke "dollartegn-brillene".

Og som du sier - det er jo mange reklamer som faktisk er gode, og relevante - og ikke lover mere enn de kan holde. Som eksempel på en reklame jeg ikke ønsket å plassere, var på "slik går du ned i vekt på en sunn måte", en reklame som inneholdt typisk pulverkur, og "gå ned 5 kg på to uker".. :rolleyes: Reklamene skal være relevante, ha kvalitet, være nøytrale men ikke så mye at de forsvinner i bakgrunnen og ikke love noe annet enn hva man først får inntrykk av.
 
Topp