Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Testresultat Seo, hva gjør jeg

Olaf

New Member
Hei, jeg har en Prestashop website og de kommer med intigrert seo system som skal være ok men jeg har odså kjøpt en module fra dem som heter seo Expert og lurte på om noen har erfaring med denne modulen og også hva er forskjellen mellom denne kjøpte og den som er intigrert,

jeg testa sita mi og fikk et ikke så bra resultat og vil vite om hva de koster at få de fixet, her er resultatet med anbefalinger om hva må forbedres. siten heter amoda.no
Performance grade
D
67/100

Performance grade details

Grade
How to improve
F 0
Make fewer HTTP requests
F 0
Add Expires headers
F 0
Compress components with gzip
F 0
Use a Content Delivery Network (CDN)
F 0
Use cookie-free domains
B 85
Reduce DNS lookups
A 100
Reduce the number of DOM elements
 

Steve Cash

Medlem
Jeg syns dette er lite konkrete måleresultater. Det brukes uttrykk som fewer og reduce. Hvor mye mindre skal en ha og hvor mye må en redusere før det er bra? Og hvor galt er det slik det er? Oser dette av "kjøp en tjeneste til og vi fikser det for deg"? Disse resultatene minner meg om svarene en får fra enkelte program en kan kjøre for å finne ut hvor bra ytelse PC-en har. De kommer ofte med vage svar og råd som ikke så nyttige. Eller er det bare jeg som er spesielt negativ i kveld?

Dette er skrevet med forbehold om at jeg har svært lite rede på SEO som sådan, jeg syns bare jeg kjente igjen lusa på gangen. Så ta mine innvendinger med en klype salt, men gjør det samme med måleresultatene du har fått.
 

Stoppet

Banned

Olaf

New Member
Takk for svar gutter, de var de jeg lurte på om jeg burde ta dette med klipe salt eller om de bør gjøres noe med som Nettverten påpeger her over.
Kan de sies på forhånd hva de koster eller må dette analyseres litt nærmere.
 

Ole Avranden

utvandret
Før du begynner å gå den lange veien med alle mulige analyser og alt som bare "må" fikses. Veldig mye av det er "flueknepperi" som det så sødt heter på dansk og gir ingen resultater. Bare mye bortkastet tid.

Den aller viktigste faktoren for god SEO er godt innhold. Uten sammenligning. Så begynn i den enden.

Jeg vil anbefale dette at du jobber i denne rekkefølgen:

- Innhold
- Intern SEO
- Litt ekstern lenkebygging, men jobb med nudging for å få naturlige lenker
- Hastighetsoptimering

Når du får styr på hva du skal gjøre, så jobber du gjerne med innhold og intern SEO samtidig og du har hastighetsoptimering i bakhodet, slik at du komprimerer bilder riktig osv. Men er du helt fersk, begynn med å lage godt innhold og jobb deg videre.

Lykke til med SEO-arbeidet :)
 

Ole Avranden

utvandret
Enig i at hastigheten er viktig, men uten innholdet trenger du heller ikke hastighet. Uten innholdet begynner heller ikke Google å fatte litt ekstra interesse for siden. Så jeg ville begynt med innhold.

Men som sagt, enig i at det er viktig. Så det blir bare to forskjellige innfallsvinkler for å løse samme problem. Begge vil fungere...
 

Olaf

New Member
Tusen takk for dette, men jeg sliter litt med hva dere mener med innhold, er de beskrivelse av produkt.
Og nudging, hva er de. Og hvordan løse hastighetsoptimering, de er sikkert ikke så enkelt og krever litt kunskap.

Beklager dårlig kunnskap men fra min side hadde de vært best at få noen andre til og gjøre dette eller sette meg ned i en uke og lese meg til om alt dette.
 

Stoppet

Banned
Jeg ville satt meg ned og lest litt først. Mye bra der ute på google. Sliter du fremdeles, så kan du heller søke hjelp.
 

Ole Avranden

utvandret
Godt innhold: Innhold som brukerne faktisk leser. Kanskje til og med lenker til...
Nudging: (i denne sammenhengen) Ikke be om lenker, men lag innhold som fortjener lenker, og sørg for å gjøre de rette menneskene oppmerksom på innholdet ditt.
Hastighetsoptimering: Den enkleste formen for hastighetsoptimering er å sørge for at alle bilder er riktig skalert. Har du en cache-funksjon, så er det gull verdt å aktivere den også.

Lære kontra kjøpe tjenester??? Har du en god inntekt på nettbutikken, ville jeg nok kjøpt tjenestene. Det er MYE som skal læres. Enklere ting som å sitte og skalere bilder i riktig oppløsning osv, det gjør du selv.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ang. moderne og smart lenkebygging, se her, fra avsnittet "Innhold som svarer på spørsmål".

"Hvorfor skaffer det deg lenker? Fordi de menneskene antageligvis kjenner noen med samme spørsmål, og da blir svarene dine delt. De kan dele linken i sosiale medier eller i en annen form, noe som betyr at nyttige lenker blir spredt til mennesker som faktisk kommer til å klikke på dem."
Ta en kikk på tips her også.
 

T SL

Active Member
Alle de tingene der er viktige for SEO, og spesielt i det siste hvor Google tenker "mobile first". Tar siden 5 sekunder å laste på en dekstop, kan du garantere at den er enda tregere på mobil og 3G ...

Jeg vet om folk som kjører my betalt trafikk, som har økt revenue med 20% etter å ha flyttet fra PHP-løsniner til statiske sider hostet på Amazon S3 og Cloudfront, pga. lastetid.


Alle tingene du nevner der er lette å fikse vanligvis.

Andre ting som innhold, lenker, hva du velger å indeksere og ikke ++ er selvfølgelig også viktig.

For lenker er de beste lenkene de med høy autoritet som gir deg trafikk i tillegg.
 
Topp