Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Texten min går over footer og nedover siden

Apjh

Medlem
Hei igjen, har enda ett problem som jeg oppdaget nå.

Når jeg skriver tekst på main_content og den overstiger en hvis lengde så går teksten min over footer og videre nedover hva kan jeg gjøre for å unngå det?

Jeg vet at jeg kan skifte #wrap height:800px; til height:1000px; men dette gjør jo at det blir utrolig mye plass på de andre sidene som ikke krever så stor skriveplass.

css koden min ser slik ut.

Kode:
#wrap  {
	 margin:0 auto;
	 width:800px;
	 height:800px;
	 background:url(images/backround1.jpg) repeat-y;
	 }
	 
#left_content {
	 float:left;
	 width:210px;
	 height:100%;
	 }
     
#right_content {
	  float:right;
	  width:585px;
	  height:100%;
	 }

#main_content {
	 width:566px;
	 margin:20px;
	 	 }
		 

#footer {
	  margin:0 auto;
	  width:800px;
	  height:80px;
	  clear:both;
	  background:url(images/footer.jpg) no-repeat;  
	 }
 

Apjh

Medlem
Tonny:

Nettsiden er enda ikke lagt ut på nett, ettersom jeg ikke har fått kjøpt noe webhotell enda. Det blir gjort fortløpende bare venter på noen få lusene kr slik at jeg får gjort det.

Om jeg fjerner height:800px; så blir hele siden min fuckt up av en eller annen grunn #left_content og #right_content blir helt ødelagte. ettersom disse div`ene er inni #wrap

Er kanskje litt vanskelig for dere å hjelpe ettersom dere ikke får sett siden?

hjelper det om jeg legger ut hele ccs koden?
 

Nutz

Med lem
Hva hvis du bruker bare min-height:800px? (Minimum høyde)
Altså setter min- foran height.

Har ikke testet effekten av dette i praksis, men ikke umulig siden øker ved behov dersom du har et par linjer ekstra.
 

Apjh

Medlem
Det funka vel egentlig ikke det heller men jeg fant løsningen selv nå :)

Problemet mitt var at jeg hadde avsluttet #wrap </div> før #footer, når jeg satte avsluttnings div`n etter #footer så ordet det seg veldig fint

En simpel nybegynner feil vil vel de fleste si, men jeg irriterte meg over den nesten en hel dag uten å skjønne det før nå.. :p
 
Sist redigert:
Topp