Kjapp og trygg hosting for Wordpress

The Battle: Aweber vs MailChimp

Zmarty

Medlem
Bruker du Aweber eller MailChimp? Har du forsøkt begge?

Fortell om dine erfaringer. Jeg er ute etter fordeler/ulemper ved å velge den ene ovenfor den andre. Prismessing er de vel ganske like, men hvordan opplever dere grensesnitt, utsendelser osv.

Listen min vokser seg større, og jeg er i tvil om hvilken tilbyder som er best :)
 

picxx

Well-Known Member
Sånn rent generelt vil jeg anbefale aweber om du har en hurtig voksende liste.
Grunnen er at aweber tar betalt for antall abonnenter du har på listen, mens mailchimp tar betalt for antall utsendte mailer.
Sender du derimot ut kanskje ett nyhetsbrev i mnd., eller har en liten liste på en eller annen ubetydelig blogg vil det kanskje lønne seg med mailchimp.

Ang. brukergrensesnittet har jeg kun brukt aweber, men synes denne er grei nok, selv om det kanskje kan være en litt bratt læringskurve til å begynne med.
Var innom adminpanelet til mailchimp her en snartur for et par dager siden, og ved første øyekast synes jeg i det store og hele de lignet på hverandre, men kan jo være en mengde jeg ikke fikk med meg, da jeg bare skulle inn og hente ut en kode.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Liker Mailchimp godt da de er aktive i sosiale media, innovative og har en profil som tiltaler meg.
De har et helt ok grensesnitt, grei prising, gode rapporter og driver positiv utvikling av tjenesten.
OG - all posten kommer frem til mottaker!!! Kanskje noe av det viktigste!
 

paalh

Medlem
Jeg bruker både mailchimp og aweber. Mailchimp er veldig lett å komme i gang med og har mange gode muligheter for å sende ut nyhetsbrev. Derimot så synes jeg at awebers api er mye lettere å jobbe med hvis du skal sette opp egne systemer for virale kampanjer og lignende.

som nevnt tidligere så er mailchimp veldig bra å bruke for de med en liten liste (mindre enn 500). Jeg bruker den selv på flere små lister.

Mvh
Pål Hetland
 
Sist redigert av en moderator:

Travellingman

Nettgrunder
Skrev en kommentar på en utenlandsk blogg og fikk litt senere i innboksen via AWeber en forespørsel om å abbonere på bloggens nyhetsbrev. Hvordan kan man sette opp dette i praksis, for dette er jo en smart måte å få subscribers på?
 

picxx

Well-Known Member
Aweber kom med en ny API løsning i slutten av november, så sikkert en del smartinger som har benyttet seg av dette og bygd den inn i både skjema, applikasjoner og en masse annet.
Kommer ganske sikkert snart flere løsninger med wordpress og aweber, så jeg ville nok vært litt tålmodig akkurat her.
 
Topp