Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Til helvete med domenehaier

MrOlsen

Medlem
Noen her som vil være med å utvikle domenehai.com...? Måtte bare kjøpe domene etter utviklingen på forumet her det siste døgnet ... hehe
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Syns det er ganske stor forskjell på om det er helt generelle ting (spiker.no f.ex.), eller bare navn man syns høres kule ut men som ikke finnes/brukes av noen/noe (oggabogga.no), og på domener der navnet har en veldig spesiell betydning eller er i bruk (miracraig.no - statoilhydro.no - portveien12.no).

På de helt generelle kan alle sies å ha like stor rett til dem, og det samme på "ting man syns høres kult ut" - men kjøper man derimot navn på firmaer, personer, osv, DA er saken en veldig annen.

Dessuten, selv om alle kan sies å ha like stor rett til blahblah.no, så er det jo selvsagt irriterende om en eller annen tulling registrerer ALT av helt generelle ord, men så har vi jo en grense på hvor mange .no-domener man kan registrere, og det burde jo begrense disse mulighetene ganske kraftig. Men hvordan i heiteste har han fyren her omgått det? Har han oppretta 100 firmaer?
 
Sist redigert:

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg synes det er spennende at det begynner å bli noen i markedet som kjøper (og forsøker å selge) domener. Det får opp temperaturen og gjør at det blir et marked for domener.

Før var det kjempekjedelig: Jeg husker at jeg hadde en venninne på besøk en søndag ettermiddag, og vi kom til å snakke om internett og hvilke e-postadresser vi hadde. Hun sa at hun godt kunne tenke seg en litt mer stilig e-postadresse, og bare for gøy gikk vi inn på domeneshop og registrerte humor.no.

Ikke noe big deal, alt var jo ledig.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg synes det er spennende at det begynner å bli noen i markedet som kjøper (og forsøker å selge) domener. Det får opp temperaturen og gjør at det blir et marked for domener.

Før var det kjempekjedelig: Jeg husker at jeg hadde en venninne på besøk en søndag ettermiddag, og vi kom til å snakke om internett og hvilke e-postadresser vi hadde. Hun sa at hun godt kunne tenke seg en litt mer stilig e-postadresse, og bare for gøy gikk vi inn på domeneshop og registrerte humor.no.

Ikke noe big deal, alt var jo ledig.

Tja, tror ikke akkurat det er bra for internett som medium at det er folk som spekulerer i å kjøpe domener, bare for å parkere dem og håpe på å selge dem dyrere. Det gjør bare at mange med gode ideer og lite penger får dårligere muligheter til å gjennomføre ideene sine.

Og ... du sitter på humor.no uten å bruke det til noe fornuftig..? Av de som kommer til den kartsida fra humor.no, hvordan blir konverteringen? Tror du ikke det hadde blitt bedre hvis du faktisk brukte den til noe humorrelatert? F.ex. morsomme sms/mms eller noe..?
 

Gomlers

Member
Sorry at jeg er mest off topic her for n'te gang, men hvorfor refererer folk her til Portveien 12?

Var det ikke Portveien 2 som hadde vært fetest å eie? Så dere aldri på barnetv folkens?
 

Gnite_

Medlem
Om det var mulig å kjøpe opp adresser, hva skulle man da gjort? Tenk at du finner drømmehuset, kjøper det og flytter inn. Adressen er "Portveien 12". Men dessverre, så er det en feit nerd fra Tromsø som eier adressen "Portveien 12". Og alle andre portveien adresser er allerede eid eller solgt av noen, så hva skal du da gjøre for å få fram posten din? Kjøpe "p0rtv3|3n 12" ?


Det der var faktisk ganske bra :p
 

Gaasehud

Medlem
Det kommer vel litt an på; hva definerer du som en domenehai, Kenneth? En domenespekulant som spekulerer i et lovlig antall domener og jobber som picxx sier i sin sammenligning, "som en eiendommsspekulant" synes jeg det er ok. Jeg kan til og med under tvil gå med på at det er et yrke. Men domenehai, da tenker jeg på en som hamstrer opp tusenvis (ikke lovlig) domener og sitter og gnuger på dem til ingen nytte. Og selger kanskje et nå og da. Det er min mening. :)
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Faktisk ikke, så er akkurat samme saken. Hadde det vært mulig å kjøpe en husadresse, uten å kjøpe huset, så hadde nok disse tilfelle vært reelle også.


Så vadå menar du att det inte finns personer som äger mycket mark utan att det står hus på dom? Detta förekommer ju precis på samma sätt i domänmarknaden som det gör i fastighetsmarknaden.
naturligtvis finns det personer och företag som köper på sig tomter/mark för att sedan sälja med vinst

Edit: Kenneth, jag såg att ditt uttalande var relativt gammalt, då det var från 2007, så eventuellt kan du bortse från min kommentar :)
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er ikke sikker på hva du egentlig skrev, da svensken min er like god som spansken, men jeg tror du sammenlignet en tomt med en adresse. Og om du gjorde det, så.. ja. ok. Du vinner. Jeg er lei av diskusjoner på WF. Alle har jo rett, uansett hvor feil man har.
 
Topp