Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding ønskes - innholdsleverandør

FetterAnton

New Member
Hei, opprettet nylig denne:

MisterWordSmith.com

Noe småmikk gjenstår, men hadde uansett vært kjekt med tilbakemeldinger, spesielt fra dere som shopper innhold.

- Finner dere den infoen dere trenger?
- Tjenester som mangler?

Kommer snart på sidene:
- Blogg med skrivetips o.l.
- Fornøyde kunder


Denne posten er selvsagt også for å gjøre innholdsshopperne oppmerksomme på vår eksistens - ta kontakt om du har behov for velskrevne artikler.

Brukes av flere medlemmer på forumet. Blant fornøyde kunder har vi for eksempel herr Kluften.

På forhånd takk!
 

xdex

Medlem
Tekst messig, er siden helt grei, jeg forstår hva siden handler om, men det er alt for mye jeg missliker, og syntes derfor at helheten blir en useriøs nettside, som prøver å selge noe som ser ut som maler (altså, ferdigskrevet tekst). Jeg er ofte negativ til folk som slenger opp en mal, endrer litt tekst og så er man ferdig. Skal derfor gi deg noen tips til hva du kan forbedre.
  • Siden har ingen cookie warning (pålagt av norsk lov) (en enkel sak å løse)
  • Nettstedet følger ikke WCAG 2.0 standard (også pålagt) (enkelt hvis du har teknisk kompetanse, unngår maler)
  • Du har mange farge-kombinasjoner, ingen helhet eller "profil" på siden.
  • Logoen virker rar, uferdig og dårlig gjennomtenkt. 3 farger og en bindestrek? Kunne vært gjort langt mer elegant.
  • Umulig å se menyen på mobilen, alt er hvitt.
  • FAV ikonet tar "avstand" fra resten av siden, null sammenheng? Plutselig en oransje "W" ?
  • Burde vært en form for "hover" effekt på menyen, når du har muse-peker over ett element.
  • Vanskelig å lese hvit tekst, på svart/hvit bakgrunn, i enkelte stillinger blir den utydelig (pga parallax)
  • Mye tjo-og-hei animasjoner, ting popper inn over alt, er det bare fordi det skal være tøft? i hvert fall plagsomt!
  • Virker rart når bunnen bare har 2 kolonner, burde i så fall vært midtstilt.
  • Siden oppleves treg generelt på mobil (Samsung S3/4) OK på 5.
  • Bloggen er helt grei, men fortsatt en animasjon på kontakt? som skjer hver gang du besøker en side?
Ellers er jo tekst og resten greit.
 

FetterAnton

New Member
Dæven, helslakt altså :)

Takk! Litt å jobbe med skjønner jeg. Endel av det du nevner er på blokka, mens noe er uaktuelt å gjøre noe med. Jeg er ikke flink nok rett og slett.
 

erlsae

Medlem
Hadde jeg vært på jakt etter noen som driver med dette, er nettsiden du har mekket sammen en typisk side jeg ville stirret på i 5 sekunder før jeg ville lukket fanen for godt.... xdex oppsummerer det godt, så jeg tar meg ikke bryet til å gjøre det!

Men ikke gi opp.
 

xdex

Medlem
Dæven, helslakt altså :)

Takk! Litt å jobbe med skjønner jeg. Endel av det du nevner er på blokka, mens noe er uaktuelt å gjøre noe med. Jeg er ikke flink nok rett og slett.

Jeg er ingen ekspert på ditt marked, heldigvis er vi forskjellige! Men du kan jo alltid se litt hva andre driver med, og se litt på hva du tror funker. Håper i hvert fall noe av min konstruktive kritikk kan hjelpe!
 

FetterAnton

New Member
Jeg er ingen ekspert på ditt marked, heldigvis er vi forskjellige! Men du kan jo alltid se litt hva andre driver med, og se litt på hva du tror funker. Håper i hvert fall noe av min konstruktive kritikk kan hjelpe!

Kritikken din er absolutt velkommen, Xdex. Setter pris på at du tok deg tid. Endrer nok endel ut i fra dine innsigelser.
 

FetterAnton

New Member
Tekst messig, er siden helt grei, jeg forstår hva siden handler om, men det er alt for mye jeg missliker, og syntes derfor at helheten blir en useriøs nettside, som prøver å selge noe som ser ut som maler (altså, ferdigskrevet tekst). Jeg er ofte negativ til folk som slenger opp en mal, endrer litt tekst og så er man ferdig. Skal derfor gi deg noen tips til hva du kan forbedre.
  • Siden har ingen cookie warning (pålagt av norsk lov) (en enkel sak å løse)
  • Nettstedet følger ikke WCAG 2.0 standard (også pålagt) (enkelt hvis du har teknisk kompetanse, unngår maler)
  • Du har mange farge-kombinasjoner, ingen helhet eller "profil" på siden.
  • Logoen virker rar, uferdig og dårlig gjennomtenkt. 3 farger og en bindestrek? Kunne vært gjort langt mer elegant.
  • Umulig å se menyen på mobilen, alt er hvitt.
  • FAV ikonet tar "avstand" fra resten av siden, null sammenheng? Plutselig en oransje "W" ?
  • Burde vært en form for "hover" effekt på menyen, når du har muse-peker over ett element.
  • Vanskelig å lese hvit tekst, på svart/hvit bakgrunn, i enkelte stillinger blir den utydelig (pga parallax)
  • Mye tjo-og-hei animasjoner, ting popper inn over alt, er det bare fordi det skal være tøft? i hvert fall plagsomt!
  • Virker rart når bunnen bare har 2 kolonner, burde i så fall vært midtstilt.
  • Siden oppleves treg generelt på mobil (Samsung S3/4) OK på 5.
  • Bloggen er helt grei, men fortsatt en animasjon på kontakt? som skjer hver gang du besøker en side?
Ellers er jo tekst og resten greit.

Btw og etter en ekstra gjennomlesning. Den biten som jeg har uthevet Xdex, ble litt bekymra av den. Er dette det etterlatte inntrykket? Alle tekster vi skriver er selvsagt unike og følger ikke noen mal annet enn når det kommer til layout. Missforstod jeg deg, eller oppfattet du siden som et sted som prøver å selge mer eller mindre copy/paste-tekster? Eller mente du at du er kritisk til nettsteder som er basert på et theme?
 

xdex

Medlem
Btw og etter en ekstra gjennomlesning. Den biten som jeg har uthevet Xdex, ble litt bekymra av den. Er dette det etterlatte inntrykket? Alle tekster vi skriver er selvsagt unike og følger ikke noen mal annet enn når det kommer til layout. Missforstod jeg deg, eller oppfattet du siden som et sted som prøver å selge mer eller mindre copy/paste-tekster? Eller mente du at du er kritisk til nettsteder som er basert på et theme?

Ja, jeg mener ferdigskrevet tekster. Men det er også på grunn av den malplasserte siden generelt, men det er jo en personlig mening. Mye av dette vil løse seg selv med referanser, tilbakemeldinger fra kunder og omtaler. Det er bare å stå på, det blir bedre etterhvert :)
 

FetterAnton

New Member
Er faktisk helt enig med Herr Gundersen og synes kritikken til @erlsae og @xdex var vel negativ.

Har bare sjekket siden din fra pc med Google Chrome forøvrig. Men synes den gir et positivt inntrykk og jeg forstår kjapt hva slags tjenester dere tilbyr.

Takker TM - er helt komfortabel med Xdex' tilbakemelding og setter pris på den. Fint med innspill på layout og teknikken fra folk med peil, og som tar seg tid. Men, det er jo innhold vi selger, ikke webdesign, og der er vi trygge på at det duger. Antar at folk velger leverandør ut i fra hva de får, ikke om sidene er helt etter egen smak :)

Ja, jeg mener ferdigskrevet tekster. Men det er også på grunn av den malplasserte siden generelt, men det er jo en personlig mening. Mye av dette vil løse seg selv med referanser, tilbakemeldinger fra kunder og omtaler. Det er bare å stå på, det blir bedre etterhvert :)

Med det sagt, er fortsatt litt i det blå hva det er som gir deg denne oppfatningen Xdex. Ikke missforstå, er genuint interessert i hvorfor det ble det etterlatte inntrykket, ikke kranglevoren :) Sidene blir brusha opp litt i forhold til det du har påpekt, men ikke noen totalforandring. Dersom det er noe spesifikt som ga deg "useriøs-vibber", og som lar seg endre uten for store omveltninger, vil jeg gjerne se på det. Dreier det seg om et mer totalinntrykk, skal jeg ikke mase på deg mer.

Som nevnt i starten kommer det flere elementer inn ettehvert, blant annet referranser.
 

Bjørnar

Gründer
Jeg synes dette var OK, og føler du får litt ufortjent tyn her :)

Samtidig så tenker jeg nok kanskje ikke først og fremst på skrivetjenester når jeg bare tar et kjapt overblikk på siden, jeg tenker reklamebyrå og tekstforfatting (og med de prisene de opererer med). Det ble litt mye bjeller og fløyter for min del, men absolutt OK :)
 

FetterAnton

New Member
Jeg synes dette var OK, og føler du får litt ufortjent tyn her :)

Samtidig så tenker jeg nok kanskje ikke først og fremst på skrivetjenester når jeg bare tar et kjapt overblikk på siden, jeg tenker reklamebyrå og tekstforfatting (og med de prisene de opererer med). Det ble litt mye bjeller og fløyter for min del, men absolutt OK :)

Takk for tilbakemeldinga. Bjeller og fløyter :D Bra!

Det er ikke kun forummedlemmer og "netthaier" som er kundene. Har et par større selskap som kjøper tekst, der arbeidet er ganske annerledes. Mer en reklamebyråjobb i begges tilfelle, enn SEO og clickbaiting.
 
A

aabbcc

Guest
Jeg synes denne siden funket bra jeg. Lett å se hva du driver med og jeg finner det jeg lurer på ganske enkelt ved å skrolle nedover. Og fornuftig nok var det et enkelt skjema i bunn som jeg kunne sende en forespørsel fra. Jeg fylte inn, så får vi se om jeg kjøper en artikkel eller to...

abc
 

hansson

Langveisfarende
Siden fungerer helt fint, men logoen er som nevnt ganske svak. Og det med "du trenger ikke en dreven innholdsmegler" forstår jeg rett og slett ikke. Er "innholdsmegler" et kjent begrep? Og hvorfor trenger jeg ikke dette? Jeg ville trodd at en innholdsmegler kunne hjulpet meg med å skaffe det innholdet jeg trenger til sidene mine, ergo ville jeg vært henrykt over å kunne ansette en slik en, som fikser biffen med å få tak i et team av skribenter og sette sammen innhold for meg.
 
Topp