Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding markedsføring

Robinp

Medlem
Hei

Les gjerne gjennom introen først, så du får et forstår visjonen bak dette.

Intro

Dette startet for en stund siden da jeg endte opp i en diskusjon med en bedrift hvorvidt de skulle kjøpe 300 flyers til en pris av 5500 kr og 3000 nyhetsbrev til en pris av 8000 kr.

Jeg spurte hva de regnet med å få igjen for det, og de sa; kanskje 1 til 3 kunder. De visste lite om hvem dette ble sendt til og hvordan det ble gjort, noe jeg satt spørsmålstegn til med en gang. Mulig det var et godt tilbud, men mange bedrifter forstår ikke mye av hvordan slik markedsføring fungerer og hvilke andre muligheter det er der ute.

Så jeg sa; "Gi meg halvparten av de pengene så skal jeg lage en ny nettside til dere samt kjøpe inn markedsføring som vil generere 3 kunder».

Etter nettsiden var oppe, samt en kombinasjon av Google og LinkedIn Ads hadde kjørt i 3 uker, hadde de fått 3 nye kunder.

Jeg har alltid vært fasinert av internettmarkedsføring og syntes det er gøy å holde på med. Og kunne hjelpe Bedrifter med å åpne opp mulighetene som internett har å tilby, er rett og slett veldig givende å drive med da du får så god respons etter hva de er vant til.

Jeg har blitt partner med hva jeg syntes er det beste systemet innenfor den digitale markedsføringen jeg har tro på. Jeg skal levere dette til SMB markedet som da tilsier at jeg må oppnå en viss effektivitet i leveransen min. Jeg har jeg laget en leveranse og prismodell som pakketerer produktet både etter SMB sitt behov og etter min visjon om å hele tiden drive etter bedriftens resultater. (Dette kan virke litt løst, men på nettsiden er det bedre forklart).



Jeg ønsker gjerne din tilbakemelding om hva du opplever når du besøker nettsiden. Hva synes du om produktet, og er det forståelig?

LessLimits.no (linken er laget for å skille ut trafikken som kommer her ifra så det ikke blir tatt med i rapportene mine)​
 

pleb

Medlem
"Vi analyserer din nåværende nettside og markedsføringsaktiviteter opp mot dine mål og lager en handlingsplan som blir din digitale markedsførings strategi."

Orddelingsfeil.

"Men disse tilbudene er i seg selv ikke lønnsomme da 1. plass på irrelevante Google søk eller klikk fra besøkende som ikke er i din kundegruppe, vil ikke overføres til verdi for selskapet ditt"

Orddelingsfeil.

"Less Limits er en dedikert norsk Hubspot partner og samarbeider med flere andre profesjonnele aktører for å bringe kompetanse på Digital Markedsføring til et produkt."

Orddelingsfeil og skrivefeil.

"Mannen bak heter Robin Pedersen som tidligere har jobbet som forretningskonsulent for store Retail kjeder, startet nettbutikk og nå driver med sin lidenskap for internett markedsføring."

Orddelingsfeil x 2.

And the list goes on (I guess, orker ikke lete lengre - dette var noe jeg fant på tre minutter).

Slike ting ville gjort at jeg ikke hadde brukt deg/dere.
 
Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Jeg så veldig raskt. Men et par småting du kan se på:
- Svart tekst på mørk blå funker dårlig - "Hvordan finne nye kunder på nett"
- Flere av bildene med tekst som er veldig små - teksten blir umulig å lese.
- Generelt er det litt rotete en del steder - ting som ikke er helt alignet.
- Kanskje en tydligere call to action - "Bestill en gjennomgang av dine egne sider og la oss vise deg hvordan du kan selge mer ved hjelp av internett."

Siden ser jo grei ut, sikkert over gjennomsnittet, men siden det du selger er muligheten til å selge på nett så vil jeg si at det krever at din egen nettside er ekstremt god og virkelig selger de tjenestene du skal selge.
Jeg tror kanskje du bommer litt på målgruppen med tekst og hvordan du fremstiller innholdet. Målgruppen din er, slik jeg skjønner det, små bedrifter som sliter litt med markedsføring og salg på nett. Faren (håndtverker med god omsetning) min ville nok for eksempel vært i din målgruppe, og han skjønner nok ikke hva som ligger i begreper som digital markedsføring og å konvertere trafikk, sannsyneligvis vil også leads være et fremmedord. Hadde jeg vært deg ville jeg laget en liste over min egen målgruppe og så tatt kontakt med noen derfra og fått tilbakemeldinger, gjør du det riktig vil du sikkert få noen nye kunder fra de du kontakter i samme slengen.

Uansett - fine tjenester du vil tilby, og absolutt et marked for slikt.

abc
 

Robinp

Medlem
Tusen takk for fantastisk tilbakemelding abc!

Du treffer meg som "lys fra åpen himmel" (eller noe i den duren) med målgruppe. Dette var noe jeg faktisk planla i starten, men etter din respons, ser jeg at jeg ikke har klart å følge den i det hele tatt. Så takk for at fikk meg "back-on-track", pluss litt til.
 

Robinp

Medlem
Takker for tilbakemeldingene. Dette kom godt med. Har gjort en del endringer på bakgrunn av de som dere kan se.

Gjerne ta en titt nå og gi meg tilbakemeldingen på hva du tenker/føler/ser/etc. når du er inne på nettsiden.
 

Tussete

Medlem
Jeg likte ikke bruken av det generelle begrepet markedsføring, under linken:"porduktet" etter å ha lest masse rundt der, for dit gikk jeg først- Vet jeg enda ikke om det er generell markedsføring dere driver med, eller kun web-basert markedsføring. Det står greit på førstesiden. "Markesføring på internett, vi hjelper deg"
Men når jeg går inn for å vite mer, så føler jeg det er mye svada, rundt-snakk og fine ord og jeg vet faktisk ikke skikkelig hva jeg blir tilbudt.

Vi skiller det kreative fra det tekniske og pakker dette i et fantastisk produkt som endelig kan leveres til små og mellomstore bedrifter
Hva er pakken, hvorfor skiller dere det kreative fra det tekniske og hva er et fantastisk produkt?
Kunden vil vite: Er det lønnsomt, er det enkelt for meg å forholde meg til, vil dette gjøre meg mer attraktiv enn konkurrentene.
En gjennomgang av din nettside og nåværende markedsføring gjør at vi kan tilpasse vårt tilbud til dine mål. Denne gjennomgangen er gratis og vil presentere hva vi har å bidra med.
Jeg ville ha sagt det lettere og kortere: "Vi tar en gratis gjennomgang av nettsiden din, slik du får vite hvordan vi kan hjelpe deg med å nå ut til dine kunder og nå dine mål."
Eller noe i den dur, og gjerne satt detøverst på siden, for det er egentlig alt kunden trenger å vite for å kontakte dere. Det var der jeg var forvirret på markedsføringsbegrepet, forresten. "Nåværende markesføring" gjorde at jeg begynte å lure på om dere så på all markedsføringen bedriten foretok seg, eller om det fortsatt var den digitale det var snakk om.

Når jeg derimot trykket på linken "pris" fikk jeg mye god og konkret info. Minus skrivefeil, som vært pengene i steden for verdt pengene...

Hadde dette vært min side, ville jeg: Satt inn en link under boksen på bildet, som har teksten:
Markedsføring på internett, vi hjelper deg.
Satt kunden videre til en side der det blir ramset opp konkret hva dere hjelper med.
Og avslutt med kontaktskjema/kontaktinfo.

Husk at om du skal kunne markedsføre andre, så er nettsiden din helt avgjørende. Om ikke du klarer å overbevise kunden med din markedsføring, vel da er du solgt.
 
Sist redigert:

Tussete

Medlem
Nå har jeg lest rundt hele siden og produktet er tydeligere enn ved første øyekast.
Så det er vel utfordringen, når kunden først har kommet til siden din, så er det greit at den kjapt forstår hva du tilbyr og hvordan du tilbyr det. Spesielt om det er noen som er mindre datakyndig, du vil ikke at de skal føle seg usikker og "dum" fra startet.
Når jeg trykket på linken, som gjorde meg nysgjerrig: "bestill en gjennomgang av dine egne sider" Så var den siden grei, med de fire faktorene og litt bla bla om at webmarkedsføring er viktig. Så kom en del jeg ikke likte:
Bare fyll ut skjema til høyre og en fra Less Limits vil sjekke om du kvalifiserer. Vår vurdering vil identifisere hva som fungerer og om det er mulighet for forbedring.
Oh, negativt: Sjekke om du kvalifiserer! Om det er mulighet for forbedring!
Det gir skikkelige negative vibber. Kutt det, i steden for å "reklamere" med at dere kanskje ikke kan hjelpe likevel.
Litt hardt fra min kant. :p
Men slik så/mente/følte jeg det.
 

Robinp

Medlem
Tussete, tusen takk for fantastiske tilbakemeldinger. Akkurat hva jeg trenger.

Har oppdatert mye/kanskje alt av det du nevnte. Gjerne fortell om du føler jeg har klart å gjøre det bedre.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ser ingen priser der, men tenk på at prisene du setter må være på et nivå som gjør at du gidder å jobbe med det samme om 3 år. Gidder du ikke det så mister kundene dine supporten din og det er ikke bra, det er ikke morsomt for dem å stå på bar bakke etter kort tid.
Bare nevner det fordi den prisen du skisserer i første post generelt sett er på grensa av hva et firma som skal selge et solid produkt trenger for å overleve over tid.
 

Tussete

Medlem
Jeg likte siden mye bedre nå, men jeg er enig med Tonny om priser.
For både din og kundene dine sin del er det veldig greit at du setter en ca/minste pakke- pris på nettsiden. Så slipper begge to usikkerheten rundt kostnad/inntjening.
 

Robinp

Medlem
Ja, prisen skissert i første post er ikke relevant lenger. Har gjort mye for å pakke løsningen for SMB.

Jeg priser meg slik:

Engangs investering: (her kan kunden velge litt hva de vil ha med):

  • Oppbygging av ny nettside
  • SEO migrering
  • fotografering
  • Grafisk design
  • etc.
Total 15000

Månedlig kostnad (under hver av disse er det flere aktiviteter hvor kunden kan velge hva de skal gjøre selv og hva vi skal gjøre, og hvor mye ressurser vi skal legge ned i det. Feks. skrive blogg artikler er noe de ofte vil gjøre selv, mens håndtere Internett annonser er ofte noe jeg gjør)

  • Øke trafikk til nettside 4000
  • Konvertere trafikk til leads 2000
  • Få nye kunder 3500
  • Software 2500

På denne måten blir det ikke bare et prosjekt som er levert og ferdig med, samtidig blir vi veldig opptatt av en resultatfokusert leveranse, noe jeg liker.

Skjer mye nå så har ikke fått altfor mye tid å jobbe med egen nettside, men bra er det.
 

Nordino

Medlem
Spennende prosjekt, MEN du går i en felle som jeg ser veldig mange ambisiøse gjør når de skal opprette en website for sin nye bedrift.

Invester i en skikkelig website med et skikkelig design. Ikke gjør dette selv med mindre du faktisk er webdesigner. Å gjøre ALT selv i en bedrift sparer kostnader, men det er kontraproduktivt for din bedrift i og med at du både får et dårligere totalprodukt samtidig som det tar bort fokus fra det du faktisk er god på (internettmarkedsføring i dette tilfellet).

En representativ nettside er EKSTREMT viktig for deg, i og med at du tilbyr en nettbasert tjeneste som nettopp angår dette med design, markedsføring og presentasjon av en bedrift. Du må ha en profesjonell og plettfri webside som bør fungere som et eksempel for alle de som du ønsker å ha som klienter. Selv etter endringene dine synes jeg det grafiske på siden er ganske dårlig. Jeg ser at du prøver å ha denne populære designstilen med vertikale bolker med viktig informasjon på hovedsiden. Men den er ikke bra implementert med bokser hulter til bulter, alt for mye rom mellom boksene, osv.

Ikke meninga å være for "harsh" her. Det er konstruktiv kritikk jeg håper du setter pris på :) Lykke til med prosjektet!
 
Sist redigert:

Robinp

Medlem
Hei Nordino

Du har helt rett, og setter stor pris på tilbakemeldingen din.

Dette er faktisk det jeg driver med. Jobber i et coworking space sammen med andre, så grafisk design, teks forfatter, oversettelse, fotografering, PR, bruker jeg folkene som sitter rundt meg og kjenner godt. Ser faktisk på dette som en av styrkene mine. Vil ikke dog ikke bruke dem før jeg kan bevise at dette faktisk er lønnsomt for dem, men webdesign er på vei :)
 
Topp