Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding noen?

Dizzy

New Member
Hei.
Jeg lurte på om jeg kan be om noen synspunkter ang bloggen min.

Ris er supert her, og er det jeg er ute etter for å kunne forbedre issuet mitt.
Som da er:

-Jeg strever med å få besøkende til siden min. Jeg tror ikke den virker interresant nok eller noe slikt. Jeg ser i statistikken at endel av dem som er inne, går kun på forsiden og så rett ut igjen.

-Lite engasjement fra de som besøker. Jeg har blant annet tilbudt link/banner bytte, tutorials etter ønsker og slikt.

Jeg ønsker å framstå som seriøs. Så jeg passer språket mitt så klart, men samtidig prøver jeg å være meg selv.

Så jeg vet ikke helt hva som er "galt" her. Kunne en eller flere sett på den, og gitt meg en tilbakemelding på disse tingene?

Adressen er www.photo-tales(dot)com
 

peterandrej

pensjonert moderator
Spørsmålet du må stille deg er det samme som dine besøkende stiller seg når de er inne på bloggen din. Nemlig; Hva skal jeg her? Hva får jeg ut av å besøke denne siden?

Jeg er ikke interessert i fotokunst eller dertil hørende programmer, og får derfor ikke noe ut av siden din - ergo er ikke jeg i målgruppen din. For å få sånne som meg på "kroken" måtte du ha byttet stil og antagelig fokusert mer på framvisning av interessante bilder enn det jeg kunne se på forsiden. Men det vil du sikkert ikke, for du har sikkert en klar målgruppe for siden din, eller?

Lenkebytte er bare tøv og funker ikke med mindre du er smashing magazine eller boingboing (men for de funker jo alt). Tutorials funker DERSOM du har lesere på siden din, men da må du skaffe lesere først ELLER å lage noen helt fantastiske tutorials som er så gode at leserne kommer av seg selv.

Blogging er ikke lett. Plattformen du er på, wordpress dot com, har ca 10 millioner registrerte blogger. Nesten ingen av dem har lesere, trafikk eller talent. Sørg for at du ikke faller inn i mengden ved å vise ditt talent og ved å gjøre ting bare du kan gjøre.
 

Dizzy

New Member
Takk så mye for tilbakemelding, peterandrej:)
Først: Ja, det spørsmålet har jeg stilt meg; målet med siden. Den er grei, svaret har jeg. Mitt første poeng var rett og slett bare ha en side som viser bildene jeg lager. For kosen sin del. Så har jeg fått noen forespørsler om å lage bilder på bestilling. Og da er det ihvertfall greit å ha en slik side å vise til. Selv liker jeg å surfe rundt på andre sine sider innen emnet, og se etter både framgangsmåter, teknikker, og ikke minst bli inspirert.

Målgruppen er rettet til folk som allerede er interresert i slike ting. Jeg har ikke som mål å omvende folk til å like slikt:)

Jeg øyner absolutt det du mener med gode tuts. De må være bra som du sier. Og derfor har jeg overlatt til lesere å eventuellt spørre om de ønsker noen slike. Istedenfor å sitte timesvis med slikt uten å vite om det er av interesse engang.

Så lenkebytte funker ikke? Det var jo greit å vite. Jeg trodde gjerne at de gjorde det, til en viss grad ihvertfall.

Jeg har sett en økning av besøkende riktignok. Men kunne tenkt meg å nådd mer ut.:) Jeg ser at stikkord er viktig, og har prøvd å sette meg litt inn i dette med innledning og prøvd å holde meg kortfattet og konsis. Verste jeg vet, er nemlig å komme inn på andres artikler som er milevis lange. :)
 

zapotek

Medlem
Fin blogg med mange fine bilder Dizzy. Jeg ville ha fokusert bloggen mer over på "hvordan" du lager bildene dine. Du skriver jo selv at du i lignende blogger ser etter fremgangsmåter, teknikker og inspirasjon.

Her er 3 titler du har brukt på noen av de siste innleggene dine:

"Graver litt fram fra hardisken"
"17 Mai"
"Joda, så det så"

Trigger noen av disse titlene en person som er på utkikk etter fremgangsmåter, teknikker og inspirasjon til å lese en av disse postene?
 

Dizzy

New Member
He he ja, akkurat de titlene er ikke så voldsomt appelerende. Der var det mer bare meg som person som kom fram. Jeg kan nemlig ikke alltid tenke at titlene skal være så veldig korrekte, for da mister en litt av spontaniteten på en måte. Men etter 3 slike på rad, bør jeg ha en ordentlig neste gang ja, og passe meg for for mange gjentagelser av slike.

Du har helt rett i at jeg kan ligge ut mer info om bildene i innleggene. Det burde ikke kostet meg en kalori. Så det vil jeg gjøre fra nå av:)

Takk så mye for innspill, zapotek.
 
Topp