Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på beta av nye hjem.no

Christian

Medlem
Hei folkens!
Vi driver og videretuvikler hjem.no boligportal og skal i løpet av desember relansere på en helt ny plattform. Siden har fått nytt design og Drupal er brukt som plattform.

Dere kan sjekke betasiden her: Hjem.

Merk at siden har et stykke igjen før den er ferdig og vi allerede har en lang liste over både funksjonelle og visuelle endringer.

Merk også dette:
  • Boligplanlegger: Den er rettet mot et stagingmiljø som krever manuell ip-godkjenning. Derfor vil dere ikke kunne se noe nyttig der
  • Forumet mangler enda mye funksjonalitet
  • Annonseplasseringer er enda ikke satt 100 prosent

Jeg velger å ikke gå ut med hele bug/endringslisten vår og heller la dere se på siten med helt nye øyne.

Vi setter stor pris på all slag konstruktiv tilbakemelding.
 

dennison

Medlem
Ville byttet ut brunfargen på boligplanlegger hvis du ønsker at noen skal trykke på den. (Ikke spydig ment..!)

Alt for mye luft rundt om forskjellige plasser som gjør hele siten litt rotete.

Det som er viktig med en slik side når den skal kommunisere med brukeren er å synliggjøre det som får folk til å klikke inn på nyheter, og nå når jeg scroller nedover og ser denne boksen med ett "2" tall inni, for 2 kommentarer, så ser jeg heller på den enn teksten til nyheten. Ville tatt vekk blåfargen.

Og pollen, den ble veldig "SE HEEER!!!!"
Er det ikke viktigere med nyhetene enn pollen?

Ville også fjernet de to bunn bannerene, og heller lagt til 2-3 små bannere på høyre siden ala 180x150. Under 180x500.

Viktig å bruke kommunikasjonen riktig.

Hva slags CMS system bygger dere siden på?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg synes den ukonvensjonelle lay-out'en fremhever nettsiden på en positiv måte. Det er ikke forstyrrende i det hele tatt, og det virker ikke rotete. Faktisk, når man ser etter, så er dette ganske stramt lagt opp. Veldig bra.

I et marked oversvømmet med direkte og indirekte konkurrenter er det viktig å skille seg ut. Og det gjør dere.
 

magistratet

New Member
Jeg syns ikke det burde være forskjellige farger på menyelementene, men ser at dette er gjennomtenkt i forhold til andre steder på siten. Et forslag er å gjøre det slik at denne fargen vises dersom man tar musa over eller at menyelementet er aktivt, og ellers er menyen i samme farge (gjerne den blå). Jeg hadde også likt avrundede hjørner på menyknappene.

Likte heller ikke den hakkete borden øverst. Samtidig ville jeg forsøkt å fremheve midtdelen ved å bruke en bakgrunnsfarge i området rundt som rammet inn resten av innholdet.

Jeg syns bannerne stort sett er fornuftig lagt opp. Men jeg ville også fjernet de nederste bannerne. De blir ikke veldig synlige - hvorfor ikke heller legge flere horisontale bannere i kolonnen til høyre? Eller er denne plassen tiltenkt andre ting som foruminnlegg og slik?

En annen ting jeg ikke skjønner helt er hvorfor dato vises i menylinja.. Her ville jeg heller putta rss-feed eller noe annet lurt..

Dette var ganske kritisk, men er vel det du er ute etter når du spør :) Er jo massevis av positivt å trekke frem her også, jeg likte spesielt nyhetsvisningen av fem nyeste artikler. Siden fremstår som fin og ordentlig. Ville ikke hatt noe problemer med å bruke den i sin nåværende form.. Og boligplanleggeren er genial :)
 

Christian

Medlem
Takk for tilbakemeldinger!
Siden er fortsatt full av Norsk, Svensk, Svorsk og Engelsk. Dette blir selvfølgelig rettet opp før en lansering.

dennison skrev:
Ville byttet ut brunfargen på boligplanlegger hvis du ønsker at noen skal trykke på den. (Ikke spydig ment..!)

Hehe, det er mange som ikke liker den brunfargen. Er egentlig ikke noe fan av den jeg heller, men har bestemt meg på at jeg vil ha noe statistikk før jeg bytter farge på den. Rett og slett fordi det hadde vært moro hvis "outsideren" faktisk virker :)

Synes egentlig det er mer rart at ingen har kommentert den alt for sterke gulfargen som viser siste tråder i forumet :)

dennison skrev:
Alt for mye luft rundt om forskjellige plasser som gjør hele siten litt rotete.

Mye luft er et bevist valg. Men nå er det faktisk mange elementer som ikke er implementert enda. Når disse blir implementert så vil strukturen også bli enklere å se.

dennison skrev:
Og pollen, den ble veldig "SE HEEER!!!!"
Er det ikke viktigere med nyhetene enn pollen?
Pollen vil sannsynligvis bytte plass og størrelse.

Bannere i bunn skal heller ikke være der, det vil også bli gjort endringer i bannerplasseringer på topp (rotering av toppbannerne og meny og bannere vil bytte plass).

dennison skrev:
Hva slags CMS system bygger dere siden på?
Vi bygger siten på Drupal. Jeg digger Drupal bare mer og mer. Fantastisk mange muligheter for litt tyngre sites, og backend virker fantastisk.
 

Christian

Medlem
Jeg synes den ukonvensjonelle lay-out'en fremhever nettsiden på en positiv måte. Det er ikke forstyrrende i det hele tatt, og det virker ikke rotete. Faktisk, når man ser etter, så er dette ganske stramt lagt opp. Veldig bra.

I et marked oversvømmet med direkte og indirekte konkurrenter er det viktig å skille seg ut. Og det gjør dere.

Tommelen opp fra meg.

(Med et lite unntak for pollen, der er jeg enig med Dennison - den får for mye oppmerksomhet.)


Takk for det :)
 

Christian

Medlem
magistratet skrev:
Jeg syns ikke det burde være forskjellige farger på menyelementene, men ser at dette er gjennomtenkt i forhold til andre steder på siten. Et forslag er å gjøre det slik at denne fargen vises dersom man tar musa over eller at menyelementet er aktivt, og ellers er menyen i samme farge (gjerne den blå). Jeg hadde også likt avrundede hjørner på menyknappene.

Vårt fargeprosjekt kommer enda ikke helt til sin rett, da vi enda ikke har lansert all funksjonalitet. Vi skal blant annet implementere "ekspertsvar", bloggfunksjoner etc, som vil få forskjellige farger. Da vil fargene komme mer til sin rett enn hva de gjør i dag.

Ellers, avrundede hjørner kan vi prøve oss på.

magistratet skrev:
Likte heller ikke den hakkete borden øverst.

Hva mener du med det?

magistratet skrev:
En annen ting jeg ikke skjønner helt er hvorfor dato vises i menylinja..

Det er fordi vi har en del ny funksjonalitet som snart skal rulle ut. Og disse vil få egne menypunkter. Og frem til disse blir lansert puttet vi bare inn et datofelt for å ha et eller annet der :)
 
Topp