Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på blogg

let100

Medlem
Hallo godtfolk!

Jeg har tatt i mot mange tips av blant annet brukere fra Webforumet, og folk fra andre forum. Jeg har nå fått en blogg jeg er svært godt fornøyd med, men jeg vet jo ikke om alt er perfekt.

Derfor trenger jeg tilbakemeldinger på bloggen min fra dere. Dere kan finne bloggen min her.

Dere kan gjerne skrive hva som er bra og hva som ikke er bra. Konstruktiv kritikk er bra kritikk!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jajajaja..... Konstruktiv kritikk kan jeg nok ikke komme med. Slikt krever jo blandt annet konentrasjon og andre kjedelige greier. Kritikk derimot går gjerne greit.

Førsteinntrykket mitt av bloggen din er ikke bra etter og ha lest tråden din her på forumet. Hvorfor skrive en blogg med nyheter? Hvorfor skal jeg ikke heller ta meg en tur innom nettavisene om jeg vil lese nyheter? Bloggen din skriver jo langt ifra mye nyheter, og jeg vil jo ikke få med meg så mye av det som skjer dersom jeg leser den.

Kjeeeedelig... Huff så kjedelig det var etter jeg klikket meg rundt de få stedene jeg kunne klikke. "Om bloggen og meg" inneholdt dårlig med informasjon. Jeg ser ingenting om deg som er bloggeren, er du mann/dame, hvor gammel er du,? hvorfor driver du bloggen?

Det er absolutt ingenting med bloggen din som forteller meg at dette er en blogg, annet enn annonsen fra Isay som finnes i sidebar. Hadde den vært borte hadde jeg aldri tenkt over at dette var en blogg. Er det nyheter,? eller er det bloggposter du skriver?

- Kort sagt, hvorfor skal jeg orke og lese nettopp dine meninger om hva som skjer rundt omkring på jordkloden?
 

picxx

Well-Known Member
Vel...twinglyhooker blogs kan i bunn og grunn kjøres på enklere oppsett (design). :)

Lite tips på isay.no : La siste oppdaterte blogger eller noe slikt komme på forsiden... jeg vet ihvertfall at det er eneste grunnen til at jeg oppretter meg blogg hos slike tjenester (og jeg er neppe alene).
 
Sist redigert:

let100

Medlem
Jajajaja..... Konstruktiv kritikk kan jeg nok ikke komme med. Slikt krever jo blandt annet konentrasjon og andre kjedelige greier. Kritikk derimot går gjerne greit.

Førsteinntrykket mitt av bloggen din er ikke bra etter og ha lest tråden din her på forumet. Hvorfor skrive en blogg med nyheter? Hvorfor skal jeg ikke heller ta meg en tur innom nettavisene om jeg vil lese nyheter? Bloggen din skriver jo langt ifra mye nyheter, og jeg vil jo ikke få med meg så mye av det som skjer dersom jeg leser den.

Kjeeeedelig... Huff så kjedelig det var etter jeg klikket meg rundt de få stedene jeg kunne klikke. "Om bloggen og meg" inneholdt dårlig med informasjon. Jeg ser ingenting om deg som er bloggeren, er du mann/dame, hvor gammel er du,? hvorfor driver du bloggen?

Det er absolutt ingenting med bloggen din som forteller meg at dette er en blogg, annet enn annonsen fra Isay som finnes i sidebar. Hadde den vært borte hadde jeg aldri tenkt over at dette var en blogg. Er det nyheter,? eller er det bloggposter du skriver?

- Kort sagt, hvorfor skal jeg orke og lese nettopp dine meninger om hva som skjer rundt omkring på jordkloden?

Du har rett i at jeg ikke har skrevet så mange innlegg, men dette kommer at av jeg ikke har hatt så mye tid i det siste. Jeg skriver egne meninger i mine innlegg noe Vg, Dagbladet osv ikke gjør. Du kan også kommentere innleggene og si din mening, noe du ikke kan på Vg.
 

webpiken

Medlem
Jeg ville oversatt «Home», «Tag» og «Search» til norsk, det samme med teksten «Enter your search keywords here» i søkefeltet.

Ville også oversatt all tekst i kommentar-funksjonen.

Og selvsagt rettet «abboner» til «abonner».

For å gjøre teksten mer lesbar for alle, ville jeg også endret fargen. #666 på #fff er ikke helt optimalt for hovedteksten. Den passer bedre til å brukes på elementer som «Skrevet av» og slikt.
 

let100

Medlem
Jeg ville oversatt «Home», «Tag» og «Search» til norsk, det samme med teksten «Enter your search keywords here» i søkefeltet.

Ville også oversatt all tekst i kommentar-funksjonen.

Og selvsagt rettet «abboner» til «abonner».

For å gjøre teksten mer lesbar for alle, ville jeg også endret fargen. #666 på #fff er ikke helt optimalt for hovedteksten. Den passer bedre til å brukes på elementer som «Skrevet av» og slikt.

Takker for tilbakemeldingen. Jeg skal prøve å få endret det :)
 
Det første jeg ser når jeg klikker meg inn på siden er en stor, stygg, svart boks med en tittel, utdrag av en ingress og et bilde fra siste oppdaterte sak i. Jeg klikker på tittelen. Ingenting skjer. Jeg klikker på ingressen. Ingenting skjer. Jeg klikker på bildet. Ingenting skjer. Like under denne svarte boksen står nøyaktig samme tittel, nøyaktig samme ingress og en penere utgave av nøyaktig samme bilde. Nyhetene er presentert i bittesmå bokser, og bak disse boksene skimter jeg et bakgrunnsbilde med gutta i Kongo.

Jeg klikker meg inn på en nyhetssak. Denne nyhetssaken inneholder TJUETO linker til norske nettaviser. Bare en av disse er interessant for meg som leser (kanskje fire dersom man regner med linkene til de du mener er aktuelle partiledere), de andre er der bare for å trekke Twingly-lesere og er fullstendig meningsløse. Når du skriver at det er tre aktuelle statsministerkandidater, gir det absolutt ingen mening at ordet «tre» linker til denne saken. Irritert over alle disse linkene glir blikket mitt opp på teksten «Skrevet den 12 september 2009 by news». Akkurat ... punktum for ordenstall mangler (tolv september?), «av» har ikke blitt oversatt til norsk, og forfatteren av artikkelen heter «news». Fullstendig meningsløst.

Jeg synes at dette hadde blitt mye bedre dersom du

- valgte et standard bloggdesign med fulltekst av siste fem eller ti blogginnlegg på forsiden i stedet for et fancy magasindesign som du ikke klarer å innfri forventningene til

- sluttet å stappe innleggene dine fulle av ubrukelige linker, eventuelt skrev tekster som var bedre tilpasset det du faktisk linker til. Bare fordi du skriver en artikkel om valget gjør ikke det det fornuftig å linke til alle artikler som har omhandlet valget de siste ukene.

Eksempel: Dersom du skriver dette avsnittet:

At partivalget henger sammen med hva slags valg vi tar i hverdagen også, er det ingen tvil om. Mediene har iallefall klart å finne ut hva slags bil som er typisk for velgerne av hvert av partiene, og hva slags sofa som er typisk for velgerne av hvert av partiene.

... DA er det helt greit å linke til artikkelen «Partivalget avgjør bilvalget». Og kanskje jeg til og med klikker på linken. Men istedetfor har du valgt å linke til denne artikkelen fra setningen «Det er tre kandidater til hvem som kan bli din neste statsminister.» Det gir ikke mening.

Det gir heller ikke mening at i setningen «Jeg for min del er svært godt fornøyd med hvordan Jens har takla disse fire årene, og jeg tror han klarer det bra i fire år til» har du valgt å la ordet «fornøyd» linke til en VG-sak om at partiledernes utseende ikke spiller noe rolle for vårt valg, ordene «fire årene» linker til at Jan Fredrik Karlsen synes at SV gjør en fantastisk jobb, og det siste «fire»-ordet linker til at velgerne på Grünerløkka svikter SV. HÆ?

Greit nok at du heller skal putte linkene inn i teksten enn å bare liste dem opp etterpå. Men poenget er at linkene er nødt til å ha en sammenheng med det du faktisk skriver om.
 

zapotek

Medlem
sluttet å stappe innleggene dine fulle av ubrukelige linker, eventuelt skrev tekster som var bedre tilpasset det du faktisk linker til. Bare fordi du skriver en artikkel om valget gjør ikke det det fornuftig å linke til alle artikler som har omhandlet valget de siste ukene.

Eneste pointet med denne bloggen er vel nettopp disse linkene slik at bloggen hans kommer opp under avisinnlegget (Twingly) slik at han faktisk får trafikk. Twingly horing kalles det på godt norsk.
 
Ja, såklart, poenget mitt er at når twingly-horing gjøres dårlig, er det tvers igjennom distraherende og irriterende for alle de som faktisk leser innleggene hans. Han klarer å få folk til å komme til siden, men han klarer ikke å få dem til å komme tilbake når ting er gjort på den måten der.
 
U

Uregistrert

Guest
Kan vel brukt svart tekst på tekstene iallefall, slipper man å se at det faktisk ligger 15+ linker i hvert innlegg
 

Hupsey

Medlem
Du kan tilpasse google anonsene til stilen på resten av siden (sort overskrift,sorte linker), dersom det ikke er for å få oppmersomhet at fargene skiller seg ut fra resten av siden..
 
Topp