Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på borettslagsside

selbekk

Medlem
Hei folkens,

Jeg har laget en webside / informasjonsportal for borettslaget jeg sitter i styret for (og bor i for så vidt). Jeg vil gjerne høre deres tanker om hva jeg har laget, og jeg er VELDIG åpen for kritikk.

Rosenborggata 12 | Informasjon, nyheter og kontaktinformasjon for beboere i borettslaget Rosenborggata 12.

Litt teknisk:
- Websiden er bygget rundt Wordpress som CMS
- Siden jeg brukte (twitter) Bootstrap 3 til å bygge temaet, laget jeg hele siden "mobile first". Den er med andre ord designet for mobiler først, og utvidet for tablets og desktops i ettertid.
- Dette er versjon 1.0 - og på ingen måte helt 100% ferdig. Men den er ferdig nok til å kunne være nyttig for beboere i borettslaget som informasjonskilde.

Håper å få litt konstruktiv kritikk på denne :)
 

Finanssans

Medlem
Flott og brukervennlig side!

Bildene er unødvendig store, og er derfor tregere å laste.

Dette bilde fikk jeg ned i 140 kb, fra ca 500 kb som det er i dag.

rosenborggata-12-2-red.jpg


Bildene blir også skalert til en større størrelse, som går utover kvaliteten.

Men som sagt har du laget en flott side!
 

selbekk

Medlem
Bildene er ikke optimalisert enda nei - skal gå igjennom dem. La merke til at de var unødvendig store. Man merker ikke sånt når man utvikler ting lokalt ;-) Skal få ordnet det i løpet av dagen.

Takk for tilbakemeldingen! Andre ting? :)
 

selbekk

Medlem
Takk for tilbakemeldinger Finanssans.

Jeg skal vurdere å endre hover-effekten i hovedmenyen - men jeg vil høre flere meninger om akkurat dét først.

Søket er ment å være litt "in your face", og er en trend jeg har merket på endel forskjellige sider (new.myspace.com og operaen.no har det, for å nevne noen). Men takk for synspunktene dine. :)
 

selbekk

Medlem
@Travellingman - Jeg skal bare optimalisere ferdig, så skal jeg gi vekk themet gratis til alle som vil ha. :) Dere får sette det opp selv though!

Jeg sitter i styret i borettslaget, og vi ble enige om å ikke ha kommentering på websiden. Dette var en bevisst avgjørelse, og var fordi vi ønsket å ha all kommunikasjon mellom beboere og styret i ordnede former (dvs. via mail) og ikke i det åpne forum. Vi gjorde det i steden veldig enkelt å kontakte oss, ved å ha et kontaktskjema i footeren.
 
A

aabbcc

Guest
Dritstilig! Det er lurt å ikke gjøre det for lett å kontakte styret også, de som aldri tar styreansvar er gode til å klage på alt som kan bli bedre :)

abc
 

selbekk

Medlem
@aabbcc - takk :) jeg er uenig i det du sier om å kontakte styret, for vi vil jo gjerne gjøre det enklere å kontakte styret. Men la folk gjøre det i mail-form, ikke slik at alle kan se hva folk har å si.
 

Travellingman

Nettgrunder
@Travellingman - Jeg skal bare optimalisere ferdig, så skal jeg gi vekk themet gratis til alle som vil ha. :) Dere får sette det opp selv though!

Jeg sitter i styret i borettslaget, og vi ble enige om å ikke ha kommentering på websiden. Dette var en bevisst avgjørelse, og var fordi vi ønsket å ha all kommunikasjon mellom beboere og styret i ordnede former (dvs. via mail) og ikke i det åpne forum. Vi gjorde det i steden veldig enkelt å kontakte oss, ved å ha et kontaktskjema i footeren.

Som borettslag-beboer skulle jeg ønske att det var en litt mer uformell kontakt mellom styret, men også mellom beboere. Man kjenner jo knapt sine naboer nå til dags...

Foreslo for mitt styre og evt opprette en Facebookside/gruppe og drifte den selv om nødvendig, men det ble nedstemt. Har dere vurdert sosiale media som en kanal?
 

selbekk

Medlem
Som borettslag-beboer skulle jeg ønske att det var en litt mer uformell kontakt mellom styret, men også mellom beboere. Man kjenner jo knapt sine naboer nå til dags...

Foreslo for mitt styre og evt opprette en Facebookside/gruppe og drifte den selv om nødvendig, men det ble nedstemt. Har dere vurdert sosiale media som en kanal?

Jepp, det er noe vi har oppe til vurdering. Er noe som ville fungert bra for vårt borettslag siden vi har en lav snittalder i borettslaget. Men det er endel nedsider ved det (les: merarbeid for styret som allerede har mer enn nok å gjøre), så det blir ikke i denne omgang i alle fall.
 

Tetto

Medlem
Jeg synes den er fin, men jeg synes kanskje alt er litt stort? Både bilder, overskrifter og tekst. Eller, paragraf-teksten er fin, men alt annet synes jeg er veldig stort.

Og er det engentlig nødvendig med kart i footeren? Folk flest vet jo hvor de bor :)
 

selbekk

Medlem
Jeg synes den er fin, men jeg synes kanskje alt er litt stort? Både bilder, overskrifter og tekst. Eller, paragraf-teksten er fin, men alt annet synes jeg er veldig stort.

Og er det engentlig nødvendig med kart i footeren? Folk flest vet jo hvor de bor :)

What tetto said. Men forsåvidt et godt poeng. Heldigvis satt jeg meg ned og tok en ganske grundig vurdering av behovene og hvilke brukergrupper som skulle tas hensyn til. Beboere er førsteprioritet, men også potensielle kjøpere, eiendomsmeklere osv. Dette kommer best til syne når du prøver siden på forskjellige devices. Tabletversjonen har ikke kart, og mobilversjonen mangler både kart og kontaktinfo (men tar vare på kontaktskjemaet) i footeren. Chances are - når du er en kjøper eller eiendomsmegler er du mest sannsynligvis foran en data. Når du er en beboer som trenger å si ifra om noe, eller finne nummeret til vaktmesteren, trenger man ikke mye av det som desktopversjonen tilbyr :)

Hvilken browser / oppløsning / device bruker du? Legg gjerne med et screenshot, så kan jeg basere uttalelsene mine på hva DU ser :) Generelt sett kan jeg si at de forskjellige størrelsene har et ganske bestemt størrelsesforhold ift. hverandre.
 
Sist redigert:
Topp