Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på checkout i nettbutikk

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Retter du nettbutikken din mot bedrifter + i den vide verden? I det øyeblikket jeg vil gjennom kassen som gjest får jeg opp spørsmål om bedrift, organisasjonsnummer, hvilket land jeg bor (med en engelskspråklig landsoversikt i rullegardinmeny), hvilket fylke jeg bor i (til og med obligatorisk å svare på, hva skal du med det?) og fax. Klart, selger du mye til bedrifter, forstår jeg fokuset, men da kan du vel heller spørre om "privat eller bedrift" i steg 1?

Alle de elementene er vel bortkastet og forstyrrer "utsjekkingen", synes nå jeg. Hvis ikke du satser på luesalg i New Zealand? Spennende å se hvilke fylker som finnes i alle verdens land...for det har du jammen også med.

Betalingsmetode - tekst på engelsk må oversettes.

I det øyeblikket jeg klikker på "Kjøpsbetingelser" i steg 5, blir jeg vel en anelse skeptisk når jeg leser "Lue.no har juridisk navn "White Mono"" - hva skal det liksom bety (ja, jeg forstår det, men neppe alle lueshoppere). Kjøpsbetingelsene bør forresten åpnes i et nytt vindu, gruuusomt irriterende å måtte trykke tilbake i nettleseren og oppdage at jeg havner tilbake til STEG 1 (her vil nok endel droppe ut) - selv om innholdet blir stående, må jeg nok en gang klikke meg gjennom neste, neste osv.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det blir i alle fall mange steg. Vurder kanskje å smekke sammen det meste i ett eller to steg? Bra å ha med mulighet å sjekke ut som gjest, synes jeg.
 

Lue.no

New Member
Heilt enig - ønsker å ha både kundeopplysning og betalingsinformasjon på samme side i checkout-en.
Håper det kan løses i OpenCart-løsningen som jeg har..
 

Ole Avranden

utvandret
Uffda. Jeg ville ha falt fra allerede på "Registrer konto". Alt for mange felter. Hva som kommer etter "Registrer konto" er egentlig uinteressant, for det er nok ikke så mange som kommer dit.
Kutt alt som ikke er 100% nødvendig, og da tenker jeg helt ned til hvorvidt du trenger både e-post og telefonnummer. Fax? Virkelig?

Har du mange firmasalg, slik at du behøver Firma/Org osv, så vurder å sette tab'er med "Privat" og "Firma".

Se også på oppsettet av skjemaet. Visuelt sett kan du gjøre mye for at brukeren ikke skal bli skremt av skjemaet.
 

Lue.no

New Member
Jens1986:
Det stemmer. Det skjer hvis produktet har flere valg. Ex. størrelse eller farge. Du blir da rutet inn til det aktuelle produktet for å utføre valgene før bestilling.
 

Travellingman

Nettgrunder
Jens1986:
Det stemmer. Det skjer hvis produktet har flere valg. Ex. størrelse eller farge. Du blir da rutet inn til det aktuelle produktet for å utføre valgene før bestilling.

Nei, den gule kjøp knappen fungerer ikke i Chrome ihvertfall. Må klikke på produktbildet for å gå videre...Dette gjelder på forsiden av butikken din.

Edit: Har testet litt mer og nå ser det ut som det fungerer, mulig det var noe bugs med nettet jeg bruker.
 
Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Nei, den gule kjøp knappen fungerer ikke i Chrome ihvertfall. Må klikke på produktbildet for å gå videre...Dette gjelder på forsiden av butikken din.

Edit: Har testet litt mer og nå ser det ut som det fungerer, mulig det var noe bugs med nettet jeg bruker.

Neida, har samme problemet i min Chrone. Og jeg bruker neppe ditt nett :)
 

Lue.no

New Member
Merkelig. Har Chrome på ei maskin her, og får ikke problem. Varen legger seg forøvrig ikke i handlekurven direkte hvis det er valg tilknyttet den.
Men om man trykker på den gule kjøpknappen, skal man bli rutet inn til varen.

Hvilket produkt trykker dere på?
 
Ingen av produktene på fremsiden kan legges direkte i handlekurven.

Ang checkouten så bør du fjerne fax, fylke og land (om du kun selger til Norge). "Jeg har lest betingelser bla bla.." har ikke en rød *
Kanskje gjøre noe med gavekort og rabattkode valgene?
Dropp "Ev. kommentar" forkortelsen.
Behøver du ett valg som heter "Leveres til personlig adresse"?
Er det forskjell på personlig og ikke personlig adresse?

Får du til å hente poststed automatisk ut fra postnummer? Jeg liker at dette fylles ut automatisk når jeg registrerer meg plasser.
Kjøpsbetingelsene åpnes i samme vindu som kassen. (VIKTIG!)
Gavekort og rabattkupongknappene er på engelsk.

Kjøpsbetingelsene dine er elendige (no offence)
"Lue.no har juridisk navn "White Mono" (organisasjonsnummer NO 997354273 MVA)."
Denne bør omskrives til noe litt mindre firkantet.
Du har også glemt å opplyse om angrerett, samt det nye kravet om at kunden kan belastes for returporto ved angreretten.

Denne setningen bør også gjøres noe med:
"Om varen blir skadet eller blir borte ved retur til oss er det kunden som er betalingsansvarlig."
Feks: "Vi anbefaler at du sender varer som skal i retur med Norgespakken (feks) som har sporingsnummer og forsikring da vi ikke er ansvarlige for skader som oppstår ved returer til oss."
Kanskje ikke helt god den heller, men men.
 
Topp