Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på design av nettside til stall/gård

Kristine B

Medlem
Skal lage nettside til tante, hun driver med oppdrett av islandshest og har hester på utegang, sommerbeiter, hingstebeiter osv.
Siden skal være statisk, med unntak av oppdatering av informasjon på undersider. Hva det skal stå på forsiden er ikke avklart, så der har jeg bare slengt inn lorem ipsum.

Har satt sammen dette rimelig kjapt og ønsker konstruktive tilbakemeldinger :)
Kun skisse, ingen HTML-versjon foreløpig. Gården heter forresten ikke "Den Gården", hehe, men har valgt å anonymisere den.
 

Vedlegg

  • skisse-gaard.jpg
    skisse-gaard.jpg
    85,9 KB · Sett: 50

Marita

ordleker
Greit utgangspunkt :) Men savner veldig mere "stall" og "gårds"-følelse..?

Prøvd å kante sida, med samme grønnfarge? Såvidt avrundene kanter, som i menyen :)
 

Kristine B

Medlem
Takk for tilbakemelding :)

Enig, det gir lite gårdsfølelse. *gruble litt*
Noen tips til inspirasjon? Kan ikke finne en eneste stall eller gårdsside som ikke ser FrontPage ut.
 

Visja

Medlem
Jeg for min del tenker stooooore uteområder når jeg tenker islandshest. Dette er jo en fantastisk, hardfør og tøff rase.
feks som bildene her Hestene våre
(bildene til høyre)
 

Kristine B

Medlem
Hehe, gressbakgrunn blir litt voldsomt.
Får ikke spesielt mye stallfølelse av Mesnas sider heller (og hva skjer med orddelingen? Mesna Islandshest Senter).

Selv syns jeg utgangspunktet er fint, men føler jeg trenger mer tekstur på en eller annen måte. Hun driver strengt tatt mest med beiter og utegang, det er kun en liten stall som brukes sjeldent - så det er egentlig beite og utegangsfølelsen jeg må jobbe mest med.

Eien islandshest selv, Visja, så det vet jeg alt om ;)
 

Marita

ordleker
Kom på noe ang. det Visja sa - kanskje du kan ha header med gjennomsiktig bakgrunn med diverse bilder av natur og hester?

Den grønnfargen du har nå forresten, er litt skarp og litt for.. hmm, glorete til å få naturfølelse? :) Kanskje jordfarger er bedre? Litt sånn "møkk under fingra" - noe man jo får i en stall, også relaterer det jo også til den tøffe rasen islandshester er.
 

Kristine B

Medlem
Jeg er "litt" for glad i å jobbe med sterke farger.

Bedre farge her?
Den bør være friskt gressgrønn syns jeg.
 

Vedlegg

  • skisse2.jpg
    skisse2.jpg
    85,7 KB · Sett: 21

Visja

Medlem
Marita er nok flinkere enn meg på det farge greiene. Jeg persolig likte ingen av de. Hva med å bruke grønnfargene i bildet, fra skogene bak der liksom?
Men vet du.. jeg er så noob på dette at jeg tror jeg stopper her. Gleder meg til å se det når du er ferdig :)
 

webpiken

Medlem
Jeg synes siden var fin jeg, oversiktlig og delikat.

Eneste jeg ville endret nå var kontrasten i menyen. Det er litt dårlig kontrast mellom bakgrunn og tekst der, ihvertfall på bildet.

Var jeg deg, ville jeg nå konsentrert meg om innholdet, og fått det skikkelig bra.

Men jeg stusset litt på hesten - er ikke islandshester litt mer «lubne»? Ikke at jeg vet noe som helst om hest ... :)
 

Kristine B

Medlem
Takk, webpiken :)

Hehe, islandshester er ikke mer "lubne", nei. Det er som alle andre raser - et hvert individ kan bli lubben ved lite bruk og feil foring. Islandshesten er nok kanskje noe utsatt for det siden de er små og blir endel brukt som barneponnier, folk tror de tåler "alt" osv. Stensilen er tegnet av "sportstypen", og jeg har ikke slanket den over hodet :p
 

webpiken

Medlem
Hehe, islandshester er ikke mer "lubne", nei. Det er som alle andre raser - et hvert individ kan bli lubben ved lite bruk og feil foring. Islandshesten er nok kanskje noe utsatt for det siden de er små og blir endel brukt som barneponnier, folk tror de tåler "alt" osv. Stensilen er tegnet av "sportstypen", og jeg har ikke slanket den over hodet :p

Hehe, ja, der kan man se! :) Å se forskjell på araber og shetlandsponny er vel så langt jeg kan dra min kunnskap her :p
 
Sist redigert:

selbekk

Medlem
hva med under hodet? ;-)

ikke et dårlig design i det hele tatt.. Men det mangler liksom det lille "ekstra", hvis du skjønner. Hva med et stort bilde av området rundt i bakgrunnen, midtstille siden, legge på noe halvgjennomsiktig bak logoen (navnet på gården) og runde av kantene enda litt mer? Litt mer Web 2.0 følelse over det hele liksom :) Valg av bakgrunnsbilde er her veldig kritisk, ellers kan det bli mad tacky.. Men med den riktige bakgrunnen, så kan det bli riktig så flott.

Detaljmessig, så gi teksten litt mer spacing mellom linjene, putt en litt sterkere gradient på den grønne navigasjonslinja di og vurder en liten shadow der, og husk å ha en overskrift på forsiden din.

Lykke til :)
 
Synes den var fin-ryddig og helt grei. Ville valgt en annen font i menyen, den er ok, men en gir et ørlite hjemmesnekret preg akkurat i denne settingen.
Hva med et skikkelig dramatisk bilde, lanskap og hester i skjønn forening? Siden resten er såpass dempet, kunne et heftig bilde gjort susen :)
 

Kristine B

Medlem
Takk for tilbakemeldinger :)

Jeg tror rett og slett ikke at jeg "tørr" å bruke et bakgrunnsbilde, kan egentlig ikke huske å ha sett det pent (vis meg gjerne eksempler dersom det fins). Midtstilling av designet blir det, og jeg har ikke uftformet teksten enda. Får leke meg litt mer med kanter, teksten osv :)

Hvordan mener du fonten gir et hjemmesnekret preg, Vicky?

Tanken er at der hvor bildet er nå, skal det gå en karusell med flere bilder. Tror jeg må "shine opp" den bilderammen litt også.

La til en helt enkel bakgrunn med litt tekstur, samt ramme rundt innholdsboksen.
 

Vedlegg

  • skisse3.jpg
    skisse3.jpg
    87,9 KB · Sett: 15
Topp