Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på fagblogg

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Da kunne jeg gjerne tenke meg tilbakemeldinger på en fagblogg vi laget for en kunde:
Talentledelse i praksis

Jeg vil gjerne påpeke at vi jobbet under et veldig stramt budsjett både på tid og økonomi. Vi har ikke laget logo og illustrasjonen i header ble valgt av kunden.

Tilbakemeldingene dere kommer med vil ikke nødvendigvis bli tatt i bruk på denne bloggen, men fra en leverandørs ståsted kunne vi gjerne tenke oss å høre hva vi kan gjøre bedre til neste gang.

  • Skjønner du raskt hva bloggen handler om?
  • Er det enkelt å navigere?
  • Er det behagelig å lese innleggene?
  • Er det noe spesielt som trekker opp siden positivt for deg?
  • Er det noe spesielt som trekker ned siden negativt for deg?

PS: Stem gjerne på den her.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Fontutjevningen er vel avslått som default på win-maskiner? På Mac er den selvsagt påslått. Det er ikke bare positivt, for da kan man oppleve slikt som dette, der designerne helt åpenbart sitter med bedre utstyr enn brukerne.

Forslaget mitt er at du bytter font. Gothamlight er ingen websikker-font, og alternativ-fonten Verdana kan oppleves som litt hakkete på win-maskiner.
 

hohohoo

Medlem
Skjønner du raskt hva bloggen handler om? - Ja
Er det enkelt å navigere? - Ja
Er det behagelig å lese innleggene? - Ja
Er det noe spesielt som trekker opp siden positivt for deg? - Kompetansen virker å være på plass.
Er det noe spesielt som trekker ned siden negativt for deg? Ser det ike er deres valg, men kundes. Alikevel bør det nevnes: Talentledelse er ett ord, hadde jeg kommet over denne siden på jakt etter noe innenfor emnet ville jeg faktisk stoppet der. Har en generell skepsis når det er så grove skrivefeil. Det er forskjell på "fritidsblogger" og noen som selger profesjonelle tjenester.

Ellers hadde jeg ventet å se en presentasjon av bidragsyterne når jeg klikket på navnet, for å se litt om hvem som skriver, ikke bare hva de skriver.
 

hansson

Langveisfarende
Mitt førsteinntrykk: Dette ser faktisk litt kristent ut. Den kursive fonten i logoen minner litt om sånne fonter som blir brukt i kirkebladet eller på plakater fra gospelkoret. Men jeg kommer jo fra Vestlandet der det er mye sånne kristengreier. De tre prikkene gjør det ikke mindre kristent :D (Misjonærar i Ecuador ...tre år med ris og bønner) (typisk overskrift fra kristen-blad) :)) no offense til alle som bekjenner seg til trosretninger som kommer inn under denne typografiske tradisjonen)

TALENT-
LEDELSE (det er helt ok å bruke bindestrek)

Synes egentlig ordet "talentledelse" er litt talentløst. Hva er egentlig talentledelse? Ledelse av talenter eller ledere som ER talenter? Upresist språk. "Om" i sidebaren kunne vel forklart bedre hvem som står bak?

Ellers - fine greier! Godt jobbet grafisk.
 

hansson

Langveisfarende
Haha jeg leste faktisk ikke noe av innholdet (bortsett fra den lille Om-greia i sidestolpen). Nå ser jeg at den første artikkelen har referanse til religion, og at en av aktørene omtales som "håndspålegger" innenfor organisasjonslivet. Underbevisstheten min må ha fanget det opp...
 
Topp